Aviseringar
Rensa alla

Svårt att hitta nya vänner


Ämnesstartare

jag är en 19-årig tjej som är i desperat behov av nya bekantskaper. Jag tog studenten i somras. De flesta av mina kompisar som jag umgicks med i gymnasiet har flyttat utomlands, och de jag umgås med just nu skall snart flytta de med. hade jag haft möjlighet hade jag följt med, men jag kan inte.
En annan sak som är jobbig är att det alltid är jag som får ta kontakt om jag vill umgås med någon. Varför ska det vara så svårt att få andra att vilja umgås med en?
Är det någon som har tips så är jag väldigt tacksam.


   
Citera
Ämnesstartare

börja studera?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag kan bli din vän[wink] but be warned jag är väldigt "speciell"[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi kan bli vänner.
Är du rolig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

welcome to UM


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förutsatt att du bor nära, eller är mobil och beredd att utnyttja detta, är jag eventuellt beredd att inmundiga en kopp te med dig.


   
SvaraCitera

Skaffa hobys, börja plugga osv, där träffar man folk. Jag tror inte att det är fel på dig och så, jag tror att felet är att du träffar för lite nytt folk.


   
SvaraCitera

malin91an:

En annan sak som är jobbig är att det alltid är jag som får ta kontakt om jag vill umgås med någon. Varför ska det vara så svårt att få andra att vilja umgås med en?
Är det någon som har tips så är jag väldigt tacksam.

Känner igen det! Jag har dock börjat studera men än idag (1 år senare) har fortfarande inga vettiga vänner. Man träffas en gång sen slutar de vilja träffas och jag vill inte vara den som "pushar" efter fika/häng. I vilket län bor du?


   
SvaraCitera

Känner igen det hela... men om du har några intressen gå med i föreningar och grupper som håller på med detta, aktivera dig och leta efter platser där du tror att du kan träffa sånna som du har något gemensamt med, då har men en grund att bygga vidare på! [smile]

Just nu går jag på gymnasiet och har vänner där, men vi passar inte alls ihop! det är verkligen inga jag skulle umgås med om vi inte gick i samma klass, men ändå är det inte "fel" på dem, vi passar bara inte ihop helt enkelt, så just nu känner jag lite brist på riktiga vänner som inte tar en massa energi.


   
SvaraCitera

skaffa husdjur [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om du vill att folk ska vilja umgås med dig så var glad. Ett varmt léende, ett skratt eller bara ett litet "hej" kan vara värt mycket!

Var inte rädd för att prata med nya människor. Utforska olika platser och se om det kan finnas några trevliga typer där. Kanske sitter dina nya vänner i parken och väntar på dig? [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vilken stad bor du i? 🙂


   
SvaraCitera

malin91an:

En annan sak som är jobbig är att det alltid är jag som får ta kontakt om jag vill umgås med någon. Varför ska det vara så svårt att få andra att vilja umgås med en?

Känner precis likadant! Jag går fortfarande på gymnasiet och träffar vänner där men aldrig på fritiden, de har alltid annat för sig och om vi någon gång gör något på fritiden så är det när jag har tjatat i en evighet typ.

Jag skulle gärna vilja träffa lite nytt folk på msn eller irl.


   
SvaraCitera

JAG HAR MÅNAG SOM FÖLJDE MEJ ETT TAG FÖR TVÅ ÅR SEN..NU ÄR JAG TILLBAKA...20 KG TYNGRE, KOLLA GÄRNA IN PUSS[love]


   
SvaraCitera