Aviseringar
Rensa alla

Svensk journalistik sätter ribban igen


Ämnesstartare

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/kronikorer/fredrikvirtanen/article8420250....
[censur]Läs lite av artikeln, försök att ej fälla tårar.


   
Citera
Ämnesetiketter

Fattar inte. Den är idiotiskt skriven.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Den är idiotiskt skriven.

Hela Fredrik Virtanens karriär har varit en idiotisk hybrisgrav, som han självmant gräver djupare


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Hela Fredrik Virtanens karriär har varit en idiotisk hybrisgrav, som han självmant gräver djupare

" Det var snällt sagt, jag har verkligen försökt jobba fram den här baltiska vulgostilen, väste egokvinnan och öppetköpfetischisten Mickan (Josephine Bornebusch) när Fredrik (Johan Rheborg) var kåt på den bystiga barnflickan från vitryska landsbygden i nypremiäravsnittet i går.
Fredrik sa i en annan scen:
– Tekniskt sett kan du ju hävda dolt fel gentemot säljaren.
– Jamen det är ju mamma som är säljaren. Ska jag dra in min egen mamma i en försäkringstvist? svarade Alex (Felix Herngren).
– Ah, är hon knäckt så gör det väl varken till eller från. Sätt henne i en gungstol så stämmer du henne så sköter du det där själv, hon behöver inte ha reda på något."

Detta finner jag obegripligt. [sad]

Tur att han jobbar på aftonbladet i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Detta finner jag obegripligt.

Men off topic, såg du inte på solsidan igår? [sad]


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Men off topic, såg du inte på solsidan igår?

Nä. Tittar inte på tv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Nä. Tittar inte på tv.

Kommunist [mad]
Nä men du kan väl se för Henrik Dorsin i alla fall. Han är sveriges bästa komiker och dessutom absolut inte standup-komiker +1 😀 😀


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

an är sveriges bästa komiker

Nja, gillar inte Svenska komiker. Gillar nog inte komiker alls. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Nja, gillar inte Svenska komiker. Gillar nog inte komiker alls.

Nå ja, du kanske är en sån som njuter tillräckligt av miserabel situationshumor [cute]


   
SvaraCitera

Väntaväntaväntaväntavänta!

Påpekar denna idiot seriöst att folk skulle börja drömma om att leva flott NU?

Eh...

Åh nej. Nu blev jag irriterad [sad]


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Nå ja, du kanske är en sån som njuter tillräckligt av miserabel situationshumor

Nah. Skrattar åt mina egna kassa skämt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Macktorsken:

Nah. Skrattar åt mina egna kassa skämt.

[bigsmile]BRODER!

Slumpartad:

Påpekar denna idiot seriöst att folk skulle börja drömma om att leva flott NU?

Eh...

Åh nej. Nu blev jag irriterad

Men jaa, det är så satans förkastligt!


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Nä men du kan väl se för Henrik Dorsin i alla fall. Han är sveriges bästa komiker och dessutom absolut inte standup-komiker +1 😀 😀

henrik dorsin är ett rövhål och astråkig + ful.

jag förstår inte vad du klagar på egentligen, tycker att fredrik virtanen (för en gångs skull, bör tilläggas) faktiskt säger någonting jag kan hålla med om. gilla solsidan och rösta blått, det är det moderna sveriges anda. tryck på gilla om ni gillar det.


   
SvaraCitera

tänker inte läsa

aftonbladet suger k*k. vem fan vill läsa om madde och chris?

hatar sverige ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

henrik dorsin är ett rövhål och astråkig + ful.

Där håller jag inte med dej. Dock orkar jag inte försvara han för tillfället. Kanske är lika bra, för du verkar ändå vara en oemottaglig, pretentiös...t astråkigt och fult rövhål.

internet:

jag förstår inte vad du klagar på egentligen, tycker att fredrik virtanen (för en gångs skull, bör tilläggas) faktiskt säger någonting jag kan hålla med om. gilla solsidan och rösta blått, det är det moderna sveriges anda. tryck på gilla om ni gillar det.

Du kan ju inte på allvar mena att han skrev artikeln bra? Okej om man kan ta upp människans lathet inom samhällsfrågor. Att facebook, genom sin "gilla"funktion, har gett oss en genväg till att ha åsikter.
Men Fredrik skriver ju inte bra. Det är en naiv, ogenomtänkt och nästintill desperat artikel. Eller ja, krönika,ledare och vad fan annat denne skribent kan tänkas kalla det för.
Jag ser detta som bara ett i mängden av extremt hafsigt material från AB. Tempot och hetsen på denna tidningen är en arkebusering av journalismen. En skribent, journalist eller krönikör med integritet och fullskalig personlighet, får anställning på en annan tidning.


   
SvaraCitera