Aviseringar
Rensa alla

Svensk kvinna föder barn i hemmet framför hela familjen..


Ämnesstartare

Bland det sjukaste jag hört. Det är ju uppenbarligen något som inte står rätt till i den där familjen. Alla varningsklockor ringer ju. Hela grejen osar 70-tal, kollektiv och överdriven sexuell frigörelse. Stackars barn att behöva växa upp i en sådan familj. Ledsen


   
SvaraCitera

Finns många såna videos , folk vill föda helt normalt , kanske så ligger det i släkten att göra sådant , äckligt men finns folk som gör allt möljigt . 


   
SvaraCitera
penja

Spännande! Läskigt dock att navelsträngen satt konstigt först. Höll andan till bebisen började skrika!! 

Fint att de är så öppna och avslappnade kring det hela! Samt kul att de delar med sig av erfarenheten. 

Personligen skulle jag nog inte våga (om jag nu var gravid) ha en hemmafödsel. Skulle vara för orolig för att komplikationer som kräver sjukvård skulle uppstå. 


   
SvaraCitera
penja

Sen fattar jag inte riktigt varför de två äldre ungarna springer runt konstant nakna osv. 


   
SvaraCitera
time
 time

Niklas: Bland det sjukaste jag hört. Det är ju uppenbarligen något som inte står rätt till i den där familjen. Alla varningsklockor ringer ju. Hela grejen osar 70-tal, kollektiv och överdriven sexuell frigörelse. Stackars barn att behöva växa upp i en sådan familj.

Samtidigt i kungahuset: Victoria planerar att föda hemma.

Återgå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:

Samtidigt i kungahuset: Victoria planerar att föda hemma.

Återgå.

Nu var det ju dock inte riktigt hemmagrejen i sig som jag syftade på...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ceka92: att det inte tänker på möjliga komplikationer

Många tänker inte heller på komplikationer från att låta sina ungar äta på mcdonalds.


   
SvaraCitera
time
 time

Niklas:

Nu var det ju dock inte riktigt hemmagrejen i sig som jag syftade på...

Det framgick ju inte riktigt.


   
SvaraCitera

S3ON:
Satt och väntade på att familjen skulle dela på moderkakan till middag också.... Gråter Puuuuuh... (fast de kanske gjorde det, vem vet)

HHAHAFAHHAH vafaan S3ON Skeptisk


   
SvaraCitera

ceka92: sedan även att hon står upp när hon föder

Är väl mer logiskt än att ligga ner på rygg mvh född i en dusch av stående person


   
SvaraCitera

visserligen på bb men ändå


   
SvaraCitera

Varför ens lägga upp såna bilder å den videon? Skeptisk
Undrar hur barnen kommer reagera när dom blir tonåringar Rullar ögonen


   
SvaraCitera

hade ej fött barn hemma pga ingen lust att riskera liv (eller förstöra inredning) men att det är något mysigt och kraftfullt i det går ju ej att förneka. men kanske ska man göra det utan småbarn. det hela hade ju slutat på ett helt annat vis om ungen vore dödfödd eller någon akut situation uppstått. jag hade nog  sen fått mardrömmar av att se någon, speciellt en förälder, ligga och skrika och blöda en massa.
att gå runt naken hemma ser jag inget problem med. herregud. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle inte närvara på ett sånt event, har inga övriga tankar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vonKissekatt:

Är väl mer logiskt än att ligga ner på rygg mvh född i en dusch av stående person

det verkar bara mindre säkert. jag kan ha fel men det känns riskfyllt att barnet kan "falla" ner.


   
SvaraCitera