Aviseringar
Rensa alla

Svartsjuk när jag inte bör vara det


Ämnesstartare

Hej allesammans

För ett tag sedan var jag oerhört kär i en tjej. Tyvärr kunde vi inte bli ett direkt intimt par på grund av en del komplicerade tråkigheter. Hursomhelst hade i princip alla mina känslor försvunnit för henne, fram tills nu. Vi har längre ingen direkt kontakt men däremot är jag vän med henne på facebook. Hon har där skrivit att hon har blivit kär i en kille och helt plötsligt kommer alla mina gamla känslor tillbaka för henne och jag känner mig svartsjuk.

Vad ska jag göra? Hur skall jag hantera detta?

Tack för svar!


   
Citera

Pellemede:

Hon har där skrivit att hon har blivit kär i en kille och helt plötsligt kommer alla mina gamla känslor tillbaka för henne och jag känner mig svartsjuk.

You don't know what you've got until you lose it


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FreeWay89:

You don't know what you've got until you lose it

Tror inte det är så stor chans till att nåt kommer hända nu då hon verkar träffat en annan tyvärr, utan det är nog bara till att gå vidare.. Men du kan ju också berätta för henne, men, det komplicerade ni hade då? Om det skulle hända nåt mellan er igen, så är ju det fortfarande kvar. Är det då en bra start, egentligen när ni har den bakgrunden?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

men, det komplicerade ni hade då? Om det skulle hända nåt mellan er igen, så är ju det fortfarande kvar. Är det då en bra start, egentligen när ni har den bakgrunden?

jo det är ju det. Det har tagit ett tag att komma över henne, att acceptera att ingen egentligen kan hända. Och jag var över henne, helt och hållet i princip, men så kommer allt tillbaka bara för att jag vet att hon nu tycker om någon annan. Grejen var att vi båda tyckte om varandra. Jag vet att hon tyckte om mig på samma sätt som jag tyckte om henne. Men jag svarade, till och med ordagrant, att jag inte hade samma känslor för henne som hon för mig, när jag egentligen hade det. Att veta att hon kommit över mig är det som smärtar just nu skulle jag tro.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pellemede:

Att veta att hon kommit över mig är det som smärtar just nu skulle jag tro.

Jo, alltså.. du kan ju berätta det för henne så sätt.. men var det nåt så pass komplicerat som hände så, är det värt det med den "bakgrunden" egentligen? Och.. så är det ju inte så stor risk att hon väljer dig nu ändå, men chansen finns ju, sen lär du få ett hatobjekt på dig - den nya killen. Så vill du sabba för dom 2, och älskar du henne så mkt, gör det. Men ja, bara du vet vad problemen förut var. Sen är det ju lite skyll dig själv varning samtidigt också, men varför sa du du inte hade känslor för henne? Var du rädd?
Aja, du vet vad jag sagt. Säg gärna vad du bestämmer dig för o hur det går sen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du har bara intresserad för att hon hittat en annan pojke, det går nog över 🙂


   
SvaraCitera

Det låter inte som om du gillar henne på riktigt. Säger som "Inte Gugge", det går förmodligen över. Svartsjuka är inget att basera en relation på.


   
SvaraCitera