Aviseringar
Rensa alla

Svartsjuka i kärleken.


Ämnesstartare

Jag kan ju inte påstå att jag satt mig i skiten men så här är det:
Jag har en flickvän sedan 1½ år tillbaka. Och jag har absolut inga känslor kvar för henne. Det känns som att hon jämt dansar på mina nerver.

Det är ju inte hela mitt problem.
Hon har inte världens bästa bakrund och har upprepade gånger berättat att jag är det bästa som hänt henne, även hennes mor har yttrat sig det.
Detta gör ju att har sympati för henne och det är väll det som jag går på just nu.

Som grädde på moset är hon fruktansvärt svartsjuk, bara av att umgås med hennes bästa vän (hennes idé) så vart hon tårögd när jag inte hade smsat med henne på några timmar och krävde en förklaring. Skulle det vara samma sak fast med en kille skulle hon inte bry sig.
Denna svartsjuka är väll det som har "tvingat" mig till att förlora känslorna efter att jag har börjat och umgås med, vad som var från början, en gemensam vän. Denna vän har jag börjat få känslor för men jag tror det är bara för att jag vill bort ifrån min flickvän eller att jag vill få henne att känna sig svartsjuk, eller så är jag simpelt kär i henne. Jag vet inte.

Vad ska jag göra?
(Ibland behöver man skriva av sig)


   
Citera

gör slut. det är det enda rätt, var ärlig mot både henne och dig själv. gör det på ett sjyst sätt bara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birgrrr:

gör slut. det är det enda rätt, var ärlig mot både henne och dig själv. gör det på ett sjyst sätt bara.

Något bra tips på hur? Har aldrig gjort slut med någon


   
SvaraCitera

Ibland kan man inte uppskatta det man har föräns man blir av med det.

Ta kontakt med henne, säg att ni behöver prata. Säg som det är men att du fortfarande vill finnas där för henne, stötta henne osv. Som vi alla gör och säger även om det aldrig funkar. Det slutar bara med att den ene blir sårad oavsätt. Men det är iaf bra att visa att du bryr dig om henne.

Hon kommer ju inte bli glad, men du ska inte förvänta dig något annat hällre. Varenda dag du fortsätter som du gör nu blir bara en dag mer i ditt liv levd som en lögn.

Sen finns det ju alltid möjligthet att ni blir tillsamans igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack


   
SvaraCitera