Aviseringar
Rensa alla

Svensk kultur...


Ämnesstartare

Tycker ni inte att Pizza och Kebab är en del av svenska kulturen? 

När jag åker utomlands brukar jag sakna SVENSK pizza, eftersom den smakar annorlunda utomlands... När jag kommer tillbaks till sverige och dricker öl, käkar pizza med några vänner känns det som det mest SVENSKA man kan göra typ... Det är ju en del av dagens sverige.


   
Citera
Ämnesstartare

Tabulhaneaua: Ne

svensk kultur e ärtsoppa, köttbullar o potatis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok det är det säkert också men känns inte så svenskt att göra det? när jag tänker på sverige tänker jag mest på att fyllekäka pizza på valborg...

kukoxo:

svensk kultur e ärtsoppa, köttbullar o potatis


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tabulhaneaua: Nej
3 st

Alltid lika bra att börja dagen med att gå in på den här sidan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:
Alltid lika bra att börja dagen med att gå in på den här sidan.

Nästan all svensk kultur har ju importerats någon annanstans ifrån någon gång i tiden och såsmåningom blivit en del av svensk kultur. Detsamma gäller pizza.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tabulhaneaua: Nästan all svensk kultur har ju importerats någon annanstans ifrån någon gång i tiden och såsmåningom blivit en del av svensk kultur. Detsamma gäller pizza.

All kultur har importerats någonstans ifrån vid något tillfälle. Säg inte att det var något nytt för dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är inte svenska maträtter, men det har blivit det. här i malmö ser man pizzerior/kebab-hak i varje gata.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

svensk kultur e ärtsoppa, köttbullar o potatis

dessutom, potatisen kommer från sydamerika, de flesta ärtsorter man äter i sverige är importerade från amerika, 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vehnk:
All kultur har importerats någonstans ifrån vid något tillfälle. Säg inte att det var något nytt för dig?

dåså


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tabulhaneaua:

dessutom, potatisen kommer från sydamerika, de flesta ärtsorter man äter i sverige är importerade från amerika, 

ja dock lärde spanjorerna sydamerikanerna att odla 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

ja dock lärde spanjorerna sydamerikanerna att odla 

Nej det gjorde dom inte. Men hursomhelst så blev spanjorer sydamerikaner, på samma sätt har pizza blivit svenskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

pizzahak är mer förekommande än köttfärsrestauranger....Förvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tabulhaneaua: Nej det gjorde dom inte.

jo. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

jo. Glad

vet inte om du trollar men
The potato was first domesticated in the region of modern-day southern Peru and extreme northwestern Bolivia[5] between 8000 and 5000 BCE.[6]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ok så spanjorerna åkte till sydamerika mellan 8000 och 5000 F.K och lärde dem att odla? Rullar ögonen


   
SvaraCitera