Aviseringar
Rensa alla

Svårt att söka jobb


Ganon:

Men du är också tjej. Det är mycket lättare för dem, oavsett kontakter eller erfarenhet.

Hur menar du då?


   
SvaraCitera

tevepro:

Hur menar du då?

Ungefär som som S3ON sa. Att de flesta arbetsgivare anställer hellre kvinnor som de kan vila ögonen på och då spelar det inte så stor roll hur pass mycket arbetslivserfarenhet hon har.


   
SvaraCitera

Ganon:

Ungefär som som S3ON sa. Att de flesta arbetsgivare anställer hellre kvinnor som de kan vila ögonen på och då spelar det inte så stor roll hur pass mycket arbetslivserfarenhet hon har.

Och hur har du undersökt det?


   
SvaraCitera

Ganon:

Ungefär som som S3ON sa. Att de flesta arbetsgivare anställer hellre kvinnor som de kan vila ögonen på och då spelar det inte så stor roll hur pass mycket arbetslivserfarenhet hon har.

LoL tror inte jag på. För alla är inte snuskgubbar [crazy]


   
SvaraCitera

Var på arbetsförmedlingen häromdan jag ser tydligen ut som någon som ska jobba på lager enligt dom... VAFAN ÄR DET FÖR JÄVLA LAND, BARA FÖR ATT MAN ÄR TATUERAD PÅ KROPPEN, HAR PIERCINGAR OCH EN ANNORLUNDA FRISYR BLIR MAN INTVINGAD I MÖRKRET JÄVLa SVIN


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Var på arbetsförmedlingen häromdan jag ser tydligen ut som någon som ska jobba på lager enligt dom...

Ofta, tyckte dom det? [surprised][surprised][surprised]


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Var på arbetsförmedlingen häromdan jag ser tydligen ut som någon som ska jobba på lager enligt dom... VAFAN ÄR DET FÖR JÄVLA LAND, BARA FÖR ATT MAN ÄR TATUERAD PÅ KROPPEN, HAR PIERCINGAR OCH EN ANNORLUNDA FRISYR BLIR MAN INTVINGAD I MÖRKRET JÄVLa SVIN

[sad][love]


   
SvaraCitera

mrman:

Ofta, tyckte dom det? [surprised][surprised][surprised]

Var på Jobbrummet som det så fint heter kommer fram en kärring och det första hon säger är "Lager?" (Inte första gången det har hänt men denna gången blev jag fan förbannad)[tired] Jag är fan skit charmig, trevlig och snäll. Har arbetat i kassor osv, även om det har varit praktik så har jag ändå fått beröm lixom. Vafan! Det är som att man vore en hundras eller nått "Men du är ju en dobermann så du gillar ju att döda saker" Arbetsförmedlingen är äcklig


   
SvaraCitera

Anmäl dom till DO. Verkar knäppt att don har förutfattade meningar om vad folk vill ha för arbete.


   
SvaraCitera

Rolig grej som jag måste tillägga, massor av tjejer har fått jobb på just arbetsförmedlingen utan utbildning och allt, och det märks verkligen eftersom många i själva "Kassan" eller vafan så säger dom bara otrevligt "VAD VILL DU DÅ!"


   
SvaraCitera

tevepro:

Och hur har du undersökt det?

Det är ett välkänt faktum.

mrman:

LoL tror inte jag på. För alla är inte snuskgubbar [crazy]

Var inte länge sen som Räddningstjänst Syd annonserade efter brandsoldater. En av de som sökte var en man som hade en bakgrund som polis + 10 års erfarenhet som brandsoldat. Han blev bortprioriterad till förmån för bl.a en kvinna som endast jobbat som servitris innan och som inte ens hade körkort.


   
SvaraCitera

Ganon:

Men du är också tjej. Det är mycket lättare för dem, oavsett kontakter eller erfarenhet.

beror väl på inom vilket yrke, men inom service kan jag köpa den teorin.


   
SvaraCitera

Bigbear:

Hejsan är en 17 årig kille

Bigbear:

undra

Bigbear:

känna pengar

Bigbear:

dem flesta

Bigbear:

fullt anställda

Bigbear:

restaurang branschen

Bigbear:

dem flesta fick jag besked att jag måste vara 18

Ett hett tips är att jobba med språket. Om du skriver dina ansökningsbrev hälften så illa som du skriver här kan du lika gärna lägga ned jobbsökandet direkt.

Att Ganon, S3ON och Toxic inte kan få jobb beror nog mer på att de känner sig så förbannat kränkta över allting än att det finns någon sorts feministisk världskonspiration som är ute efter dem. Sluta vara så förbannat butthurt och skaffa er någon form av efterfrågad kompetens istället.


   
SvaraCitera

Ganon:

Det är ett välkänt faktum.

Nej, det är det inte.

Ganon:

Var inte länge sen som Räddningstjänst Syd annonserade efter brandsoldater. En av de som sökte var en man som hade en bakgrund som polis + 10 års erfarenhet som brandsoldat. Han blev bortprioriterad till förmån för bl.a en kvinna som endast jobbat som servitris innan och som inte ens hade körkort.

Cool story bro. Har du en källa på det, gärna en som kontaktat räddningstjänsten och pratat med dem om beslutet?


   
SvaraCitera

S3ON:

Men det är fakta ju! Majoriteten arbetsgivare där ute är sexistiska män som söker flickor att vila ögonen på till vardags.. De flesta tjejer har med sig sin kropp som en merit till en arbetsplats.

Bo-fucking-ho. Sluta komma med butthurt-snack, som för med mesta är rent skitsnack, skaffa dig spetskompetens inom något som är efterfrågat. Så kan du nog sluta med att runka upp gnällpitten.

Idiot. Inte undra på att ni gnälliga idioter aldrig får jobb när det enda ni gör är att sitta på ett forum och gnälla över hur jobbigt det är att inte få jobb.


   
SvaraCitera