Aviseringar
Rensa alla

Svårt att sova....


Ämnesstartare

Kan ingen berätta en godnattsaga för mig? [blush]


   
Citera

Homunculi:

Kan ingen berätta en godnattsaga för mig?

Det var en gång en liten prinsessa som tog en promenad i slottsträdgården. Hon kom fram till den gamla brunnen och börjde sig över dess kant. Brunnens botten är kolsvart. "Hallå!" ropar prinsessan och hennes röst ekar i den till synes bottenlösa brunnen. Plötslig känner hon att hennes halsband börjar glida av. Hon ser det falla ned i den djupa brunnen. Sedan hör hon ett dovt plask. Nu kommer mor att bli vred på mig tänker prinsessan. Hon letar efter en pinne att nå halsbandet med, men den enda pinne hon lyckas finna är alltför kort. Hon sätter sig modlös ned vid brunnen och börjar gråta.
"Vad gråter du för lilla vän?" Frågar någon i hennes närhet. Det var en padda. En talande padda. "Jag har förlorat mitt halsband i brunnen." klagar den rödgråtna lilla prinsessan. "Jag är brunnens väktare. Jag kan återhämta dig ditt halsband mot ett vilkor." "Vad för vilkor?" frågar prinsessan och torkar sina tårar med skjortärmen. "Jag vill att du gifter dig med mig när jag hämtat ditt halsband."
Den lilla prinsessan såg tveksam ut. Hon ville absolut inte att mor skulle få reda på att hon förlorat halsbandet. Då skulle hon med all säkerhet få känna på riset. Hon behövde förståss inte hålla sin del av avtalet. På det sättet skulle paddan hämta hennes halsband och hon skulle inte behöva gifta sig med honom. "Jag går med på det. Jag gifter mig med dig om du hämtar mitt halsband." "Gott." sa paddan och hoppade ned i den till synes bottenlösa brunnen. Ett plask hördes och sedan var det tyst en lång stund. Den lilla prinsessan väntade och väntade, men paddan kom aldrig tillbaka.
Hon gick tillbaka mot slottet när solens sista strålar inte längre orkade lysa upp slottsträdgården. Väl tillbaka i sin gemak lade hon sig i sin sköna säng och drömde så sött.
När dagen grydde nästa dag fanns inget spår av den lilla prinsessan. Det enda som hittades var hennes halsband på huvudkudden.


   
SvaraCitera

Din mamma?


   
SvaraCitera

Det var en gång bla bla bla och så levde dem lyckliga i alla sina dagar


   
SvaraCitera

Lucy:

När dagen grydde nästa dag fanns inget spår av den lilla prinsessan. Det enda som hittades var hennes halsband på huvudkudden.

så får du ju inte göra [sad]


   
SvaraCitera

Lucy:

När dagen grydde nästa dag fanns inget spår av den lilla prinsessan. Det enda som hittades var hennes halsband på huvudkudden.

[sad]


   
SvaraCitera

Berätta en till.[cute]


   
SvaraCitera

Unexpected:

så får du ju inte göra [sad]

emery:

[sad]

Man ska hålla vad man lovar annars borde man inte lova något från början. [wink]


   
SvaraCitera

Lucy:

Man ska hålla vad man lovar annars borde man inte lova något från början. [wink]

Hon var ju liten [sad]

och inte ska man straffas tusenfalt för någonting [sad]


   
SvaraCitera

emery:

Berätta en till.[cute]

Det var en gång en flicka som berättade en godnattsaga, men sen var hon för trött för att berätta en till.

God natt. [love]


   
SvaraCitera

Lucy:

Det var en gång en flicka som berättade en godnattsaga, men sen var hon för trött för att berätta en till.

Haha[cry]

Sov gott.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera