Aviseringar
Rensa alla

Svenska elever lär sig arabiska i skolan (Inte hemspråk)


Ämnesstartare

http://www.metro.se/se/article/2007/11/22/19/5408-45/index.xml

– Arabiska är unikt, helt annorlunda. Jag har läst spanska och tyska innan och det här är en helt annan grej. Jag vill jobba som officer, och då är det väldigt bra att kunna arabiska, säger Kenny Grip, 18.
– Det bor ju många araber här. Kul att kunna beställa en kebab på arabiska, säger Mimmi Grafström, 17.

Nu börjar man lära sig arabiska i Sverige också...


   
Citera
Ämnesstartare

"[cry]"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

"Jennie Nygren, 17, och Mimmi Grafström, 17, har läst arabiska som B-språk i en termin och kan redan skriva sina namn. "

Såååååja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jaha? Och?

Misär:

"Jennie Nygren, 17, och Mimmi Grafström, 17, har läst arabiska som B-språk i en termin och kan redan skriva sina namn. "

Men, jävla sopor, jag kunde skriva mitt namn efter att ha läst det någon timme.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sheriffen:

Nu börjar man lära sig arabiska i Sverige också...

Känns som ett nyttigare b-språk än teckenspråk...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Misär:

"Jennie Nygren, 17, och Mimmi Grafström, 17, har läst arabiska som B-språk i en termin och kan redan skriva sina namn. "

Haha [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Misär:

har läst arabiska som B-språk i en termin och kan redan skriva sina namn

Redan? [ops]

Är dom mongon?


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Det bor ju många araber här. Kul att kunna beställa en kebab på arabiska, säger Mimmi Grafström, 17.

HAHAHA vadå bimbovarning...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hahah<3
En svensk tjej i min klass kan prata arabiska, me massa ord o skit som hon sitter o säger
hon är fan blatte, inte svenne! xD


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Toyboy:

Redan?

Citera inte sådär, folk kan tro saker!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker faktiskt att folk i vårat land ska ha dubbelt så mycket Engelska istället. Det är de språket som är och ytterliggare utvecklas till Jordens officiella språk, och många är så sorgligt dåliga på de.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Misär:

Citera inte sådär, folk kan tro saker!

Att du läser arabiska? [badgrin][bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Shamb:

Tycker faktiskt att folk i vårat land ska ha dubbelt så mycket Engelska istället. Det är de språket som är och ytterliggare utvecklas till Jordens officiella språk, och många är så sorgligt dåliga på de.

Wut r u tallkin abutt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Toyboy:

Att du läser arabiska?

Unë do të qij yt mëmë.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Roll on:

Wut r u tallkin abutt?

Vilken del av de? Att det är ett internationellt språk går ju inte neka till och att folk är dåliga på det kan du ju inte heller neka till? Tycker det är viktigare att lära sig Engelska ordentligt än typ Spanska


   
SvaraCitera