Aviseringar
Rensa alla

Svenska ungdomar mår allt sämre


Ämnesstartare

http://www.expressen.se/nyheter/svenska-ungdomar-mar-allt-samre/

Bra jobbat politiker och samhälle...bra jobbat. Helt klart är klyftorna i levnadsstandard en stor bidragande orsak, för övrigt gäller detsamma Husbykravallerna. Men för all del rösta blått...

Vad har ni för åsikter om allt detta?


   
Citera
Ämnesstartare

De är lata och bortskämda..lr inte.Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

draksten: De är lata och bortskämda..lr inte.

Det ligger något i det, men jag tror att det är mer bakom det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -: Det ligger något i det, men jag tror att det är mer bakom det.

Alltså på sätt och vis lata.. Men tror det är mer meningslöst att göra saker som vuxna tycker man är lat om man inte gör nu än när de var unga. Och unga kanske har mer saker o det önskade sig de som är vuxna nu när de var unga.
Det går inte leva på bara materiella saker, och bara leva för pengar, men det verkar de vuxna tro eftersom de kanske behövde mer sånt när de var små. Dfr de skyller på ungdomarna och kränker dem, för de verkar ha allt man kan önska sig, men ändå klaga. o det gör att de mår sämre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

draksten: Alltså på sätt och vis lata.. Men tror det är mer meningslöst att göra saker som vuxna tycker man är lat om man inte gör nu än när de var unga. Och unga kanske har mer saker o det önskade sig de som är vuxna nu när de var unga. Det går inte leva på bara materiella saker, och bara leva för pengar, men det verkar de vuxna tro eftersom de kanske behövde mer sånt när de var små. Dfr de skyller på ungdomarna och kränker dem, för de verkar ha allt man kan önska sig, men ändå klaga. o det gör att de mår sämre.

Det som alltid har fungerat när det gäller uppfostran är frihet under ansvar. Det känns som att det ges en hel del frihet men krävs allt för lite ansvar, inte konstigt att folk växer upp till personer som aldrig kan ta eget ansvar utan skyller på alla andra.

Sen så tycker jag att föräldrar mest lägger ner tid på barnen när de är små, och sen mer eller mindre skiter i de under resten av uppväxten. Människor behöver vägledning och speciellt då barn och ungdomar, men det tänker ingen på när de bestämmer sig för att skaffa barn.  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns säkert andra anledningar också.Inte meningen att skriva somom jag kunde förklara allt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Man kan fråga sig om det ökat eller om bara fler kommit fram i ljuset. Om man kommer fram till att det faktiskt är en höjning, kan man sedan reda ut vad denna höjning beror på. Därefter gör vi något åt det.


   
SvaraCitera

Sen har vi den äldre generationer som gnäller på att unga inte vill ta skitjobb och att de borde utbilda sig själva så att de kan ta bättre jobb i stället. Guess fucking what: det är standard med 3 år på högskola hos dagens ungdom. Alla 40-50 talister i synnerhet ska hålla käften då de är roffargenerationer som har fått räkmacka med fet pension. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har pratat med 2 psykologer och båda har sagt att det är vanligt med ungdomar som har föräldrar som misshandlar dem, kränker dem och säger elaka saker, att de behöver ta hand om sina föräldrar som inte gör nånting för barnen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: Man kan fråga sig om det ökat eller om bara fler kommit fram i ljuset. Om man kommer fram till att det faktiskt är en höjning, kan man sedan reda ut vad denna höjning beror på. Därefter gör vi något åt det.

Gah, nej! I denna tråd är vi okontrollerat rasande över allt skit. Ingen lugn rationell åsikt tolereras. Icke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

- Razorblade -:
Gah, nej! I denna tråd är vi okontrollerat rasande över allt skit. Ingen lugn rationell åsikt tolereras. Icke!

Det brukar inte vara min grej, är jag rädd. Some other time, antar jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: Det brukar inte vara min grej, är jag rädd. Some other time, antar jag.

Och du som lyssnar på rätt ursinnig metal, hur går det ihop?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Precis. I grundskolan får man press redan från 6an att prestera bra. Att utan någon bra utbildning kommer du ingen vart. Jag är uppvuxen i en släkt där alla är högt utbildade, jag får t.o.m en fet ångest om jag får C(VG) på ett prov. Jag kommer ihåg när jag skulle få reda på resultatet på ett matteprov, jag var 1 poäng ifrån ett B (VG+) och jag minns tydligt vad hon sa: "Nu får du väl ta och ge dig, med dessa poäng kommer du ingen vart!". Sedan undrar alla varför ungdomar börjar falla ner i depressioner och får ångestattacker? Men det är väl inte så jävla konstigt!! Jävla släkt, lärare och gener.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Usch ja..Kmr ihåg när jag fått mina första betyg. Och jag tyckte dom var bra. Hade vg och g i allt. Men min pappa sa att det var skitdåligt och inte duger till nånting.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sicilianmind: Jag kommer ihåg när jag skulle få reda på resultatet på ett matteprov, jag var 1 poäng ifrån ett B (VG+) och jag minns tydligt vad hon sa: "Nu får du väl ta och ge dig, med dessa poäng kommer du igen vart!".

Vad idiotiskt. Vad hade hon sagt om du fått IG då kan man undra.


   
SvaraCitera