Aviseringar
Rensa alla

Svartsjuka bevis på kärlek?


Ämnesstartare

Kanske gillar man inte tanken på att någon annan än en själv ska komma ens partner nära, på samma sätt som när man själva är intima? Eller kanske är det ett tecken på osäkerhet? Vilken typ av osäkerhet i så fall? Eller är det brist på tillit? Är det partnern eller tjejerna/killarna omkring man inte litar på då?

Discusssss!
(Nu syftar jag inte på extrem svartsjuka, ni får gärna förklara vilken typ av svartsjuka ni menar när ni förklarar.)


   
Citera

honolulu:

ni får gärna förklara vilken typ av svartsjuka ni menar när ni förklarar

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

[love]

haha vadå???


   
SvaraCitera

mmm, lagom mycket.


   
SvaraCitera

honolulu:

Svartsjuka bevis på kärlek?

det beror på personen & vilken typ av kärlek man syftar på.
om du syftar på olika sorts kärlek så håller jag med dig om att det kan ha med

honolulu:

att någon annan än en själv ska komma ens partner nära, på samma sätt som när man själva är intima? Eller kanske är det ett tecken på osäkerhet? Vilken typ av osäkerhet i så fall? Eller är det brist på tillit?

I värsta fall är det en blandning.

honolulu:

Är det partnern eller tjejerna/killarna omkring man inte litar på då?

Partnern, tror jag.


   
SvaraCitera

honolulu:

Eller kanske är det ett tecken på osäkerhet? Vilken typ av osäkerhet i så fall? Eller är det brist på tillit? Är det partnern eller tjejerna/killarna omkring man inte litar på då?

Det är nog ett tecken på osäkerhet och att man inte litar på varandra, ja. Har själv varit/är svartsjuk (som tur var är det inte lika mycket nu som det var då!), och det handlade mycket om att jag inte litade på tjejerna omkring honom. Jag ville inte att han skulle bli kompis med "nya" tjejer för att de skulle misstolka honom och försöka ta honom ifrån mig. [crazy]

Men annars handlar det väl oftast om att man inte heller litar på killen. Har hört om många som knappt låter sin kille vara ute med sina kompisar utan att bli orolig för om han träffar andra tjejer. Det är bara sjukt, då ska man inte ens vara tillsammans med killen...


   
SvaraCitera
blum
 blum

Man kan ju va svartsjuk även fast man litar på att han inte skulle göra något med någon annan. Tycker det är jobbigt ibland när min pojkvän umgås med svinsnygga tjejer, inte för att han kommer ligga med dom men för att han kanske kommer vilja ligga med dom, och sen jämföra mig med dom och komma fram till att jag inte duger osv.
Visst har det med osäkerhet att göra, men mer att jag inte litar på att jag är tillräckligt bra när det finns så många så mycket bättre.


   
SvaraCitera
orcite

Nej det är bevis på egoism


   
SvaraCitera

typ som lindblom


   
SvaraCitera