Aviseringar
Rensa alla

Svårt att hitta kompisar i gymnasiet?


Ämnesstartare

Tja.
Jag går i ettan i gymnasiet just nu, och visst har jag ett par snubbar jag hänger med i skolan, men ingenting på fritiden eller så... Det känns som att folk typ nedvärderar mig. De tar för givet att jag typ inte festar, inte druckit, etc etc. Förvisso stämmer det ju men jag vill ändå hänga med såna, och bli bjuden på fester osv.

Nu är det inte så att bara jag blir "nedvärderad", utan klassen har typ blivit indelad i två grupper, med en som festar varje helg osv, och en som inte gör det...

Tycker det är jävligt trist och jag känner mig aningen utanför. Den jag hänger med mest, antagligen för att han bor i samma kommun som jag, sa idag att han vill lära känna andra, och att vi inte behöver hänga så mycket tillsammans i skolan...

Det var då jag blev less, och skapade denna tråd.

Så, vad ska man göra...? 🙁 Vill förstora min kompiskrets framför allt...

tacksam för svar!


   
Citera

Du blev dumpad[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, han har hållt på så innan också... sen dagen efter så kommer han börja hänga med mig igen, för att sedan någon vecka senare göra saaaamma sak igen.


   
SvaraCitera

Bli bättre vän med dina klasskamrater? Fråga om du får följa med på någon fest?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Bli bättre vän med dina klasskamrater? Fråga om du får följa med på någon fest?

Men vår klass är typ indelad i två grupper, och jag verkar anses vara mindre cool än andra... -.-' crap.


   
SvaraCitera

aah, men gymnasiet är nästan exakt som högstadiet med intriger osv [y] Sen kommer högskola/universitet och där är det nästan lika illa [wink]


   
SvaraCitera

Inte Gugge:

aah, men gymnasiet är nästan exakt som högstadiet med intriger osv [y] Sen kommer högskola/universitet och där är det nästan lika illa [wink]

This is pep-taaaaalk!


   
SvaraCitera

Fanx:

Men vår klass är typ indelad i två grupper, och jag verkar anses vara mindre cool än andra... -.-' crap.

Skit i det, varför vara cool?

Tyvärr så vet jag ej hur man fixar kompisar om man inte har några alls. Börja prata med dom som går i andra klasser. Om du har IV med folk från andra klasser så har en bra chans att lära känna fler.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte Gugge:

aah, men gymnasiet är nästan exakt som högstadiet med intriger osv [y] Sen kommer högskola/universitet och där är det nästan lika illa [wink]

Härligt att höra... [chocked]


   
SvaraCitera

Är lite i samma läge, skillnaden är att typ ingen i min klass umgås på fritiden, så även fast jag är med typ alla i skolan händer det inget mer.

Ifall du vill skaffa dig en större krets.. Börja prata med de andra, lyssna och delta i konversationer, och se till att de lyssnar och börjar inkludera dig i samtalen.
Om det inte fungerar, eller om du inte har lust att göra så.. Se då till att bli riktigt enorm, sjukt biffig, och tvinga allihop till underkastelse! VISA DEM VEMS OM BESTÄMMER! [cool]


   
SvaraCitera

Inte Gugge:

där är det nästan lika illa

tkr det lilla du berättat har varit riktigt kul dock [party]. kan du inte göra nästa grupparbete med den där vietnamesen så vi kan få flera roliga historier? 😀


   
SvaraCitera

Fanx:

Förvisso stämmer det ju men jag vill ändå hänga med såna, och bli bjuden på fester osv.

Alltså, om de inte vill ha med dig är de konstiga ju.

Skitkul å supa ner folk [rolleyes] Å folk som inte brukar festa osv är lätta offer


   
SvaraCitera

oktoberbarn:

kan du inte göra nästa grupparbete med den där vietnamesen så vi kan få flera roliga historier? 😀

NEJ [cry] Gjorde senaste grupparbetet ensam... [crazy] Var så trött på alla [cry] Var förvisso frivilligt om man ville gruppera sig, men de flesta gjorde det osv [blush]


   
SvaraCitera

Ragga polare i andra klasser!
Säg som det är, jag vill röja!
RÖJ!


   
SvaraCitera

Fanx:

Det känns som att folk typ nedvärderar mig. De tar för givet att jag typ inte festar, inte druckit, etc etc. Förvisso stämmer det ju men jag vill ändå hänga med såna, och bli bjuden på fester osv.

För mig är det tvärtom, försöker bjuda några på fest som jag brukar hänga med men alla i 1an är typ jävla nykterister. Har gått IV i 2 år så jag går i 1an fast att jag egentligen skulle gå i 3an.


   
SvaraCitera