Aviseringar
Rensa alla

Svenska killar som är fascister - hur tänker ni ?


Ämnesstartare

isola:

kunde man väl säga om Hitlers gäng också

Ja, fast hans mål var rätt barnsliga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och förresten, kan inte tjejer vara fascister?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Utspädaren:

http://en.wikipedia.org/wiki/Reductio_ad_Hitlerum

hitlerUM
nä jag tyckte att det passade utmärkt [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Monty Cantsin:

och förresten, kan inte tjejer vara fascister?

Jo, fast den här tråden handlar bara om KILLAR. [mad] (okej, står bara killar för att jag ville kopiera "svenska killar som är feminister"-tråden och inte kom på något bättre. [sad])


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

du är så bra[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:

Man får ju bära Hugo Boss

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

du är så bra[love]

Nej. Du är.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Nej. Du är.

[love]


   
SvaraCitera

Asså allt är väl en fråga om rätt balans? Jag menar ett överdemokratiskt och kapitalistiskt styre kan ju bli katastrofalt (som vi ser idag, pengarna styr det mesta) men å andra sidan, i ett mer elitistiskt styrt samhälle så kommer ju ofta förr eller senare "badguys" till makten?

Shit, varför måste jag alltid vara seriös...? :O


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skatemaniac:

överdemokratiskt och kapitalistiskt

Palla kapitalism. [crazy]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Precis, varför är ni fotfarande fascister när svenskar i Sverige har redan bra, eller jag menar att ni vill förbättra situationen för svensken än vad det är.Ni vet att "fascism" betyder princip inte jämställdhet.

Jag vet inte riktigt vad du menar med fascistiskt men antar att du menar Sverigevänner i allmänhet. Vad menar du med att svensken har det bra? Menar du att man känner sig trygg i dagens samhälle? Då håller jag inte med dig. Jag bor i Tensta, en förort i Stockholm tillsammans med min sambo. Ptja, var ska jag börja? Under de senast två månaderna som vi bott här. Det bor lite fler än 18 000 människor i stadsdelen, varav 11 000 kommer från utlandet. 5 000 personer är födda här men med två utländska föräldrar. Det återstår alltså 2 000 svenskar av 18 000. Kriminaliteten är på topp, som vanligt med bilbränder, upplopp, kravaller och mordförsök. Alla vet vart problemet ligger, men massmedia påpekar att det är social oro som råder på grund av att ungdomar här saknar sysselsättning. Inte för att jag någonsin hört att svenska ungdomar skulle kasta sten på polisen, bränna bilar, råna, misshandla och försöka döda folk på grund av bristen på fritidsgårdar och sommarjobb. Men det är lugnt, moderaterna och folkpartiet lovar nu att vi ska rusta till tänderna för att ge ungdomarna jobb. Varför belöna kriminellt beteende? Sen kommer vi till samhällets rasism. Vi alla har hört talats om lagen hets mot folkgrupp, men varför kan inte invandrare dömas för detta brott? Politikerna menar att vi svenskar inte är ett folk, vi är inget värda, vi har en tråkig kultur. Det är saker som upprör mig. Ständigt detta skyltandet om att mångkulturen skulle vara så felfri, human och jämställd. Vi kan prata arbetsmarknadspolitik också.. Idag så råder det rasism mot svenskar även där. Har du hört talats om instegsjobb? Arbetsförmedlingen går alltså in och betalar företaget 80% av lönen om man anställer en invandrare framför en svensk. Och ändå så har vi alla kämpat igenom grundskolan, högstadiet, gymnasiet och kanske även högskolan och universitetet. Detta är enligt mig rasismen, den vardagliga rasismen som råder i landet. Den har jag själv bevittnat och utsatts för. Har du fler frågor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Undefeated:

Jag vet inte riktigt vad du menar med fascistiskt men antar att du menar Sverigevänner i allmänhet

Nej.

Undefeated:

Vad menar du med att svensken har det bra?

Menar att vi inte har krig eller svält eller människor som dör av lätt botade sjukdomar.

Undefeated:

Menar du att man känner sig trygg i dagens samhälle?

Nej. Menar att svenskar kan känna sig tryggare än personer från många andra länder.

Undefeated:

Då håller jag inte med dig. Jag bor i Tensta, en förort i Stockholm tillsammans med min sambo.

Jag bor i en förort i Göteborg. Vad är din poäng?

Undefeated:

Ptja, var ska jag börja? Under de senast två månaderna som vi bott här.

Jag har bott här i typ tre månader. Och det har med vilken sak att göra?

