Aviseringar
Rensa alla

Svenska


Tror nog alltid svenskan kommer hänga med en. Även om man flyttar tex till england. Har man kunnat stava och skriva svenska bra en gång i tiden kommer den nog alltid tillbaka väldigt snabbt. det är vad jag tror , har ingen renodlad fakta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majsoo:

Kan kunskaperna i svenska försvinna med åren?
(typ om man sitter på forum och inte orkar skriva ordentligt?)
Eller är det för att jag är king på Tyska och Engelska så svenskan itne "får plats"?

ja tror d stämemr. ja va ju inte presis nå bra i skolan heller men man glömemr ju skiten me åren ja pallar liksom inte sitta här å skriva värsta "korrekt2 eller va man säjer men d känns endå lite synnd att man glömmer så mycke.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

se min signatur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

se min signatur

Så kan man också se på det[smile] Men har du inte märkt att sen när du skriver uppsats kan det bli fel utan att du tänker på det..?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majsoo:

Så kan man också se på det[smile] Men har du inte märkt att sen när du skriver uppsats kan det bli fel utan att du tänker på det..?

skriver aldri upsatser..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

svartarosen:

skriver aldri upsatser..

i skolan? Eller jag vet itne hur gammal du är, om du ens går i skolan. Men nån gång tvingas alla till att skriva seriöst ;o


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

majsoo:

i skolan? Eller jag vet itne hur gammal du är, om du ens går i skolan. Men nån gång tvingas alla till att skriva seriöst ;o

Jag går i skolan men orkar aldrig skriva några uppsatser knappt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror att det bara är du som är dålig helt enkelt.


   
SvaraCitera

Ditt språk skiljer sig med vem du du pratar eller skriver med. Med dina kompisar är det väl ditt umgängesspråk som gäller, och då är det inte lika viktigt med grammatik och rättstavning. Sen är det lätt hänt att det kommer in utländska ord också..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Veritas:

Jag tror att det bara är du som är dålig helt enkelt.

jaa de tverkar nästan så[cry]


   
SvaraCitera

majsoo:

hihi du ska veta vad jag läser

ehehe! Jaså?


   
SvaraCitera

Hmm.. nja jag tror att det kan hända att den dalar ifall ett annat språk spelar större del i vardagslivet, men då är de efter egen erfarenhet jag tycker så. Bott utomlands i en sisådär 2 ½ år, och känner av att ibland man känner hur man måste tänka efter
"Vad heter det där ordet på svenska nu igen.."
Så drar man till med den engelska motsvarigheten istället utav bara farten.
Dock har det inte haft nån märkbar effekt på min stavning när de gäller Svenskan iaf. [smile] Men lite skakis inför att behöva skriva möjligtvis uppsatser på Svenska i framtiden,eftersom jag inte gjort de på ett bra tag. [chocked]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera