Aviseringar
Rensa alla

Svensk ekonomin går dåligt?


Ämnesstartare

iddqd:

Frihandel.

finns det fler möjligheter som man kan diskutera om?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Hittade den här artikeln nu också, håller på att läsa igenom den:

Tack:D


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Hittade den här artikeln nu också, håller på att läsa igenom den:

Handlar artikeln om hur man kan lösa problemet eller? Jag läste lite snabbt och det verkar som att hade vi trott på den österrikiska konjunktur teorin skulle detta ekonomiska kris inte ske, eller?


   
SvaraCitera

Dream:

Handlar artikeln om hur man kan lösa problemet eller? Jag läste lite snabbt och det verkar som att hade vi trott på den österrikiska konjunktur teorin skulle detta ekonomiska kris inte ske, eller?

Precis. Ett vanligt missförstånd idag är att USA:s ekonomi skulle vara fri (dvs liberal, eller en perfekt marknadsekonomi). Det stämmer inte. Ett exempel är Federal Register, en 73000 sidor lång lista över regleringar i den amerikanska ekonomin. Den hade inte funnits i en liberal ekonomi.


   
SvaraCitera

Dream:

Men varför går det dåligt egenligen?[confused]

För att dollar har gått och blivit en crackhora.

Btw Peter Schiff[love]


   
SvaraCitera

Hela jävla västvärlden går åt helvete din pappskalle


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Hela jävla västvärlden går åt helvete din pappskalle

[no-no]


   
SvaraCitera

Dream:

[no-no]

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Fuck you

Men vad har jag gjort dig?[sad][cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iddqd:

Precis. Ett vanligt missförstånd idag är att USA:s ekonomi skulle vara fri (dvs liberal, eller en perfekt marknadsekonomi). Det stämmer inte. Ett exempel är Federal Register, en 73000 sidor lång lista över regleringar i den amerikanska ekonomin. Den hade inte funnits i en liberal ekonomi.

Det här är ju riktigt intressant. Man tror att Usa har en perfekt marknadsekonomi och en bra ekonomisk modell när den här listan över regleringarna argumenterar mot det. Det här är något att diskutera om i diskussionsdelen av uppsatsen.[smile] Hur skulle det bli om usa hade den västerländska ekonomiska modellen då? Bättre kanske?[smile]


   
SvaraCitera

Dream:

Men vad har jag gjort dig?[sad][cry]

Man "[no-no]":ar inte mig, det gör man bara inte


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Man "":ar inte mig, det gör man bara inte

Men kalla inte för folk "pappskalle" då så slipper du se den där "[no-no]"[sad]


   
SvaraCitera

Dream:

Men kalla inte för folk "pappskalle" då så slipper du se den där "[no-no]"[sad]

Jag gör vad jag vill på det här med forumet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Jag gör vad jag vill på det här med forumet

Ja, det får du. Det var bara ett förslag på hur du kan slippa "[no-no]" nästa gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Evil Conduct:

Nej

Nehe, ingen lycka till dig då. Men sluta skriva nu, orkar inte med dig. Det kommer bara att sluta med att du söker mig över hela landet för att göra något med mig, möjligtvis mörda mig men sluta skriva till mig. Seriöst.


   
SvaraCitera