Aviseringar
Rensa alla

svenska apoteket = skit


Ämnesstartare

hur kommer det sig att liberalismen ska tillämpas överallt i samhället förutom just i apoteket?? som sjukling får man nöja sig med att köpa värdelösa placeboskitgrejer eller "natur"läkemedel utan påvisad effekt. vad är det för skit? svenska apoteket kan skrotas, varför inte bara gå till doktorn o få medicinen direkt där i stället, allt annat som e receptfritt på apoteket suger ju ändå fitthora.

ELLER: släpp allt fritt, låt oss med överjävliga sjukdomar slippa vänta i 2 månader för att träffa en totalt oförstående "doktor" som köpt sin läkarlegitimation på torgmarknaden i somalia!! hade jag fått fri tillgång til medicin på apoteket hade jag varit FRISK och vårdköerna hade eliminerats.


   
Citera

sexig_matilda:

svenska apoteket = skit

jag gillar apoteket [blush] (eller egentligen gillar jag bara deras hudvårdsprodukter, själva grejen med apotek är jag inget direkt fan av [zzz])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hade jag haft fri tillgång till läkemedel hade jag varit död


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja.


   
SvaraCitera

Tvivlar starkt på att folk som inte är medicinskt skolade förstår sig på kroppen och medicin tillräckligt för att kunna behandla sig själva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade receptbelagda mediciner varit fria hade rätt mycket folk gallrat bort sig själva. Det är bra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

hade jag haft fri tillgång till läkemedel hade jag varit död

ja, vrf ska staten bestämma över om du vill leva eller inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

ja, vrf ska staten bestämma över om du vill leva eller inte?

jag sa inte att det var något negativt[no-no]


   
SvaraCitera

värdeuppgift:

ja, vrf ska staten bestämma över om du vill leva eller inte?

För att alla ska med [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Tvivlar starkt på att folk som inte är medicinskt skolade förstår sig på kroppen och medicin tillräckligt för att kunna behandla sig själva.

jag hade klarat det iaf.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

jag sa inte att det var något negativt

du vill vara död? 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värdeuppgift:

du vill vara död? 😛

ja det skulle lösa det mesta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

ja det skulle lösa det mesta

okej, om du tar självmord vill jag säga: gg


   
SvaraCitera

sexig_matilda:

jag hade klarat det iaf.

Så om du får en streptokockinfektion på låret vet du vilket pennicillin du skall ha? Kan du på rak arm bestämma vilken dos av blodtrycksänkande du skall ha om du får för högt blodtryck? Skulle du kunna kombinera rätt antidepressivt medel med rätt morfinsmärtstillande och migränförebyggande?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

Så om du får en streptokockinfektion på låret vet du vilket pennicillin du skall ha? Kan du på rak arm bestämma vilken dos av blodtrycksänkande du skall ha om du får för högt blodtryck? Skulle du kunna kombinera rätt antidepressivt medel med rätt morfinsmärtstillande och migränförebyggande?

yes, fass finns. annars får man väl ringa sjukvårdsupplysningen eller fråga en farmaceut om råd [confused]


   
SvaraCitera