Aviseringar
Rensa alla

Svensk neger gripen i Kenya – misstänks ha rekryterat för terrororganisationen al-Shabab


mynona

"Neger" är ett sådant fördummande utryck, varje gång det uttalas framställer personen som uttalar det sig som så primitiv

trevlig-snubbe: Somalier och inget annat oavsett om man nu har begått terrorhandligar eller ej, det kan ju vara att han har blivit gripen utan att han ens har gjort något.

Nej, det antyder att somalier måste vara svarta. Om man absolut ska omtala hudfärg så säger man helt enkelt "svart" om det nu är relevant, vilket det sällan är och knappast här. 


   
SvaraCitera

NiklasW:
Blir ju nästan smått löjeväckande hur man använder ordet "svensk" i artikeln. Per Albin Hansson och Tage Erlander vänder sig nog i sina gravar när de märker vad dagens svenska politiker har ställt till med i sin jakt på det mångkulturella Sverige.  Nu är det vardag med "svenska" muslimska terrorister alltså.

Förstå hur sjukt det är att dessa människor från början fick stanna i Sverige och dessutom få svenskt medborgarskap, helt utan några som helst kontroller. Det är som att pissa på alla de som i generationer byggt upp vårt land och sett till att demokratiska värderingar frodats här. Vidrigt.

Vadå, varför får han inte kallas Svensk även om han kommer från Sverige och kanske är född här i Sverige? Hur långe ska man bo i Sverige för att bli kallad Svensk enligt dig?

''nu är det vardag med Svensk terrorism i Sverige'' och hur ofta då enligt dig? fler gånger per år? Jag har bara hört något sånt här max två gånger per år och i ovanliga fall och det är möjligen knappt tänkvärt tre gånger.

Då det är goda kontroller på de som vandrar hit till Sverige eller flyttar som jag anser att man ska säga.

Hur menar du att dessa människor förstör Sverige? ja det blir ju så att dessa människor förstör svenskt rykte men de begår inte dessa handlingar här utan att de är galna idioter som vill hämnas på någon och väljer fel väg att gå. De är inte arga på oss utan deras hemland, det finns ju vissa som i Al-Qaida som vill förstöra Europa men än så länge har bara en misslyckad terrorist sprängt sig själv och tur att inga fler dog, det vore ytterst tragiskt.


   
SvaraCitera

mynona:
"Neger" är ett sådant fördummande utryck, varje gång det uttalas framställer personen som uttalar det sig som så primitiv
Nej, det antyder att somalier måste vara svarta. Om man absolut ska omtala hudfärg så säger man helt enkelt "svart" om det nu är relevant, vilket det sällan är och knappast här. 

Ja visst är det tråkigt! Ja Svarta blir ju så grupperat att det blir som Svarta och vita men klart vissa får ju för sig att ''alla'' somalier eller Afrikaner gör terrorhandlingar men det är ju helt klart fel. Om Sverige hade vart ett laglöst land så skulle ju vi göra laglösa saker så de som inte lärt sig Svensk lag gör ju som man olyckligtvis gör i sina hemländer om det är inte lag på att man Inte får a sex med en 14åring. Det är tråkigt att deras kultur är så att man ska bli bortgift i den åldern och att det inte finns kondomer och dessutom att det är tvångsgifte.

De är inte dumma de är som alla andra människor och jag tycker inte att en mörkhyad person är sämre än någon annan. Alla människor är minst lika dumma eller snälla i denna värld. Vi är alla lika men tyvärr har vi hamnat på olika plan (jag kan ha fel och ursäktar mig om man tar illa upp).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är alltså en religiös person uppenbarligen muslim.

Han är alltså inte svensk. svenskar är inte mörkhyade, och svenskar är OFTAST inte muslimer heller. Hur många svenskar är muslimer? 0.2%?. han är  inget  mer än en religiös terrorist

han bör utvisas från sverige, och sverige ska inte ta något ansvar över mannen låt ödet styra. om han blir dödad i landet han blir utvisad i så spelar det ingen roll, därför han är TERRORIST, och snor åt sig skattepengar dessutom

Det är bara ännu ett belägg för det jag sagt tidigare: Religiösa invandrare ska INTE få medborgarskap i sverige. Enbart ateister ska få flytta hit och det ska också gälla etniska svenskar som har blivit religiösa och vill flytta tillbaka till sverige. de ska inte få göra det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Blir ju nästan smått löjeväckande hur man använder ordet "svensk" i artikeln.

dom säger svensk medborgare vilket han är


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Vadå, varför får han inte kallas Svensk även om han kommer från Sverige och kanske är född här i Sverige? Hur långe ska man bo i Sverige för att bli kallad Svensk enligt dig?