Undefeated:

Det bor lite fler än 18 000 människor i stadsdelen, varav 11 000 kommer från utlandet. 5 000 personer är födda här men med två utländska föräldrar. Det återstår alltså 2 000 svenskar av 18 000.

Och?

Undefeated:

Kriminaliteten är på topp, som vanligt med bilbränder, upplopp, kravaller och mordförsök. Alla vet vart problemet ligger, men massmedia påpekar att det är social oro som råder på grund av att ungdomar här saknar sysselsättning. Inte för att jag någonsin hört att svenska ungdomar skulle kasta sten på polisen, bränna bilar, råna, misshandla och försöka döda folk på grund av bristen på fritidsgårdar och sommarjobb.

Nu kan få höra om en. Mig.

Pallar inte svara på mer så skriver dig en liten text att läsa och reflektera lite över.

Jag kan inte hjälpa att se att det du uttrycker är frustrationen som alla som bor i fattiga förorter känner. Känslan av att politiker inte gör något för att förbättra din vardag. Du känner dig distanserad från alla andra som bor i ditt område. Du kämpar för att gå ihop din vardag samtidigt som du vill kunna göra saker. Du känner dig orättvist behandlad. Allt det här är saker som du har gemensamt med nästan alla som bor i din förort. Det spelar ingen roll om du kommer från Sverige eller någon annan stans ursprungligen, det är känslor som enbart gynnar dom som vill fortsätta tjäna pengar på dig, din livsstil och ditt arbete. Att du känner att det är orättvist att invandrare lättare får arbete för att staten betalar 80% av deras lön är ren och skär avundsjuka, samma avundsjuka en invandrar känner för dig för att du är vit och därför har lättare att få jobb.

Jag antar att du inte kommer gå med på att det är så, men det är min största övertygelse, att klasskillnader alltid kommer vara mer avgörande för vem man har gemensamma intressen med än vad etnicitet eller något annat någonsin kommer ha.


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Precis, varför är ni fotfarande fascister när svenskar i Sverige har redan bra, eller jag menar att ni vill förbättra situationen för svensken än vad det är.Ni vet att "fascism" betyder princip inte jämställdhet.

Intressant, så du anser att genom fascism får man det bra om man inte redan har det nog bra?

Fascism betyder inte "inte jämställdhet"

Jag är väldigt dragen åt det fascistiska hållet då jag vill ha en stark stat, är reaktionär, konservativ och vill ha ett patriarkalt styre i så stor mån det går.

Vår välfärd är inget som har fallit ned från himlen, den har inte uppkommit genom genustrams, klasskamp eller tack vare populärkultur. Det vi idag kallar modernitet är ett hot mot våran framtida existens som folk och samhälle fritt från krig,konflikter, sjukdomar och tja, allt det du antagligen tänkte på när du skrev "redan har det bra".


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

Att du känner att det är orättvist att invandrare lättare får arbete för att staten betalar 80% av deras lön är ren och skär avundsjuka,

Skitsnack. det är orättvisa, ren och skär. Att importera lågutbildade människor i en redan härjande arbetslöshet som ska konkurrera om jobb med infödda är sinnessjukt. Det går bara kapitalets ärenden. Fast ni hobbymarxister är ju vana att låta principer stryka på foten så fort invandrare kommer in i bilden.

:

samma avundsjuka en invandrar känner för dig för att du är vit och därför har lättare att få jobb.

"Vit" är inget gångbart begrepp i Europa, i USA är det det men inte här. Vit är något som kanske ingår i en europeisk skandinavisk identitet men en svensk tittar inte på en annan svensk och tänker "oj han delar min hudfärg, han måste alltså dela en övergripande social och kulturell kontext som mig". Jävla trams du blivit hjärntvättad med från amerikanska filmer att det skulle vara ett värde i sig för en svensk till en annan i Sverige. "Vit svensk" är ungefär som att säga "rund boll".

:

Jag antar att du inte kommer gå med på att det är så, men det är min största övertygelse, att klasskillnader alltid kommer vara mer avgörande för vem man har gemensamma intressen med än vad etnicitet eller något annat någonsin kommer ha.

Japp det är bara att be Undefeated att hålla käft med sitt gnäll och tvinga honom att känna samhörighet med parasiterna i förorterna som begår brott, rasistiskt trakasserar honom och hans sambo, tar jobben ifrån honom med apartheidpolitik sanktionerad utav staten och på köpet tar med sig en religion som baserar sig på främst arabisk världsdominans. Känn samhörigheten flöda.


   
SvaraCitera