Aviseringar
Rensa alla

Svartsjuk


Ämnesstartare

Jag och min pojkvän har varit tillsammans ett år nu. Problemet är att jag är så jävla svartsjuk. När han ska på fest och det är tjejer där kan jag nästan bryta ihop och sitta hemma och vara hur ledsen som helst, han umgås samt med en tjej som jag verkligen inte tycker om, om det är för att det är hon eller för att dom umgås vet jag inte. Han har även förklarat för henne hur mycket hon betyder för honom och att han inte skulle kunna välja mellan mig och henne om jag satte  honom i den sitsen, för att hon tydligen hjälpte han med något rykte när han var yngre. Det gör så sjukt ont att höra honom berätta att han har en tjej i sitt liv som betyder mycket för honom, speciellt henne. Och jag övervägar att avsluta vårat förhållande för att jag inte tycker det är värt att sitta flera kvällar med tårar och må dåligt hela tiden. har ni några tips.. 


   
Citera

🙁 säg att du vill prata, och prata med honom. Vet inte hur bra kommunikation ni har men, gör det innan det är försent ._. önskar jag hade gjort det


   
SvaraCitera

Vill skriva en lång text om förhållandet jag hade med en kille som var i kontakt med sitt ex, som han förövrigt dyrkade, ca 5 gånger per halvår bara för att säga tt det kunde vara värre så det blir som någon tröst eller sympati

Det är viktigt att du berättar att du inte är bekväm, säg inte att u är svartsjuk för då kanske han inte fattar grejen och skyller på dig. Säg bara att du inte är bekväm, så du vet att du sagt det


   
SvaraCitera