Att ha våldsamma islamistiska värderingar går inte ihop med de svenska värderingar som är grundläggande i vårt land. I min värld hade sådana personer blivit fråntagna sina medborgarskap och utvisade ur Sverige direkt. 

''nu är det vardag med Svensk terrorism i Sverige'' och hur ofta då enligt dig? fler gånger per år? Jag har bara hört något sånt här max två gånger per år och i ovanliga fall och det är möjligen knappt tänkvärt tre gånger.

Jag har läst flera exempel på hur islamistiska grupper värvar ungdomar i mångkulturella områden i Sverige och dessutom hur några "svenskar" åker ner till krigsländer för att kriga i guds namn. 

Då det är goda kontroller på de som vandrar hit till Sverige eller flyttar som jag anser att man ska säga.

Vi har inga som helst kontroller på värderingar eller lojalitet.

Hur menar du att dessa människor förstör Sverige? 

De förstör Sverige genom att inte dela våra grundläggande värderingar. Terrorism och islamism ska inte höra hemma i Sverige. Vi ska inte vara en fristad för terrorister som vill sprida sina budskap, vilket vårt mångkulturella samhälle tyvärr blivit. 

Patrick:

dom säger svensk medborgare vilket han är

Vilket inte är samma sak som svensk längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: Det är bara ännu ett belägg för det jag sagt tidigare: Religiösa invandrare ska INTE få medborgarskap i sverige.

Ser du fortfarande inte bristen i din logik? I ditt resonerande? Det är precis som att säga att alla svenska män är alkoholiserade hustru- och barnmisshandlare, alla tyska män är som hitler och alla österrikiska män är som Fritzl och att dessa måste fullkomligt utplånas från planeten.

Hjärta


   
SvaraCitera

NiklasW:
Att ha våldsamma islamistiska värderingar går inte ihop med de svenska värderingar som är grundläggande i vårt land. I min värld hade sådana personer blivit fråntagna sina medborgarskap och utvisade ur Sverige direkt.
Jag har läst flera exempel på hur islamistiska grupper värvar ungdomar i mångkulturella områden i Sverige och dessutom hur några "svenskar" åker ner till krigsländer för att kriga i guds namn.
Vi har inga som helst kontroller på värderingar eller lojalitet.
De förstör Sverige genom att inte dela våra grundläggande värderingar. Terrorism och islamism ska inte höra hemma i Sverige. Vi ska inte vara en fristad för terrorister som vill sprida sina budskap, vilket vårt mångkulturella samhälle tyvärr blivit.

Nä det är sant, islam är inte en våldsam religion utan det är dess fanatiska grenar som tror på allt bokstavligt att det är rätt fastän Koranen är som Bibeln en bok med värderingar som man hade då som iof inte var dåligt men som man har ändrat på över tid och gjort mer extrema.
Al-Qaida är ett exempel på en fanatisk terrorist organisation som grundar sina idéer utifrån hur de tolkat Koranen.

Var ifrån har du fått den informationen? man ska inte tro på allt som står på internet eller tidningarna. Det finns en del som kommer med propaganda för att leda folk den väg de tycker är rätt och som de ser på världen.

De har du fel i, de respekterar våra lagar och om de inte gör det så får de skickas till fängelset. Nä det gör det inte men har vi sådana värderingar i Sverige? Det tycker iaf inte jag.

Du har nog läst på detta från någon felaktig sida för inte har vi det så i Sverige. Jag kan nog ha fel men aldrig att jag hört något sånt tidigare.

