Aviseringar
Rensa alla

Svenska Dagbladet (Mauricio Rojas): Därför blir SD Sveriges största parti


SD är ett jävla populistparti, deras övriga frågor har de bara tagit fram för att vinna röster, de är ögontjänare. de säger en sak och gör en annan, deras enda fråga är invandringen och de lindar in sina argument i bomull för att ingen ska kalla de rasister, men även en rasist har råd med slips.

och det är stor skillnad på att "faktiskt kritisera invandring för att ingen annan vågar" och vara en äcklig rasist.

sen går de i pridetåget och blir överraskade att de blir attackerade.

dessutom borde sl inte ha politisk-reklam i sina tunnelbanor, men det är väl det som händer med privatisering


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

magiul: "En liten grupp rasister" är inte vad som åsyftas. Rasism ökar i allmänhet, och rasism kommer från många håll, inte bara ifrån "en liten grupp". Personer som uttalar sig rasistiskt som gubben i klippet benämner sig vanligtvis som SD:are, inte som nazist.

Anledningen till varför nazistiska attacker ökat, exempelvis mot Kärrtorp-demonstrationen, är pga att nazister ökat sin mobilisering. Det finns fortfarande ingenting som tyder på att folk har blivit mer rasistiska, och du har fortfarande inte postat något belägg för att så är fallet. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

silver judas:
SD är ett jävla populistparti, deras övriga frågor har de bara tagit fram för att vinna röster, de är ögontjänare. de säger en sak och gör en annan, deras enda fråga är invandringen och de lindar in sina argument i bomull för att ingen ska kalla de rasister, men även en rasist har råd med slips.

och det är stor skillnad på att "faktiskt kritisera invandring för att ingen annan vågar" och vara en äcklig rasist.

sen går de i pridetåget och blir överraskade att de blir attackerade.

dessutom borde sl inte ha politisk-reklam i sina tunnelbanor, men det är väl det som händer med privatisering

varje gång någon skriver nåt sånt här onyanserat så befästs SD's oppositionsroll och väljarstöd. du är i praktiken sverigedemokrat. och nej, det handlar inte om nåt absurt "vad man än gör så gynnas SD". SD gynnas av väldigt mycket eftersom de glider på en enorm populistisk våg, men det finns sätt att verka för ett hälsosammare mindre polariserat debattklimat.

diskutera frågan ordentligt, länka inte vinklad statistik om att flyktinginvandring är en vinstaffär, sluta sätta likhetstecken mellan rasism och invandringskritik. då kanske du slutar vara en sverigedemokrat.


   
SvaraCitera

thl*kt N.: då kanske du slutar vara en sverigedemokrat.

--- menar du nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

silver judas:

--- menar du nu.

va?

om du bryr dig om att SD ska få mindre röster och mindre makt så är ditt nuvarande beteende kontraproduktivt. det är vad jag påstår. jag har förklarat varför, och artikeln i OP förklarar det mer utförligt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

va?

om du bryr dig om att SD ska få mindre röster och mindre makt så är ditt nuvarande beteende kontraproduktivt. det är vad jag påstår. jag har förklarat varför, och artikeln i OP förklarar det mer utförligt. 

Det är inget fel på SD. Det är fel på dig.


   
SvaraCitera

thl*kt N.:

va?

om du bryr dig om att SD ska få mindre röster och mindre makt så är ditt nuvarande beteende kontraproduktivt. det är vad jag påstår. jag har förklarat varför, och artikeln i OP förklarar det mer utförligt. 

ok nu förstår jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Anledningen till varför nazistiska attacker ökat, exempelvis mot Kärrtorp-demonstrationen, är pga att nazister ökat sin mobilisering. Det finns fortfarande ingenting som tyder på att folk har blivit mer rasistiska, och du har fortfarande inte postat något belägg för att så är fallet. 

Du vill alltså skilja på rasism och organiserad rasism? Ökningen av rasism och organiserad rasism hör ihop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

silver judas:

ok nu förstår jag.

vill även påpeka att alla partier är populistiska och utformade efter en central idé, hjärtefråga eller intressegrupp. det som skiljer SD från övriga riksdagspartier i det avseendet är hur nytt det är. och att deras populism fungerar bättre eftersom den bättre tar fasta på opinionsströmningar i den population som utgör det parlamentariska substratet. SD lyckas helt enkelt överlägset bäst som politiskt parti. det verkar inte som att folk riktigt inser detta. ni har väl alldeles för romantiserad bild av demokrati.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

vill även påpeka att alla partier är populistiska och utformade efter en central idé, hjärtefråga eller intressegrupp. det som skiljer SD från övriga riksdagspartier i det avseendet är hur nytt det är. 

Du måste hänga dig. Gör det enda rätta.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

magiul:

Du vill alltså skilja på rasism och organiserad rasism? Ökningen av rasism och organiserad rasism hör ihop.

Att ett fåtal nazister gör fler aktioner är inte det samma som att svenska folket blir mer rasistiskt, korrekt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.:

vill även påpeka att alla partier är populistiska och utformade efter en central idé, hjärtefråga eller intressegrupp. det som skiljer SD från övriga riksdagspartier i det avseendet är hur nytt det är. och att deras populism fungerar bättre eftersom den bättre tar fasta på opinionsströmningar i den population som utgör det parlamentariska substratet. SD lyckas helt enkelt överlägset bäst som politiskt parti. det verkar inte som att folk riktigt inser detta. ni har väl alldeles för romantiserad bild av demokrati.

du ska inte skriva ett enda ord till. tragiskt att du inte fattar vilken vidrig, farlig och värdelös korkad apa du är


   
SvaraCitera

Visst är det så att SD växer mångt och mycket på hur värdelösa de andra partierna är. Främst invandringspolitiken men även välfärdspolitiken, och sedan DÖ.

SD skulle kunna ha en badanka som partiledare och ändå växa. Men jag är glad att vi har Jimmie 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NU SKA JAG PLANKA PÅ TUNNELBANAN FÖR ATT VISA HUR MYCKET JAG HATAR SD!!! 
osv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:

Att ett fåtal nazister gör fler aktioner är inte det samma som att svenska folket blir mer rasistiskt, korrekt. 

Det handlar fortfarande inte om "ett fåtal nazister".


   
SvaraCitera