Aviseringar
Rensa alla

svårt att kolla i ögonen


Hur svårt är det att hålla stilla blicken när man tittar på en bokhylla? Börja tänka på människor som objekt.


   
SvaraCitera

mediakatt:

Hur svårt är det att hålla stilla blicken när man tittar på en bokhylla? Börja tänka på människor som objekt.

Det är sant, folk som ser en som ett objekt råstirrar med sån fixerad blick som att de studerar en möbel.
Men det är väl inge trivsamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klapparen:

Det är sant, folk som ser en som ett objekt råstirrar med sån fixerad blick som att de studerar en möbel.
Men det är väl inge trivsamt.

Fast om du betraktar en bokhylla så är blicken inte helt still, utan rör sig lite, iakttar vinklarna precis som man skulle kunna iaktta ett ansiktes vinklar, ett ögons djup och textur.


   
SvaraCitera

Ingemarsdotter:

Fast om du betraktar en bokhylla så är blicken inte helt still, utan rör sig lite, iakttar vinklarna

Precis, glider längs kroppen för att kolla designen, om möbeln passar lixom. [shake]

Men jag gillar när folk råstirrar en i ögonen och råstirra tillbaka.


   
SvaraCitera

Klapparen:

Det är sant, folk som ser en som ett objekt råstirrar med sån fixerad blick som att de studerar en möbel.Men det är väl inge trivsamt.

Nu tänkte jag mer på att folk som har problem med att se folk i ögonen i regel inte har några problem att hålla blicken stilla när de ser på andra saker. Vilket känns som att de förmodligen gör en för stor grej av att det är just människor.


   
SvaraCitera

isola:

hahah <3 föreställer mig att du rullar med ögonen och irriterar skiten ur alla som tror att du ironiserar det de säger

hahah jag med

typ: *wtf gör han?* [tard]


   
SvaraCitera
Inside

Vet att tråden är gammal, men nu kommer den till liv.
Jag har också svårt att kolla folk i ögonen, oavsett om det är jag som pratar eller den jag pratar med. Får nån sort ångest. Kan inte vara avslappnad när jag pratar med någon face2face. Men om det är flera personer är det inte lika illa för då slipper man stirra på samma person helatiden.
Jag misstänker att jag har Asperger syndrom. Gjorde ett test och jag fick 19 av 37 och det stog "Några av dina svar kan tyda på drag eller tendeser till asperger."

Och jag kan passa på & säga att jag har en konstig gångstil och kroppshållning.
Har jag asperger ?


   
SvaraCitera
ohjens

robin15:

svårt att kolla dom i ögonen, blir stel som fan

beror lite på vem det är, hur bra man känner personen osv.. men jaa, håller med dig. finns nog inte så mycket man kan göra.. har nog mycket att göra med hur säker du är som person och hur säker peronen du pratar med är..

jag blir tex skitnervös när jag går förbi någon intressent/snygg peron på en gata där det inte är något annat folk. känner mig as tillgjord då.. tar ibland omvägar för att inte behöva gå förbi. lite sjukt


   
SvaraCitera

Sendjil:

men är det däremot en tjej du kollar på så ska man alltid hålla kvar blicken, det tyder på självförtroende och att du är lugn i situation. ( att du inte hetsar upp dig/känner dig nervös ) och tjejer diggar ju killar med självförtroende

öööh
tjejer komemr garanterat tycka att du är jävligt obehaglig om du stirrar dem i ögonen utan att vika blickan. självförtroende kan man visa att man har på annat sätt.


   
SvaraCitera

Inside:

Och jag kan passa på & säga att jag har en konstig gångstil och kroppshållning. Har jag asperger ?

ingen på den här sidan kan avgöra om du har aspergers.

Att du fick 19/37 på ett internettest bevisar ingenting. Så gott som alla har några av de symptom som finns med i sjukdomsbeskrivningen för aspergers.


   
SvaraCitera

det är bara att öva. försök korta stunder och kolla sedan bort lite snyggt. Därefter bygger du på så stunderna blir längre och tillslut kmr du inte tänka på att det är jobbigt [y]

Man måste ju läsa av de där lite också, om personen du pratar med aldrig kollar dig i ögonen så tycker jag det bara känns konstigt att sj göra det. men övning som sagt. Tänk på att det inte är ngt konstigt med att göra det, snarare att inte göra det


   
SvaraCitera

du kanske har aspergers syndrom


   
SvaraCitera