Vad är det för fel på mångkulturellt? Det är inte så att kristna dödar muslimer här i Sverige eller tvärt om eller stora bråk om vad som är rätt eller fel mellan religioner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Ser du fortfarande inte bristen i din logik? I ditt resonerande? Det är precis som att säga att alla svenska män är alkoholiserade hustru- och barnmisshandlare, alla tyska män är som hitler och alla österrikiska män är som Fritzl och att dessa måste fullkomligt utplånas från planeten.

Fast det har jag inte sagt. Jag har inte sagt att alla religiösa är terrorister.Jag har ALDRIG nämnt något om att utplåna människor heller det är helt och hållet dina ord.

Mitt resonemang är detta: 
Vidskeplighet (''Med vidskeplighet avses en inre drivkraft, benägenhet, böjelse eller tendens att tillgripa vidskepelse, skrock och övernaturliga företeelser som förklaringar på tillvarons mysterier.'') är farligt. Människor dödas jorden runt på grund av vidskepliga skäl, och orättvisor sker på grund av vidskepliga skäl (tex. hur homosexuella behandlas i ryssland eller hur häxor bränns levande).
ALLA som är religiösa är vidskepliga. Därför att religion baseras på övernaturliga förteelser och väsen (gudar, mirakel osv).  Vidskeplighet är en GROGRUND för extremt mycket ont, och därför är religionen en grogrund för mycket ont därför att det baseras på vidskeplighet..Alla som är religiösa utgör därför en risk, därför att de inte handlar rationellt.Vidskeplighet är en grogrund för allt möjligt Ont. 
Varför i allsin dar ska vi låta vidskepliga komma hit? Speciellt muslimer, som till stor grad är homofobiska och rasistiska. Förneka inte detta. Du vet mycket själv de resultat som man har fått om hur muslimer i sverige ser på kvinnor, det är inte positiva resultat.

Varför ska vi låta människor som lever tvåtusen år bakom oss komma till sverige? dessa vildar bör man hålla på avstånd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

operation payback: neger

dra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevlig-snubbe:

Nä det är sant, islam är inte en våldsam religion utan det är dess fanatiska grenar som tror på allt bokstavligt att det är rätt fastän Koranen är som Bibeln en bok med värderingar som man hade då som iof inte var dåligt men som man har ändrat på över tid och gjort mer extrema.

Skulle säga att mittengrenen inom islam är våldsam.

Var ifrån har du fått den informationen? man ska inte tro på allt som står på internet eller tidningarna. Det finns en del som kommer med propaganda för att leda folk den väg de tycker är rätt och som de ser på världen.

Innan du ifrågasätter kan du iallafall göra den minsta lilla ansträngning genom att googla, då hade du upptäckt ganska snabbt att det stämmer:
http://www.sydsvenskan.se/sverige/allt-fler-svenska-terrorister-tranas-i-syrien/ http://www.svt.se/ug/jag-trodde-pa-journalistiken

Du har nog läst på detta från någon felaktig sida för inte har vi det så i Sverige. Jag kan nog ha fel men aldrig att jag hört något sånt tidigare.

Nej. Vi har inga sådana kontroller på framtida medborgare.

Vad är det för fel på mångkulturellt?

Det skapar splittring, segregation, utanförskap, brottslighet, socialt utanförskap och kostnader. Sverige ska vara svenskt, inte mångkulturellt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW: Sverige ska vara svenskt, inte mångkulturellt

Vad som är svenskt ändras ständigt, så länge Sverige existerar kommer det att vara svenskt oavsett om det är mångkulturellt eller inte. Ni SD:are är så otroligt tröga som inte fattar att Sverige inte alltid sett likadant ut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasus90:

Vad som är svenskt ändras ständigt, så länge Sverige existerar kommer det att vara svenskt oavsett om det är mångkulturellt eller inte. Ni SD:are är så otroligt tröga som inte fattar att Sverige inte alltid sett likadant ut.

Sverige ändras, men vi har olika uppfattning om vilken förändring som är bra och vad som är svenskt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

1386091828981.jpg

Glad


   
SvaraCitera

NiklasW:
Nej. Är man invandrad muslimsk terrorist från Somalia kan man verkligen inte räknas som svensk.

är det invandrare, muslimer eller terrorister som inte kan vara svenska? eller är det just somalia som är nyckeln för att avgöra huruvida någon är svensk?


   
SvaraCitera