Aviseringar
Rensa alla

Svensk - Engelsk ordlista?


Ämnesstartare

honolulu:

tycker åtta ska rabbla upp vilka dem är

Tycker jag också. [y] Behöver verkligen det här så snabbt som möjligt, behöver det till ett stort skolprojekt.


   
SvaraCitera

Ta alla ord å översätt med gog trans


   
SvaraCitera

Åtta:

Menar du en ordlista eller ett lexikon? Det senare känns mer troligt, och är också det du troligen kommer finna. Lexin är nog det bästa vi har att bjuda på i det fallet.

Dessvärre. Lexin saknar dock väldigt många ord, den skulle behöva utökas mycket. En databas där användare kan lägga till betydelser vore kanske något?

Google translate är väl också ett alternativ, men iochmed att det faktiskt är en databas där användare kan lägga till betydelser så innebär det att det blir mycket fel och även ett och annat trams.
Minns att jag skulle översätta ett helt vanligt ord i ett sammanhang, från svenska till engelska, och det blev "Heil Hitler".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Ta alla ord å översätt med gog trans

RadioAktivMakaron:

Tänkte mig något i stil med Google Translate, men den verkar inte tycka om stora filer.

RadioAktivMakaron:

google translate inte tycker om stora filer

...

Viha:

Minns att jag skulle översätta ett helt vanligt ord i ett sammanhang, från svenska till engelska, och det blev "Heil Hitler".

Ordet va "Runkar", med stort R, och det funkade bara om endast skrev ordet Runkar. Gissar på att du hittade det någon stans eller att någon tipsade dig, för sånt hittar man inte annars [wink] För övrigt, ja, google translate har många fel. Precis som alla andra översättare. Men det är det bästa alternativet för mig just nu skulle jag tro, då jag inte hittat någon ordlista någonstans (tror jag fann en, men var tvungen att köpa den :s). Något tips på hur jag kan översätta alla dessa ord? [sad]


   
SvaraCitera

RadioAktivMakaron:

Ordet va "Runkar", med stort R, och det funkade bara om endast skrev ordet Runkar. Gissar på att du hittade det någon stans eller att någon tipsade dig, för sånt hittar man inte annars [wink]

Nej, det var det inte, eftersom jag skrev ordet mitt i en mening.
Vad det var jag minns jag inte, har för mig att det var typ "Ditt", "Mitt" eller något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Viha:

Nej, det var det inte, eftersom jag skrev ordet mitt i en mening.
Vad det var jag minns jag inte, har för mig att det var typ "Ditt", "Mitt" eller något.

Okej, men jag vet att det var massa snack om att "Runkar" blev Heil Hitler. Kanske va fler ord, vet inte, men funkar inte nu längre ändå.


   
SvaraCitera