Aviseringar
Rensa alla

Svenska C, muntlig och skriftlig kommunikation


Ämnesstartare

Är det mycket "stå framför klassen och prata" i den kursen? Eller kan man vara lite anonym där?

Vet att det är en del argumentation och så. Och antagligen mycket skriftliga inlämningsuppgifter. Men resten?


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Jag var inte med på svenska c-kursen, men min klass verkade bara göra hålla tal-uppgifter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Beroende på lärare behöver du inte stå framför hela klassen, utan i grupper ist.

Mycket retorik och sånt med, men det är ingen "jobbig och pinsam" kurs om du trodde det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tror vi hade mer skriftligt än muntligt men klart det var mer muntligt än i t.ex. svenska A och B.

vår lärare var även lite strängare med att man inte skulle ha för mycket stödord etc [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi har nästan bara muntligt, väldigt mycket tal övnigar osv .


   
SvaraCitera

vi skulle ha hälften av varje, men det kändes som om vi hade mest muntligt. vi var dock bara typ 5 som valt det, så det var nice!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

är orolig pga: ska bara gå i skolan 50% pga orken finns inte riktigt, och därför vill jag ju inte pressa mig med en "tung och jobbig" kurs som jag dessutom måste bli utstirrad i som del och mål med lektionen. Har den även med två klasser jag inte direkt känner, som är 1 år äldre än jag. Tror det är tillräckligt svårt för mig att ha lektion med dem, utan att behöva hålla tal jämt och ständigt. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dte nice att redovia juuu
särskilt på sv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dberorpå:

dte nice att redovia juuu

har normalt sett inte svårt med det om det är en klass jag känner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

har normalt sett inte svårt med det om det är en klass jag känner.

Känner du ej din klass? Visst går du med endast killar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dberorpå:

Känner du ej din klass? Visst går du med endast killar?

Postorderhoran:

två klasser jag inte direkt känner, som är 1 år äldre än jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tror det var typ 50/50 vad gäller muntliga och skriftliga redovisningar. Är dock inte säker eftersom jag gick på drygt hälften av lektionerna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

två klasser jag inte direkt känner, som är 1 år äldre än jag.

oh, sry[blush]


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

Är det mycket "stå framför klassen och prata" i den kursen? Eller kan man vara lite anonym där?

vi höll mycket tal och hade mycket diskussioner.


   
SvaraCitera