Aviseringar
Rensa alla

Svårt att prata med tjejer


Ämnesstartare

Tjenare, blev precis medlem för jag tänkte att jag kanske kunde få hjälp här. Iaf jag har extremt svårt att prata med tjejer jag inte träffat tidigare, ska träffa en tjej nån gång i veckan och vi har aldrig träffats förut, vet inte vad jag ska snacka om och tystnaden är inte direkt rolig då. Så snälla hjälp, hur ska jag göra för att sluta vara blyg och vad ska jag prata med henne om? Gillar henne men har svårt att komma på saker att prata om 🙁


   
Citera

Vi är precis som alla andra. Bara människor med smärtor, problem, mormödrar och grannar.


   
SvaraCitera

ta amfetamin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fråga henne om saker, inte för mycket bara. Tjejer gillar att prata. ha några backup historier att berätta om ifall konversationen skulle va på väg att dö ut. Lyssna noggrant på henne, försök att hålla ögonkontakt, titta inte bort, och verkligen inte ner i golvet. Sen bör du få flyt på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

okej, fler tips? 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hhamppus:

okej, fler tips? 🙂

Le, men överdriv inte. utstråla självsäkerhet, även om du kanske är nervös. Var skämtsam, retas lite då och då, försök få henne att skratta.


   
SvaraCitera

Blitzen:

Tjejer gillar att prata.

proffset har talat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebaboxo:

proffset har talat

Betan har talat


   
SvaraCitera
njsbo

Om du ställer en fråga, lyssna noga på svaret istället för att bara tänka på vad du ska fråga om när hon svarat färdigt, hon kmr garanterat säga nåt som du kan ställa följdfrågor kring. Hoppas du förstår, annars är det bara att fråga!!


   
SvaraCitera

Alla tjejer gillar inte att prata, så se till att prata själv också. OCH ÖGONKONTAKT! Det blir bara mer pinsamt om man tittar ner/bort. Fråga, men inget kortförhör!
Berätta om något som du har själv har varit med om. Något som hänt den senaste veckan?
Har ni pratat i telefon förresten? Annars kanske det är lättare om man gör det först.
Sist men inte minst, försök vara spontan. Det går alltid hem, och du blir faktiskt mindre nervös om du INTE har planerar vad du ska säga innan ni träffas. 🙂


   
SvaraCitera

en sak till. se till så att ni inte bara strövar omkring på stan. ni måste sitta mitt emot varandra, på ett cafe tex. jag har varit med om att bara ströva omkring (och gå på bio..) man lär INTE känna varandra[tired]


   
SvaraCitera

hhamppus:

Så snälla hjälp, hur ska jag göra för att sluta vara blyg och vad ska jag prata med henne om? Gillar henne men har svårt att komma på saker att prata om 🙁

Att sluta vara blyg får du gratis när du upptäcker att tjejer är lika ofarliga som killar.

Fråga henne om hon gjort nått kul nyligen, lyssna på svaret och se om du kan spinna vidare på det.

Vad har hon för intressen? Vad har ni pratat om tidigare? Finns det något där att prata mer om?

Och vill du undvika pinsam tystnad kan du berätta något som hänt dig, typ att du trillade på kopplet när du var ute med hunden nyligen eller vad fan som helst. Men det är lättare om det är lite personligt och lite fånigt så det liksom bryter isen så hon ser att du inte heller är perfekt.

De flesta av mina killkompisar har också en nära tjejkompis som de pratar med om saker som de inte vill/kan prata om med deras flickvänner/ragg. En tjejkompis är ett bra sätt att träna bort eventuell skräck du har för att prata med tjejer.


   
SvaraCitera

hhamppus:

har svårt att komma på saker att prata om 🙁

Jag känner igen dina skor, jag är heller ingen pratkvarn och jag drar mig heller itne till tjejer som är utöver mina checkningar.

Det mest naturliga i ditt fall är att inte planera någonting.
NÄr du väl träffar henne så kommer aaaaaaaaaaaallt ordna sig, ni kommer säkert skratta direkt när ni möts för ni kanske missa varandra eller såg fel person etc.

Du ska vara dig själv helt och hållet då fungerar det bäst! Men om du verkligen har panik så ta några djupa andetag och prata om saker i er närhet, typ hur hon mår, kul att se henne för första gången, jag var nervös, var du? Bor du nära här, går du hit ofta, ska vi ta oss en sväng och titta runt, vart vill du ta vägen Etc, det kommer av sig själv.
Det viktiga (nu tjatar jag) är att ta det lugnt och va naturlig så går det som på räls 🙂
Lycka till!


   
SvaraCitera

Tänk också på: Hon är säkert lika nervös som dej! Det är inte hela världen om det blir en "pinsam" tystnad eller om man säger något konstigt nån gång, det hör till [smile]


   
SvaraCitera

Jag hade låtit henne prata och kommit med omväxlande humoristiska och halvdjupa kommentarer på det hon säger, skulle inte säga att det är ett givet recept på framgång dock bara bra att ha något att falla tillbaka på.


   
SvaraCitera