Aviseringar
Rensa alla

svartsjuk


Ämnesstartare

jag har ett distansförhållande och var hos min kille nyss. men nu är det så att jag fick reda på att han pratar med ganska många tjejer, men är bara kompis med dem, säger han. jag kollade hans mail och såg att han hade skrivit babe till en av dem.. och han skrev med en av dagen innan jag kom och ringde en också en vecka innan jag kom och.. jag blir så svartsjuk och rädd för att han bara leker med mig, men ja vet inte...varför ska han prata med så många tjejer för varför räcker det inte med mig[sad]
tycker ni att jag ska prata med honom om detta eller ska jag bara låta det gå? för ja vet inte riktigt vad jag ska göra, känns ganska jobbigt o gå runt och gnaga på detta och jag vill helst få ut det. men vet inte hur.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

loool har ca 2 st upptagna killvänner som säger sånt ca 24/7

tror de e normalt!!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker inte de är normalt


   
SvaraCitera

Om det är något som stör dig så tycker jag du ska kunna prata med honom utan att känna dig fånig eller dum, oavsett vad det kan vara. Bara att lugnt berätta för honom vad du känner och varför så kan ni prata om det. [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

prata med honom om det [confused]
och vill han inte prata så säg ändå vad du tycker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Om det är något som stör dig så tycker jag du ska kunna prata med honom utan att känna dig fånig eller dum, oavsett vad det kan vara. Bara att lugnt berätta för honom vad du känner och varför så kan ni prata om det.

ja precis, ska prata med honom om det och se hur han reagerar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

prata med honom om det
och vill han inte prata så säg ändå vad du tycker

okej, jag har liksom försökt att prata med honom om det lite, men han vill liksom inte prata om det så det blir liksom inte mycket prat om det


   
SvaraCitera

upponer:

ja precis, ska prata med honom om det och se hur han reagerar

Yep, gör det, han's reaktion är viktig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

upponer:

t lite, men han vill liksom inte prata om det så det blir liksom inte mycket prat om det

gör slut. Människor som inte vill ta tag i problem är inget att ha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

honolulu:

Yep, gör det, han's reaktion är viktig.

ja, en gång när jag pratade om det så började han att skratta... jag förstår inte. om han tycker det kanske är roligt att jag blir svartsjuk,, fast det handlar liksom inte riktigt om att jag bli svartsjuk, eller jo..men jag vill bara veta och det får man.


   
SvaraCitera

upponer:

jag tycker inte de är normalt

men även om det hade varit normalt så hade det inte varit rätt, våld är normalt...

Om det sårar dina känslor så tycker inte jag att det spelar någon roll om han "skojjar" eller inte, det e som att slå någon i ansiktet och säga att man skojjade, skadan e skedd, du borde itu med det.

Sen borde du ha starka kriterier för vem du vill vara tillsammans med, tex, så borde han respektera dig, du borde kunna lita på han, ni borde känna att det bara är ni två i hela världen när ni.. ah. gör vad ni nu gör.

Om han inte kan nå upp till dina kriterier så borde du antingen arbeta som fan på erat förhållande eller dumpa honom, och om han når upp till dina nuvarande kriterier så borde du verkligen ändra dom, om detta är fallet borde du verkligen träna dig på självrespekt och att vara sann mot dig själv.

Om du plågas mentalt av erat förhållande så borde du avsluta det.
( tycker jag )


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

gör slut. Människor som inte vill ta tag i problem är inget att ha

;I


   
SvaraCitera

Gift dig med solen [love]


   
SvaraCitera

upponer:

ja, en gång när jag pratade om det så började han att skratta... jag förstår inte. om han tycker det kanske är roligt att jag blir svartsjuk,, fast det handlar liksom inte riktigt om att jag bli svartsjuk, eller jo..men jag vill bara veta och det får man.

Tycker det är respektlöst att skratta åt ens partner om de berättar om något de mår dåligt över, oavsett vad det må vara. [tard] Han kanske tycker att han inte gör något speciellt och att du överreagerar, men då ska han säga det rakt ut och inte skratta åt dig. Du ska absolut kunna PRATA med honom om saker utan att han skrattar åt dig. Har du kunnat prata med honom om saker förut och han tagit dig seriöst?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

Gift dig med solen

för het för mig


   
SvaraCitera