Aviseringar
Rensa alla

svartsjuk..


Ämnesstartare

karlssonida:

Jag var precis som din pojkvän var när jag och min kille träffades. Han fick mig att sluta vilket gjorde mina kompisar väldigt sur eftersom dom inte vill att jag ska förändras bara för att jag blir tillsammans med någon, vilket kanske gör att din pojkväns kompis är sur på dig?

Han har vart sur sen första gången vi träffades, och det var på sommarn, vilket betyder att både jag och min kille drack och allt var bra. Men han var sur och bitter endå.?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sagan96:

Nej, "för jag har ju aldrig druckit

Fan heter du sagen"96" för då och om hans vän sa att du var för ung tror jag knappast att ni är jämnåldriga...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sagan96:

hör därför av mig..100 ggr minuten när han e borta. Jag smsar konstant pga att jag är så otroligt rädd för Att han ska vara otrogen

Jag tror att sådant här beteende får ens partner att tröttna. Och att de ökar chansen till otrohet.
Det du ska göra är att också hitta på saker medan han är ute. Lära dig att inte vara svartsjuk. Låt din kille vara ute, han skulle uppskatta det.

Jag har själv en pojkvän som jobbar som bartender. Det står tjejer framme i baren konstant som skulle göra allt för att knulla honom efter att han slutat. Jag är/har alltid varit en grymt svartsjuk människa men jag har lärt mig att det är ingen idé att bli svartsjuk över det. Det är ju mig han älskar och bara vill bara med.
Du måste också förstå det, att om din partner älskar dig är han inte otrogen.

Nästa gång han är ute, försök att inte smsa och prata med honom när han kommer hem eller dagen efter när ni hörs. Bara snacka om hur han har haft det ute och om det hände något roligt. Dra inte upp andra tjejer eller anklaga honom för att vara otrogen. Till slut kommer du vänja dig, och sluta upp med att skicka konstanta sms.
Och han kommer troligtvis börja stanna hemma mer med dig för att han inte är trött på ditt tjat.

sagan96:

Nån timme efter han "pausat" med mig så gick han ut och drack med sina kompisar och lådsade som ingenting..vilket jag aldrig skulle kunna göra.

Låter som att han har tröttnat lite. Typ tog en paus från dig för att kunna vara ute med sina vänner utan att du ska smsa hela tiden. (Tillbaka på första citeringen, att bli bombaderad av sms gör att man tröttnar)

sagan96:

Jag litar inte på Han pga hur Han har Vart förut. Bytt tjej stup i kvarten och k*ullat runt.

Bara för att man har gjort sådant här förut betyder inte det att man gör det nu. Förut vaknade jag ofta i sängar som inte varit min men jag skulle aldrig tänka mig att vara otrogen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jo. Jag ska verkligen försöka ätt inte va så dryg, och försöka bli sams med hans kompis. Men hur vet jag inte..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan heter du sagen"96" för då och om hans vän sa att du var för ung tror jag knappast att ni är jämnåldriga...

svar:
Jag är 16 år och född 96, jag kan väl ha druckit för det ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Klart du kan men jag kan ju också dricka men bara för att jag gjort det betyder det inte att jag får dra på krogen och supa..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Han går inte så mycket på krogen. E mest på hemma fester.


   
SvaraCitera

sagan96:

Jag vet inte vad jag ska ta mig till !?

Tycker malber sa det ganska bra. Tycker personligen att du beter dig som en störig fjortis med kontrollbehov, klart som fan att hans polare inte gillar dig.

Och varför är du ihop med en kille du inte litar på och som du inte kan prata med?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe96:

Tycker malber sa det ganska bra. Tycker personligen att du beter dig som en störig fjortis med kontrollbehov, klart som fan att hans polare inte gillar dig.

Och varför är du ihop med en kille du inte litar på och som du inte kan prata med?

hans "polare" känner inte mig serru, och kom med stöddiga komentarer första ggn vi träffades. Jag kan prata med han ? det är han som säger..."inte nu, jag orkar inte, sluta bråka"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Frippe96:

varför är du ihop med en kille du inte litar på och som du inte kan prata med?

sagan96:

det är han som säger..."inte nu, jag orkar inte, sluta bråka"

kan du ju inte prata med han...


   
SvaraCitera

sagan96:

Jag kan prata med han ? det är han som säger..."inte nu, jag orkar inte, sluta bråka"

Hur kan du prata med en kille som inte lyssnar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaa...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sagan96:

Jaa...

Svårt för att ge riktiga svar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sagan96:

Jag litar inte på Han pga hur Han har Vart förut. Bytt tjej stup i kvarten och k*ullat runt.

jag förstår hur du känner. Min pojkvän var också så innan han träffade mig. Och visst har jag varit orolig o svartsjuk, men jag litar på honom nu och vi har varit tillsammans i ett år, han älskar mig och jag älskar honom. Men visst det händer ju ibland att man har små tjafs om små saker för att man blir svartsjuk. Det kan ju vara bra om man är lite svartsjuk för då vet man ju att man tycker om det personen och vill ha den personen för sig själv. Men någon måtta får det vara, det får inte bli överdriven svartsjuka..det kan bli väldigt jobbigt och leda till att man gör slut.
Jag förstår att du blir orolig, men prata med honom att du blir svartsjuk och orolig när han är ute o dricker osv på grund av hur han var förut, att du tycker det är jobbigt. Berätta för honom så att han vet hur du känner.
Men som sagt så har ni ju varit tillsammans i två år, så tycker du borde ha fått nån tillit till din pojkvän..
Men du kan inte sitta o bli orolig på detta sätt. Om din kille älskar dig och verkligen vill ha dig så skulle han aldrig vara otrogen mot dig. Om han är otrogen så är det hans eget fel och då är det synd om honom för då går han miste om dig, en bra tjej. Det är hans eget fel och han är ett svin om han är otrogen punkt slut.
Så slösa inte massa energi på att vara orolig, ägna dig åt dig själv och försök bli starkare. Du kan klara dig själv.


   
SvaraCitera