Forumet - Svchost drar upp cpun till 100%

Svchost drar upp cpun till 100%

335 0 30
När jag kör WoW t.ex så gör svchost så cpun är i 100% och då stängs oftast internet av vilket är irriterande. Kör med trådlöst internet vilket funkar annars...

Bifogar en bild så ser ni hur det är eller så, drog upp prioriteten på WoW för det inte ska lagga som det inte gör när jag stänger av audiodg processen men vill ha ljud så vet inte vad jag ska göra riktigt och gör jag inte det är cpun i 100% som sagt och internet stängs av [sad]

ddddsdsd.jpg

Spana också in:

Tyrael:

dessutom har jag XP

Det är Windows 7 som gäller för dig..

http://sweclockers.com/nyhet/8746-battre_prestanda_med_windows_7#

StenenSven:

Du har väldigt lite minne och ingen riktigt bra processor heller. Vista drar rätt mycket, och med WoW igång också kan det bli segt. Sen kanske du har ett krävande antivirus? Som Norton...

Skitsnack rakt igenom. "Vista drar rätt mycket så det kan bli segt med wow på", år 2007, yes..

lemuu:

seriösa svar tack.

Scvhost.exe är en "hållare" för aktiv användning av andra processer. Även virus, spyware, trojaner och annat skit gömmer sig också vanligen bakom Scvhost.exe, vilket konsumerar ditt systems resurser.

För att se vad det är som använder sig av Scvhost.exe, öppna din aktivitetshanterare och se till att du har alternativet längst ner ikryssat som du har på din bild, högerklicka på den scvhost.exe processen som tar upp mycket resurser och tryck på "gå till tjänster" eller liknande, för mig är den längst ner. Du kommer till bli flyttad till tjänster och de processer som gömmer sig bakom din resurshungriga scvhost.exe kommer vara färgade.
Du kan högerklicka och stoppa dom tjänsterna i scvhost.exe som ser misstänksamma ut och se ifall det blir bättre. Var säker på att inte avaktivera någonting som håller din dator igång. Du kan se vad vilken process är beroende av genom att trycka på knappen "Tjänster" nere till höger och kolla upp tjänsten du är misstänksam över.