Aviseringar
Rensa alla

svårt med min partners förtid.


Ämnesstartare

Hej!

Är det någon annan som har svårt med sin partners förtid?

Jag träffade min kille för 5 år sedan. Allt va frid o fröjd tills jag fick veta att han haft sex med sin förra flickvän.. Jag är ju sådan gammaldags kristen att jag tycker man skall vänta med sex tills man gifter sig. Så, detta störde mig jättemycket då och gör fortfarande. Så jag blir orolig över att jag inte kommer "över detta" .... Tacksam för råd.


   
Citera

[confused]

kom över att folk inte har samma värderingar som du, de är inte dåliga människor för det. om det stör dig kan du antingen lämna honom eller, det jag rekommenderar, vara öppen och försöka förstå och prata om det med honom.

men vadå, har ni varit tillsammans i 5 år utan att ha haft någon intim kontakt? och fick du reda på att han haft sex med sitt ex efter 5 år i ett förhållande med honom?


   
SvaraCitera

korpen123:

Tacksam för råd.

Du har 2 val, antingen lämnar du religionen, eller lämnar du honom! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oj vilka snabba svar här. vi gifte oss 2 År senare efter vi träffades. Jag Tog mitt beslut och vi har pratat om det och ibland kändes det som att det inte påverkade mig dvs så länge jag glömde bort det. Hans förra relation varade ju bara några månader. Han säger själv att han var en annan person då och i fel gäng..

Religionen kan jag inte lämna. Utan Gud skulle livet inte ha någon mening.


   
SvaraCitera

Du kan knappast förvänta dig att folk väntar med sex tills de gifter sig nuförtiden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har visserligen en poäng där, men det beror på vad man har för värderingar. Finns många fördelar med att vänta.


   
SvaraCitera

korpen123:

Finns många fördelar med att vänta.

som vadå?


   
SvaraCitera

korpen123:

Utan Gud skulle livet inte ha någon mening.

Ta livet av dig då för här finns det fan ingen gud.. [no-no] Här är det satan som bestämmer! [badgrin]


   
SvaraCitera

korpen123:

Finns många fördelar med att vänta

Det finns ingen fördel alls med att vänta, Du kanske borde göra slut med din kille och leta rätt på en oskuld om det spelar så stor roll för dig.. Du låter väldigt gammalmodig :/

Hur skulle det ha varit om din kille var gift med den där tjejen innan dom hade samlag, Skulle du må bra över att han har haft sex med en annan människa då?

Det finns inget magiskt med att vänta tills man är gift med att ha samlag, Att stoppa in ett finger eller en kuk spelar väl ingen roll om man inte ska ha barn första gången? Att skaffa barn med en annan människa är magiskt, Att knulla för att det är skönt är inte magiskt.. Människor gör det hela tiden och om du inte vågat det så är det din förlust


   
SvaraCitera

korpen123:

Jag Tog mitt beslut och vi har pratat om det och ibland kändes det som att det inte påverkade mig dvs så länge jag glömde bort det. Hans förra relation varade ju bara några månader. Han säger själv att han var en annan person då och i fel gäng..

Men då får du respektera det, människor förändras. Oavsett vad så kan du inte döma en person utifrån dennes förflutna. Mår du dåligt över det är det enda du kan göra att prata om det med honom för att öka din förståelse. Eller generellt bara öka din förmåga till förståelse för att människor inte tänker likadant och har olika värderingar. Man kommer jävligt långt med att vara förstående och det är skönt, det är också en självklarhet och förutsättning i dagens samhälle eller i samlevnad med människor över huvud taget.

korpen123:

Religionen kan jag inte lämna. Utan Gud skulle livet inte ha någon mening.

Det får du gärna tro men håll det då för dig själv, låt det inte gå ut över andra eller din relation med andra.


   
SvaraCitera

korpen123:

Utan Gud skulle livet inte ha någon mening.

1. Du kan skapa dina egna meningar.
2. Att livet vore meningslöst utan en gud är inget bra argument för att vara troende.


   
SvaraCitera

korpen123:

Utan Gud skulle livet inte ha någon mening.

Har väl bara en mening med gud, massvis med meningar utan gud.


   
SvaraCitera
mynona

kebu12:

Har väl bara en mening med gud, massvis med meningar utan gud.

Det var välformulerat måste man medge.


   
SvaraCitera

nä för jag har bättre självkänsla än en gråsten.


   
SvaraCitera
mynona

Som svar på frågan; se på det individuellt. Han var oskuld första gången ni hade sex eftersom han aldrig hade haft sex med dig förut. Man är alltid oskuld första gången man har sex med en ny människa.


   
SvaraCitera