Aviseringar
Rensa alla

Svart hår till blått hår?


Ämnesstartare

Om man ska färga från svart hår till blått hår, hur många gånger måste jag bleka då? Jag har haft svart hår väldigt länge och det är ganska svårt att få det till blont. Måste man ha jätteljust hår för att den blåa färgen ska sätta sig? Vill färga till "voodoo blue", typ lite turkos liknande.[smile]


   
Citera
Ämnesetiketter

ja man måste bleka många gånger


   
SvaraCitera

mååååååånga gånger

tills det ramlar av och man får köpa peruk!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh okej.... Tack för otroligt bra svar... 😉


   
SvaraCitera

fascinerande utseende du har. jag vill ha lika symmetriska ögonbryn. [mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92:

fascinerande utseende du har. jag vill ha lika symmetriska ögonbryn.

Tack! 🙂 Tar det som en komplimang. Dock så är mina ögonbryn faaake! Fyller i dom 🙂


   
SvaraCitera

saiima:

Fyller i dom

de ser bra ut, men är det inte väldigt jobbigt att fylla i osv?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

de ser bra ut, men är det inte väldigt jobbigt att fylla i osv?

Jo, det är tråkigt och jobbigt. Blir inte alltid som man vill direkt.


   
SvaraCitera

Du kan ju tänka på att låta luggen växa ut lite innan du börjar bleka, annars riskerar den att bli väldigt kort!


   
SvaraCitera

Ögon i en plåthink:

Du kan ju tänka på att låta luggen växa ut lite innan du börjar bleka, annars riskerar den att bli väldigt kort!

inte går väl håret av så mycket ... jag har aldrig gjort några systematiska mätningar av håret före och efter, direkt, men det låter ju helt galet.


   
SvaraCitera

Av egna erfarenheter från svart till blond (för att sen bli blå i ditt fall) :

don't to it


   
SvaraCitera

svefnpurka:

inte går väl håret av så mycket ... jag har aldrig gjort några systematiska mätningar av håret före och efter, direkt, men det låter ju helt galet.

Det behöver ju inte direkt gå av, men jag brukar gärna göra mig av med en del. Tycker att det känns otrevligt när det blir torrt.


   
SvaraCitera