Aviseringar
Rensa alla

Svensk rap


Rap överhuvudtaget, Nej Tack,


   
SvaraCitera

internet: rasist

Notera att jag skrev "svenska" rappare som bryter, sade inget om utlandsfödda. Det finns även Kalle Johansson 18 som bor i Tensta och "rappar" på Rinkebysvenska.


   
SvaraCitera

Armagedda: Rap överhuvudtaget, Nej Tack,

jorå bror finns mkt att hämta


   
SvaraCitera

Buddah: Notera att jag skrev "svenska" rappare som bryter, sade inget om utlandsfödda. Det finns även Kalle Johansson 18 som bor i Tensta och "rappar" på Rinkebysvenska.

säger du att invandrares gener gör att de inte kan prata rent


   
SvaraCitera

internet:

jorå bror finns mkt att hämta

Skippa "walla lo"-pratet, jag är inte din bror. Rap är skrämmande dåligt, särskilt svensk sådan. Förortsungar som tror att dem är musikaliska genier bara för de kan rabbla ett manus snabbt samtidigt som de redan färdiga och nedladdade monotona "beatsen" rullar i bakgrunden.


   
SvaraCitera

Armagedda: jag är inte din bror.

jaha trodde det

Armagedda: Rap är skrämmande dåligt, särskilt svensk sådan. Förortsungar som tror att dem är musikaliska genier bara för de kan rabbla ett manus snabbt samtidigt som de redan färdiga och nedladdade monotona "beatsen" rullar i bakgrunden.

rasist


   
SvaraCitera

e metal dåligt om låtarna e skrivna i förväg


   
SvaraCitera

internet:

jaha trodde det
rasist

Ok.


   
SvaraCitera

internet:
e metal dåligt om låtarna e skrivna i förväg

Grejen med Rap och Hip Hop är att VARENDA JÄVLA LÅT handlar om knark, horor och pengar. Alltid är något av detta inkluderat.


   
SvaraCitera

Armagedda: Grejen med Rap och Hip Hop är att VARENDA JÄVLA LÅT handlar om knark, horor och pengar. Alltid är något av detta inkluderat.

typ som black metal o satanism o självmord då Galen
tycker inte det är något konstigt att det speglar en (bak)sida av den sociala verklighet det kommer från, sedan finns det rätt mycket likheter i t.ex. wu-tangs första skiva och norsk black metal, aggressivt, opolerat och kompromisslöst.
men visst, det finns mycket skräp inom svensk hiphop... precis som det finns skräp inom allt...


   
SvaraCitera

Glöm inte Big O och Hassan.


   
SvaraCitera
Knuvel

jag gillar så mycket svensk rap, de som funkar är typ Timbuktu. Jag föredrar mer engelsk rap.


   
SvaraCitera

internet:

typ som black metal o satanism o självmord då Galen
tycker inte det är något konstigt att det speglar en (bak)sida av den sociala verklighet det kommer från, sedan finns det rätt mycket likheter i t.ex. wu-tangs första skiva och norsk black metal, aggressivt, opolerat och kompromisslöst.
men visst, det finns mycket skräp inom svensk hiphop... precis som det finns skräp inom allt...

För det första så är Black Metal en sub-genre till Metal som är den genre som utan tvekan har mest variation inom sig. Tror man sedan att alla texter inom BM berör satanism så har man lyssnat på tok för lite för att ens uttala sig. Visst, BM började med det temat men denna sub-genre har utvecklats något enormt från den tiden när Euronymous satt hemma med sitt moppefjun och slaktade katter i källaren. 
Over and out. Finns mycket skit ja. 


   
SvaraCitera

internet:

låter rätt cool mer rap om mat

makrillrap


   
SvaraCitera

Armagedda: För det första så är Black Metal en sub-genre till Metal som är den genre som utan tvekan har mest variation inom sig.

jo jag vet

Armagedda: Tror man sedan att alla texter inom BM berör satanism så har man lyssnat på tok för lite för att ens uttala sig.

typ som hiphop o horor då


   
SvaraCitera