Aviseringar
Rensa alla

Svensk journalistik sätter ribban igen


patrick bateman:

aftonbladet suger k*k. vem fan vill läsa om madde och chris?

tycker att det är jätteintressant.[blush] eller typ victorias nya klänning på första sidan [blush][blush]


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Kanske är lika bra, för du verkar ändå vara en oemottaglig, pretentiös

tack för komplimangen.

Istechetvåpunktnoll:

Men Fredrik skriver ju inte bra. Det är en naiv, ogenomtänkt och nästintill desperat artikel. Eller ja, krönika,ledare och vad fan annat denne skribent kan tänkas kalla det för.

jag påstår inte att han skriver bra, men jag menar att det finns andra krönikörer och krönikor som kritik bör riktas till, snarare än den här. även om aftonbladet står med skit i skit upp till öronen, bokstavligt talat, så är det här knappast bottenskrapet. ledare, krönikor och kultursidorna brukar ändå vara helt okej om man jämför med nyhetsinnehållet.

Istechetvåpunktnoll:

En skribent, journalist eller krönikör med integritet och fullskalig personlighet, får anställning på en annan tidning.

jag har läst otroligt mycket sämre tidningar, vilket antagligen de flesta som inte bor i stockholm eller göteborg + skåneområdet också har gjort (eftersom man i de regionerna faktiskt har riktiga tidningar). visst, kvällstidningar är en sak, men de är inte rakt igenom usla även om deras metoder är tvivelaktiga.


   
SvaraCitera

Kakaoxo:

tycker att det är jätteintressant. eller typ victorias nya klänning på första sidan

usch jag hatar victoria! hatar dock hennes daniel ännu mer, större tönt får man ju leta efter

hoppas att du skojade?


   
SvaraCitera

finns ju en del poänger i det där, förstår inte vad du lackar på, tror inte journalistiken är särskilt bättre någon annanstans förövrigt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

tror inte journalistiken är särskilt bättre någon annanstans förövrigt.

Det skulle varit okej, ifall han hade med solsidan som ett löst exempel. Men att ha det som en orsak till någon sort av ny "trend", det är inte okej enligt mina värderingar.


   
SvaraCitera

Image

en generaliserad bild över alla som gillar solsidan


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Det skulle varit okej, ifall han hade med solsidan som ett löst exempel. Men att ha det som en orsak till någon sort av ny "trend", det är inte okej enligt mina värderingar.

Orsak? - Han såg det väl snarare som ett symptom? Att folk identifierar sig med det osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed_and_confused:

Orsak? - Han såg det väl snarare som ett symptom? Att folk identifierar sig med det osv.

Vänta, släpp allt för en filosofisk fråga:

Är det en symptom att man identifierar sej med något annat ?[cute]


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Är det en symptom att man identifierar sej med något annat ?[cute]

Ja det tycker jag att det kan vara, på 60-talet var det ett symptom på hur vindarna blåste när så många blev hippies - jag menar idag så blir nästan inga hippies ju liksom, folk identifierar sig inte med den rörelsen. Dåligt exempel men jag tror jag har rätt.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Det skulle varit okej, ifall han hade med solsidan som ett löst exempel. Men att ha det som en orsak till någon sort av ny "trend", det är inte okej enligt mina värderingar.

hallå, har du ens läst krönikan?

han pekar åt att de högervindar som blåser är orsaken till att folk över huvud taget vill identifiera sig med de socialt missanpassade freaks som huserar i serien (solsidan). inte tvärt om.


   
SvaraCitera