Forumet - svartsjuk..

svartsjuk..

636 0 32
halloj allihopa !

Jag och min pojkvän har vart tsm i snart 2 år, och det har väl gått lite upp och ner sådär som det brukar göra. Innan vi vart tsm så var han ute mycket och drack och raggade tjejer (väldigt mycket). Men sen vart vi tsm och det upphörde i ca 1 år. Men nu e han tillbaks igen, på samma spår. Han vill dricka helst varje helg, både lördag och fredag och jag är väldigt svartsjuk av mig, och hör därför av mig..100 ggr minuten när han e borta. Jag smsar konstant pga att jag är så otroligt rädd för Att han ska vara otrogen lr nått. Och det blir inte bättre ! Han bästa vän och jag går inte alls ihop, över huvutaget, har aldrig gjort heller. Sen vi vart tsm har han bara gnällt på hur jag beter mig, att jag är för ung, försökt få oss att bråka, supit ner min kille tills han däckat och bara jävlats. Jag vet inte vad jag ska ta mig till !? hjälp ?
Jag var precis som din pojkvän var när jag och min kille träffades. Han fick mig att sluta vilket gjorde mina kompisar väldigt sur eftersom dom inte vill att jag ska förändras bara för att jag blir tillsammans med någon, vilket kanske gör att din pojkväns kompis är sur på dig?
Om du skulle på fest med dina kompisar så skulle väl du tycka det var irriterande om han skulle höra av sig konstant?
Lita på honom, om han skulle vara ute efter andra tjejer så skulle han förmodligen inte blivit tillsammans med dig.

Spana också in:

OF 5:

Kan du inte lita på din partner så är det dumt att vara tillsammans med honom.

Det går inte att säga det bättre och mer koncist än så här.

Hade jag varit ihop i ett helt år hade jag velat ha mer tillit än din pojkvän har. Och sådan tillit bryter man först om man blir sviken, inte för att risken finns.
vad är det du vill egentligen :c

han lär ju ej sluta vara med sina vänner osv för att du smsar. o jag kan absolut inte ge några råd till hur man slutar vara svartsjuk för det är jag mästarN på. men sen utöver allt verkar han ju iof ha lite alkoholproblem som han kanske borde göra något åt.
rebeca:

vad är det du vill egentligen :c

han lär ju ej sluta vara med sina vänner osv för att du smsar. o jag kan absolut inte ge några råd till hur man slutar vara svartsjuk för det är jag mästarN på. men sen utöver allt verkar han ju iof ha lite alkoholproblem som han kanske borde göra något åt.

Ja precis...Jag vill ju veta om det är så att han har lite problem med att dricka osv, lr om det är jag som inbillar mig. Vi skulle ta en paus denhär veckan för att han ville "tänka". Nån timme efter han "pausat" med mig så gick han ut och drack med sina kompisar och lådsade som ingenting..vilket jag aldrig skulle kunna göra.
karlssonida:

Jag var precis som din pojkvän var när jag och min kille träffades. Han fick mig att sluta vilket gjorde mina kompisar väldigt sur eftersom dom inte vill att jag ska förändras bara för att jag blir tillsammans med någon, vilket kanske gör att din pojkväns kompis är sur på dig?

Han har vart sur sen första gången vi träffades, och det var på sommarn, vilket betyder att både jag och min kille drack och allt var bra. Men han var sur och bitter endå.?
sagan96:

hör därför av mig..100 ggr minuten när han e borta. Jag smsar konstant pga att jag är så otroligt rädd för Att han ska vara otrogen

Jag tror att sådant här beteende får ens partner att tröttna. Och att de ökar chansen till otrohet.
Det du ska göra är att också hitta på saker medan han är ute. Lära dig att inte vara svartsjuk. Låt din kille vara ute, han skulle uppskatta det.

Jag har själv en pojkvän som jobbar som bartender. Det står tjejer framme i baren konstant som skulle göra allt för att knulla honom efter att han slutat. Jag är/har alltid varit en grymt svartsjuk människa men jag har lärt mig att det är ingen idé att bli svartsjuk över det. Det är ju mig han älskar och bara vill bara med.
Du måste också förstå det, att om din partner älskar dig är han inte otrogen.

Nästa gång han är ute, försök att inte smsa och prata med honom när han kommer hem eller dagen efter när ni hörs. Bara snacka om hur han har haft det ute och om det hände något roligt. Dra inte upp andra tjejer eller anklaga honom för att vara otrogen. Till slut kommer du vänja dig, och sluta upp med att skicka konstanta sms.
Och han kommer troligtvis börja stanna hemma mer med dig för att han inte är trött på ditt tjat.

sagan96:

Nån timme efter han "pausat" med mig så gick han ut och drack med sina kompisar och lådsade som ingenting..vilket jag aldrig skulle kunna göra.

Låter som att han har tröttnat lite. Typ tog en paus från dig för att kunna vara ute med sina vänner utan att du ska smsa hela tiden. (Tillbaka på första citeringen, att bli bombaderad av sms gör att man tröttnar)

sagan96:

Jag litar inte på Han pga hur Han har Vart förut. Bytt tjej stup i kvarten och k*ullat runt.

Bara för att man har gjort sådant här förut betyder inte det att man gör det nu. Förut vaknade jag ofta i sängar som inte varit min men jag skulle aldrig tänka mig att vara otrogen.