Forumet - Svenska B Nationella prov del B 17 november

Svenska B Nationella prov del B 17 november

1693 0 25
Stenras:

Skulle vara grymt tacksam ifall någon kunde förklara vad vi ska göra samt vad jag kan öva på för att förbättra mina chanser.

Hur lite vet du? Har du häftet etc? Det är nio uppgifter man har att välja mellan, nio olika sätt att skriva någon typ av uppsats (tex. utredande, debatterande, essä, blogginlägg, krönika, artikel etc). I uppgiften står det ett ämne. Du ska referera till en eller flera av texterna i häftet.

Etc, etc.

Har det också imorgon. [sad]

Spana också in:

Ska också ha det imorn.Viktigt att kunna/tänka på:
- Källhänvisning
- Skillnaderna mellan de olika texttyperna t.ex. essä, krönika, debattartikel,inlägg osv. Du kommer att få välja en uppgift av nio möjliga att skriva om och då skriva en essä eller krönika osv.
- Inledningen, strukturen, innehållet, avslutning och använda ett avancerat & varierat språk.

Årets ämne är Språkets makt och möjligheter, du har inte fått det häftet eller?
enhimmelskdrog:

jahaaa, lchf?
du kanske kan göra någon sallad med fisk i eller så lite sent att komma på det nu kanske dock :c

Ja, vil kallar det ju lchf eftersom jag gör i princip på samma sätt. Men i lchf ska man ju äta protein, grönsaker och maaassa fett. Jag äter inte maaaassa fett, för jag tycker inte om speciellt många såser och grejs. Så ja.. Man kan kalla det lite vad man vill. [cute] Gör det dock pga att jag slipper magont jag hade innan.