Aviseringar
Rensa alla

svartsjuka ja/nej


Ämnesstartare

om min flickvän vill umgås med en tjej som heter sandra som hon har haft sex med
o sandra frågar min flickvän om hon vill ha trekant med sandra o hennes pojkvän
borde jag som pojkvän bli sur då o inte vilja att hon träffar sandra o hennes pojkvän... o speciellt inte vill att hon konsumerar alkohol med dom 2 hemma hos dom?
eller överreagerar jag bara?

jag är trots allt ganska svartsjuk


   
Citera
Ämnesstartare

Verkar ju som att ni har ett öppet förhållande, så arg kan jag inte påstå att du borde bli.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, du överreagerar. Hade du tänkt insistera på att hon inte dricker alkohol i närheten av alla som kan tänkas vilja ligga med henne?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja. vi har inte ett öppet förhållande utan e bara med varandra
förhållandet har inte varat så länge men hon har ljugit för mig en gång redan så man blir ju inte lugnare av det...

mediakatt: jag ser din poäng men om vi skulle ta o vända på det
om jag var tjejen o jag inte ville att han skulle umgås med 2 tjejer som ville ligga med honom så borde det ju vara likadant då
varsågod pojkvän spring iväg o sup med 2 brudar som vill ha trekant med dig....eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drink_Drank_Punk:

Harpyja. vi har inte ett öppet förhållande utan e bara med varandra
förhållandet har inte varat så länge men hon har ljugit för mig en gång redan så man blir ju inte lugnare av det...

Men har ni inget öppet förhållande, säg det till henne: Nej jag mår inte bra av att du ligger med en annan kille. Fast då kanske man också ska sätta gränsen vid att inte ha sex med en annan tjej heller- det beror på hur monogam man vill vara.

Accepterar hon det inte, vet jag inte om det är så mycket att ha eftersom hon antagligne inte känner lika mycket för dig som du gör för henne.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

alltså hon säger att hon inte ska ha trekant med dom men frågan är om jag ska vara okej med att hon ens åker hem till dom???
för det känns ju lite halvt om halvt att hon ska sitta o umgås med ett par som vill ha trekant med henne o vill att hon ska supa med dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drink_Drank_Punk:

alltså hon säger att hon inte ska ha trekant med dom men frågan är om jag ska vara okej med att hon ens åker hem till dom???
för det känns ju lite halvt om halvt att hon ska sitta o umgås med ett par som vill ha trekant med henne o vill att hon ska supa med dom

Får du inte följa med då?
Kanske blir en fyrkant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drink_Drank_Punk:

men frågan är om jag ska vara okej med att hon ens åker hem till dom???

Du behöver inte tycka om det men du kan inte förbjuda det.

Drink_Drank_Punk:

för det känns ju lite halvt om halvt att hon ska sitta o umgås med ett par som vill ha trekant med henne o vill att hon ska supa med dom

Men du ska ju inte agera pappa åt henne heller.

Jag vet att det är jobbigt att vara svartsjuk, men du kan inte förbjuda henne ifrån att göra harmlösa saker. Att hon umgås med sin kompis och dennes pojkvän behöver inte betyda att de kommer ha sex (även om kompisen och dennes pojkvän kanske vill det). Och om hon trots allt har sex med dem så är hon väl ändå inget att ha?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Får du inte följa med då?
Kanske blir en fyrkant.

vill inte ha en fyrkant vill bara ha ett förhållande som inte e för spänt hela tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drink_Drank_Punk:

vill inte ha en fyrkant vill bara ha ett förhållande som inte e för spänt hela tiden

Släpp på känslorna då och låt henne göra som hon vill. Jag är själv en svartsjuk person så jag vet hur svårt det är, men det är bara att känna att du kan lita på henne. I alla fall intala dig själv det så att du inte lider varje gång hon inte är med dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Du behöver inte tycka om det men du kan inte förbjuda det.

klart jag inte kan förbjuda det men jag tycker inte bara jag ska aceptera det heller
jag menar hon hade inte velat det om det var tvärtom sa hon själv så jag fattar inte vf man inte bara kan skippa sådana saker


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

xsaosinx:

Men du ska ju inte agera pappa åt henne heller.

agera pappa hade varit mer åt TRÄFFA INTE POJKAR hållet
jag är mer jag vill inte att du ska umgås med 2 människor som frågar om du vill ha trekant med dig fast dom vet att du har pojkvän för det visar på noll respekt mot både henne o mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Släpp på känslorna då och låt henne göra som hon vill. Jag är själv en svartsjuk person så jag vet hur svårt det är, men det är bara att känna att du kan lita på henne. I alla fall intala dig själv det så att du inte lider varje gång hon inte är med dig.

jo antingen det eller försöka få henne o förstå att jag inte kan gå med på det så låter jag henne välja hur hon vill ha det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Drink_Drank_Punk:

jo antingen det eller försöka få henne o förstå att jag inte kan gå med på det så låter jag henne välja hur hon vill ha det

Om du är beredd på att kanske mista henne då, bland annat för att du tar bort den frihet hon kanske vill ha, så kör på det.

Men jag tror nog att om hon gillar dig och om ni har bestämt er för att ha ett monogamt förhållande, kommer hon antagligen att hålla sig till dig och inte acceptera sex med någon annan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Harpyja:

Om du är beredd på att kanske mista henne då, bland annat för att du tar bort den frihet hon kanske vill ha, så kör på det.

att mista henne är bara ett alternativ om hon bevisar för mig att jag absolut inte kan lita på henne eller om hon är otrogen
sen grejjen med frihet är viktig men efter ett tag känner man att det kanske är viktigare att ha ett förhållande man trivs med
det är det som är skillnaden på att vilja vara singel eller vilja ha ett bra förhållande
om hon prioriterar friheten högre så borde hon vara singel
om hon prioriterar oss högre så lär hon ju faktiskt inte åka dit
så jag märker väl vad det är hon vill på ett eller annat sätt


   
SvaraCitera