Aviseringar
Rensa alla

Svchost drar upp cpun till 100%


Tyrael

Thundercracker:

63 processer säger sitt och vista också för den delen.

ehhhhhhhhhhhhh har 68 processer
18% CPU med wow på

kan liksom starta upp 200 Anteckningar som ger 200 notepad.exe, ska du reagera på 268 processer med 18% då eller? [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

Bifogar en bild så ser ni hur det är eller så, drog upp prioriteten på WoW för det inte ska lagga som det inte gör när jag stänger av audiodg processen men vill ha ljud

Är det kanske ett problem med drivrutinerna för ditt ljudkort? Prova att uppdatera dom. Du finner de senaste drivisarna på tillverkarens hemsida.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

ehhhhhhhhhhhhh har 68 processer
18% CPU med wow på

Iofs Vista lirar väl mera processer, men det är sjukligt många O_O[chocked]


   
SvaraCitera
Tyrael

Thundercracker:

Iofs Vista lirar väl mera processer, men det är sjukligt många O_O[chocked]

dessutom har jag XP


   
SvaraCitera
zIGGE

Tyrael:

dessutom har jag XP

Det är Windows 7 som gäller för dig..

http://sweclockers.com/nyhet/8746-battre_prestanda_med_windows_7#

StenenSven:

Du har väldigt lite minne och ingen riktigt bra processor heller. Vista drar rätt mycket, och med WoW igång också kan det bli segt. Sen kanske du har ett krävande antivirus? Som Norton...

Skitsnack rakt igenom. "Vista drar rätt mycket så det kan bli segt med wow på", år 2007, yes..

lemuu:

seriösa svar tack.

Scvhost.exe är en "hållare" för aktiv användning av andra processer. Även virus, spyware, trojaner och annat skit gömmer sig också vanligen bakom Scvhost.exe, vilket konsumerar ditt systems resurser.

För att se vad det är som använder sig av Scvhost.exe, öppna din aktivitetshanterare och se till att du har alternativet längst ner ikryssat som du har på din bild, högerklicka på den scvhost.exe processen som tar upp mycket resurser och tryck på "gå till tjänster" eller liknande, för mig är den längst ner. Du kommer till bli flyttad till tjänster och de processer som gömmer sig bakom din resurshungriga scvhost.exe kommer vara färgade.
Du kan högerklicka och stoppa dom tjänsterna i scvhost.exe som ser misstänksamma ut och se ifall det blir bättre. Var säker på att inte avaktivera någonting som håller din dator igång. Du kan se vad vilken process är beroende av genom att trycka på knappen "Tjänster" nere till höger och kolla upp tjänsten du är misstänksam över.


   
SvaraCitera
Tyrael

zIGGE:

Det är Windows 7 som gäller för dig..

http://sweclockers.com/nyhet/8746-battre_prestanda_med_windows_7#

äsch jag har inga problem 😀


   
SvaraCitera

Faildows lyckades väl krascha sin "vänteprocess", och beslutade sig för att svchost fick ta över.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Oki.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

EHHHHHHHHHHHH det är knappast svchost när du har wow på? WTF?!!!#24321

Det är den som gör så jag har 100% ..

zIGGE:

Du kan se vad vilken process är beroende av genom att trycka på knappen "Tjänster" nere till höger och kolla upp tjänsten du är misstänksam över.

Okej, tack för svaret [smile]

aristoteles:

Är det kanske ett problem med drivrutinerna för ditt ljudkort? Prova att uppdatera dom. Du finner de senaste drivisarna på tillverkarens hemsida.

Okej ja för audiodg ska väl inte ta så mycket av cpun och göra så WoW laggar om jag har på den processen [tard]

Nabla:

Tanka Everest för att kolla graderna i datorn.

Okej, tack [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lemuu:

Okej ja för audiodg ska väl inte ta så mycket av cpun och göra så WoW laggar om jag har på den processen [tard]

Precis, så det kan vara en bugg i drivrutinerna, men det är bara en av många möjligheter.


   
SvaraCitera
Tyrael

lemuu:

Det är den som gör så jag har 100% ..

nej, det är svchost som gör att du får 23% CPU, resten gör något annat.
ladda upp en screenshot över HELA aktivitetshanteraren istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

nej, det är svchost som gör att du får 23% CPU, resten gör något annat.
ladda upp en screenshot över HELA aktivitetshanteraren istället.

Jag vet, men den tar mest % så.


   
SvaraCitera
Tyrael

lemuu:

Jag vet, men den tar mest % så.

den tar mest och ändå blir det 100% cpu? säg hur det går till 🙂


   
SvaraCitera
zIGGE

Tyrael:

den tar mest och ändå blir det 100% cpu? säg hur det går till 🙂

Svchost tar 23% och allt annat (inklusive wow antagligen..) gör att hennes cpu på 1.6ghz jobbar röven av sig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Svchost tar 23% och allt annat (inklusive wow antagligen..) gör att hennes cpu på 1.6ghz jobbar röven av sig.

23% är inget mot vad det brukar vara..... en brukar vara 40% och en annan 50 ungefär så


   
SvaraCitera