Aviseringar
Rensa alla

Svensk kvinna föder barn i hemmet framför hela familjen..


Ämnesstartare

Är det bara jag, eller finner fler utav er det här lite underligt? Jag menar.. Jag förstår att det kan gå väldigt snabbt, och de här människorna kanske har en bra bit till närmaste förlossningsavdelning.. Nu har vi visserligen ingen direkt backstory att gå på, förutom bilderna och texterna innan själva videoklippet..

Alltså vill ej verka som dömande eller något, alla är givetvis fria att göra vad de vill, hur de vill etc så länge ingen ofrivillig tar skada av det.

Vad jag ej kan undgå att tänka är dock hur underligt jag upplever att upplägget är.. Jag menar, ej så underligt att föda hemma egentligen, och ej så underligt att filma heller kanske, trots att jag ej känner till någon som har gjort det.. Men att låta ungarna springa omkring i samma rum och hålla på.. 04:26 ser lite underligt ut ur min synpunkt.. Verkar som om det är den ena ungen som håller kameran där också.. 07:25, är ej den ena ungen lite väl nära där??? Pilla och stirra mamman i röven etc...

Alltså jag hoppas verkligen inte att ungarna var tvingade till att titta på.. Jag menar, kan de ej få traumatiska skador av det? Tänk om barnet hon födde hade kommit ut livlöst eller dylikt. Gråter

Sammanfattningsvis så kan jag ej undgå att tycka att det är underligt, hela grejen.. Men främst att de lägger upp klippet på youtube.

Vad tycker ni? 


   
Citera
Ämnesstartare

Satt och väntade på att familjen skulle dela på moderkakan till middag också.... Gråter Puuuuuh... (fast de kanske gjorde det, vem vet)


   
SvaraCitera

eeehhm själva födseln ä väl inte så konstigt men varför filma o lägga upp på Youtube..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aa jättekonstigt. men bara för att vi vant oss vid annat och distanserat oss till detta som nog är rätt rimligt egentligen.


   
SvaraCitera

GråterGråterGråter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

inget jag skulle välja (jag vill ha en steril och tyst miljö och inte massa barnprogram i bakgrunden eller barn som ränner runt), men ungarna verkar inte direkt lida. rätt coolt att få se sitt syskon födas ändå.


   
SvaraCitera

Tycker väl egentligen inte att det är särskilt konstigt, det enda konstiga i mina ögon är att som sagt filma och lägga upp pga jag själv tycker att det är ganska privat

samtidigt gött med en video av "verkligheten". 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför lägga upp det på youtube är då stora frågan...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

giphy.gif


   
SvaraCitera

Det har väl sin mysiga vänsterkollektivs charm och allt det där. Jag ser absolut inga problem med att barn får se en förlossning. Det skall dock tilläggas att detta är lite korkat också. Låt oss säga att något går snett, vem ska rädda barnet då? Lite väl mycket jobbigt hippie- tänk som kan leda till att hemska saker händer när man istället bara kan plita iväg till ett säkert och sterilt sjukhus. 


   
SvaraCitera
höna

är lite traumatiserad. å barnet som gock å kollade in i hennes rövhål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag tycker att antalet nakna bilder på mamman och barnen, samt att mamman går runt naken i allmänhet är konstigt. sedan även att hon står upp när hon föder och att det inte tänker på möjliga komplikationer. det är mycket som inte känns så bra

det är ingen slump att spädbarnsdödligheten har gått ner drastiskt sedan man började föda på sjukhus med bra vård.


   
SvaraCitera

wtf


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Satt och väntade på att familjen skulle dela på moderkakan till middag också.... Gråter Puuuuuh... (fast de kanske gjorde det, vem vet)

xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Var är spysmileyn?


   
SvaraCitera