Aviseringar
Rensa alla

svartsjuka/avensjuka


Ämnesstartare

hej folk!

jag kan bara inte sluta fundera på hur jävla svårt det är att bli av med sin avensjuka/svartsjuka. Det känns som att detta kommer att förfölja mig livet ut, men om det gör det så kommer jag inte klara av pojkvänner alls hah..
jag har en pojkvän som älskar mig och jag älskar honom och blablabla.. Jag är så kär att jag är rädd att förlora honom, för så fort han är med tjejer, smsar med tjejer, och pratar om andra tjejer vill jag bara gå där ifrån. Det känns så fel .. men sen samtidigt är jag också ganska mycket med killar och har många killkompisar men han är inte alls lika avensjuk som jag är på sånna grejer.
Vi har pratat om det väldigt mycket och han säger att han förstår att jag är avensjuk och så men att jag måste försöka jobba på att få bort den för det är jobbigt för honom?
Jag försöker verkligen få mig på andra tankar när jag vet att han är med sånna jag inte gillar.. men det går verkligen inte.

jag vet inte längre.. snälla hjälp mig någon?


   
Citera
Ämnesstartare

övernaturligen:

avensjuka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

övernaturligen:

avensjuka

[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

övernaturligen:

avensjuka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

övernaturligen:

jag vet inte längre.. snälla hjälp mig någon?

För att jämna ut min dryghet så ska jag vara seriös. Du vet ju uppenbarligen var problemet ligger, därmed är enda lösningen att du intalar dig själv att du inte har något att oroa dig för så länge motsatsen inte bevisas. Det leder bara till strul att vara misstänksam utan anledning.


   
SvaraCitera

övernaturligen:

men det går verkligen inte

Om du intalat dig själv att det inte går så är det väl så. Det enda du kan göra är la att försöka intala dig själv om motsattsen och inse att du är en dum (idiot) om du låter ditt avund förstöra ett i övrigt bra förhållande.

Lycka till 😮


   
SvaraCitera

Har precis varit i ett helvete av svartsjuka, den tog över helt och hållet och jag gjorde hemska grejer..

Din svartsjuka bygger helt och hållet på att du är osäker i dig själv. Inget annat. Skulle du vara helt säker i dig själv skulle du inte vara orolig för någonting då du automatiskt skulle känna dig tillräcklig, även fast han smsade med andra bruds.

Jag tog den där lilla svartsjukan som någonting som följer med i ett förhållande, men det gör det verkligen inte. Skaffa hjälp innan det är försent, köp lite självhjälpsböcker för att bli av med din osäkerhet. Lär dig att tycka om dig själv helt och hållet för den du är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är svartsjuk på varenda jävel jag ser typ, förutom alkisarna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

övernaturligen:

han är med tjejer, smsar med tjejer, och pratar om andra tjejer

han är otrogen. punkt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Alcea rosea:

han är otrogen. punkt.

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

[confused]

dom är alltid otrogna.
ljuger gör han nog med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[confused][zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

är svartsjuk på varenda jävel jag ser typ, förutom alkisarna

Dom är ju i allafall fulla. [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Dom är ju i allafall fulla.

ja jo de finns ju fördelar med det med men inte jämt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ja jo de finns ju fördelar med det med men inte jämt

Jag gillar folk som är lika negativa som jag är idag. Det är uppmuntrande. [cute]


   
SvaraCitera