Aviseringar
Rensa alla

Svensk sjukvård mördar patienter


Ämnesstartare

Vissa av er vet att min vän tog självmord förra veckan. Bara det att jag fick reda på idag att han inte tog självmord, i själva verket hade han fått medicin mot en vaxpropp. Denna medicin är förbjuden i bland annat i Australien och Nord Amerika, men i Sverige är den helt laglig och är också anledningen till hans död. 

Jävligt sjukt. 


   
Citera

Då är det alltså sjukvården som bär ansvaret för hans död 🙁 


   
SvaraCitera

allt dödar


   
SvaraCitera
Draug

sjuvården är rent utav sjuk i dagsläget 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjohej:
Då är det alltså sjukvården som bär ansvaret för hans död 🙁 

japp, men de säger att en anmälan inte är nödvändig för att de "är medvetna om sina missatg" jävla idioter. Blev glad när hans föräldrar sa att de skulle anmäla ändå. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Draug:
sjuvården är rent utav sjuk i dagsläget 🙁

ja Ledsen

Reeeetooo:
allt dödar

inte på det viset min kompis dog. 


   
SvaraCitera

shatter:

japp, men de säger att en anmälan inte är nödvändig för att de "är medvetna om sina missatg" jävla idioter. Blev glad när hans föräldrar sa att de skulle anmäla ändå. 

De SKA anmäla!


   
SvaraCitera

shatter:

ja Ledsen
inte på det viset min kompis dog. 

Äh vi alla vet att svensk sjukvård är under all kritik


   
SvaraCitera

🙁 fan va synd 


   
SvaraCitera
Draug

Reeeetooo: Äh vi alla vet att svensk sjukvård är under all kritik

ändå görs inte ett skit för att ens försöka förbättra något :S


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Vad mer går att förvänta sig när människors liv inte ligger i läkarnas händer, utan i politikers och ekonomers.


   
SvaraCitera

Får man fråga vilken medicin det gäller?Ledsen

Beklagar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NEMI:
Vad mer går att förvänta sig när människors liv inte ligger i läkarnas händer, utan i politikers och ekonomers.

när det gäller vad som skrivs ut har läkarna makten. Men ja, polikter och ekonomer har alldels för mkt inflytande. 


   
SvaraCitera
Hyfs
 Hyfs

NEMI:
Vad mer går att förvänta sig när människors liv inte ligger i läkarnas händer, utan i politikers och ekonomers.

Detta är helt rätt, det tar bort mer och mer vårdplatser och det finns färre sjuksköterskor. Även om det finns sjuksköterskor. Så brukar många av dom gå till den privata sektorn. För att dom får mer betalt. Min mor själv är Enhets chef i Lund och hon berättar hur hennes chefer låter henne inte att anställa.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

shatter:

när det gäller vad som skrivs ut har läkarna makten. Men ja, polikter och ekonomer har alldels för mkt inflytande. 

Det handlar alltid om pengar. Hade det funnits utrymme för läkare att faktiskt sätt sig in i preparaten, ut över vad som framgår i fass hade det kunnat undvikas. Men tyvärr är det ju viktigare att"processa" patienter i statistiken än att ge vård av hög kvalitet, eller till och med Rätt form av vård.


   
SvaraCitera