Aviseringar
Rensa alla

Svartsjuk på kompisrelationer...


Ämnesstartare

Ska försöka att kortfattat förklara hur jag känner och så.

Är så att jag gillar en tjejkompis har gemensamma intressen och så mest så vi umgås pratar även lite ibland på msn, oftast jag då dock som får inleda en konversation. Men sen flyter det på. Hon brukar dock utan vidare bara tipsa om låtar som hon tror jag kan gilla, via typ grooveshark och så.

Men såfort hon umgås med någon av våra gemensamma kompisar verkar deras kontakt så himla mycket bättre känns mer naturlig än våran. Vilket känns tungt, vill ju att vi ska ha en bättre relation än vi har men hon verkra inte vilja och sen att man gillar henne mer än som kompis gör det hela svårare. Kommer aldrig kunna vinna hennes hjärta så behöver väl egentligen mer tips på hur man går vidare. Vill inte ens försöka då hon har pojkvän.

Blev visst inte så kort, men vad göra?


   
Citera
Ämnesstartare

Känner igen mig i din situation då jag har gått igenom en liknande faktiskt. Jag valde dock att berätta hur jag känner, vilket jag delvis ångrar. Hon blev först glad men sen väldigt arg och vi har nu inte haft någon kontakt alls. Och det har verkligen inte hjälpt att inte ha någon kontakt. tänker fortfarande på henne men kommer nog aldrig mer få umgås med henne. Vi brukar fortfarande ses då och då, jag brukar hälsa varje gång men får väldigt blandade gensvar, ibland hälsar hon tillbaka glatt ibland kollar surt och bara går vidare.


   
SvaraCitera

Syssla med andra saker så du inte tänker allt för mycket på henne och försök hitta någon annan tjej som faller dig i tycke. Sedan är det bara att hålla ut, tiden läker de flesta sår.
Att hitta någon annan tjej kan kännas mer som en tillfällig lösning och kanske en rätt dålig då du kan hamna i samma situation som nu men det kan ju också leda till något bra. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är rätt svårt, hon verkar bli bättre och bättre kompis med en av mina bättre vänner. Och då försöka glömma henne blir bara svårare och svårare. Vet inte vad jag ska göra snart, vill berätta hur jag känner så hon förstår. Men det kommer inte tjäna något till tror jag då hon har pojkvän som sagt utan hon lär mer troligen reagera som ekille råkade ut för.


   
SvaraCitera

Om du tycker att hon beter sig mer naturligt och avslappnat med andra så kanske hon har fattat att du har känslor för henne och inte vill uppmuntra dig mer än vad hon redan har gjort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förresten, är inte detta något som är så typiskt tjejer att bli avundsjuk på sådant vem som ens kompisar spenderar mer eller mindre tid med? Känner mig så himla fjantigt samtidigt som det gör ont att inte hon visar någon uppmärksamhet gentemot mig som jag gör mot henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade hmm, det är ju både bra och dåligt. Då vet jag att det finns noll att hämta och bara gå vidare. Jobbigt, men sant antar jag.


   
SvaraCitera

gnagetimitthjärta:

Förresten, är inte detta något som är så typiskt tjejer att bli avundsjuk på sådant vem som ens kompisar spenderar mer eller mindre tid med

Nä.

gnagetimitthjärta:

Då vet jag att det finns noll att hämta och bara gå vidare

Eller så kan du försöka bete dig mer avslappnat med henne och göra henne till en god vän istället för att önska eller kräva mer av henne än vad hon har lust att ge.

Bara för att hon inte vill bli ihop med dig betyder det inte att hon inte vill ha dig som vän.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Eller så kan du försöka bete dig mer avslappnat med henne och göra henne till en god vän istället för att önska eller kräva mer av henne än vad hon har lust att ge.Bara för att hon inte vill bli ihop med dig betyder det inte att hon inte vill ha dig som vän.

Dåligt formulerat av mig, men precis menade att vi inte blir ihop. Men kanske kan bli bättre vänner än vad vi är idag. Men vet inte hur jag ska lyckas hon har alltid mycket mer alldagliga konversationer med våra gemensamma vänner än med mig. Hon skämtar och busar även mer med dom än med mig. Även fast jag försöker bete mig väldigt avslappnat och inte visa något.


   
SvaraCitera