Aviseringar
Rensa alla

Svårt att komma in på natur linjen?


Ämnesstartare

Jag är super missnöjd med mitt senaste matte prov, fick c. Hade satsat på a då jag nu har b i matte. Jag har b i kemi, b i fysik och c i biologi. Vad behöver man för poäng för att komma in på naturlinjen? 
Läste också nån stans att om man har e i alla ämnen kommer man in på nästan allt. Det låter väll inte så rimligt? 
Vad krävs det för att komma in på natur linjen på gymnasium? 


   
Citera
Ämnesetiketter

Är du intresserad av de ämnena?


   
SvaraCitera

Beror helt på vilken skola


   
SvaraCitera

Beror på skolan. I min komun (Göteborg) så har vi ett nät där vi kan se intagningspoängen. Kanske din komun har något liknande? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Är du intresserad av de ämnena?

Ja det är jag : ) 


   
SvaraCitera

Matilda_00: Ja det är jag : )

Bra! Glad Maila till den skola du vill bli antagen till, fråga de vilka antagningspoäng som krävs.


   
SvaraCitera

Att sluta särskriva gör det lättare.


   
SvaraCitera

mvh dryg


   
SvaraCitera

Beror helt på vad det är för skola och hur många som söker. Du kanske kan lyckas leta reda på vad de som kom in förra året hade för betyg?


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll: mvh dryg

Vill du att jag ska anmäla dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Bra! Glad Maila till den skola du vill bli antagen till, fråga de vilka antagningspoäng som krävs.

Okej tack 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints:
Beror helt på vad det är för skola och hur många som söker. Du kanske kan lyckas leta reda på vad de som kom in förra året hade för betyg?

Fingerprints:
Beror helt på vad det är för skola och hur många som söker. Du kanske kan lyckas leta reda på vad de som kom in förra året hade för betyg?

Fingerprints:
Beror helt på vad det är för skola och hur många som söker. Du kanske kan lyckas leta reda på vad de som kom in förra året hade för betyg?

De lägsta antagnings poängen var 165 och medelvärdet var 240 typ 🙂 Jag har typ 230 - 240 iaf. 


   
SvaraCitera

Razor:

Vill du att jag ska anmäla dig?

nee


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Att sluta särskriva gör det lättare.

VAD?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
mvh dryg

Hur fan va jag dryg? 


   
SvaraCitera