Aviseringar
Rensa alla

Svenskar allt fetare, misshandel mot sin egen kropp!!?


Ämnesstartare

Capture:

Att vara smal är långt ifrån lika med att vara hälsosam.

this right here


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

ALLA människor kan bli tjocka, smala eller normalviktiga. Allt handlar om att känna sin krop

Vi har alla olika ämnesomsättning och t ex mediciner eller en depression kan göra så att man både rasar och ökar i vikt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Capture:

Är så less på att fokus läggs på att man inte ska vara tjock, istället på att man ska vara hälsosam.

Är man tjock är det inte hälsosamt, hjärtat får arbeta hårdare för varje kilo fett kroppen har. Normalvikt gör att hjärtat får arbeta i "normal takt" övervikt tvärtom för hög takt vilket kan ge Stroke, Diabetes 2 m.m


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Vi har alla olika ämnesomsättning och t ex mediciner eller en depression kan göra så att man både rasar och ökar i vikt.

Jag pratar om dem som INTE går på medeciner,har en sjukdom som påverkar imunförsvaret eller sådant utan normalt folk som själva vet om att de är feta och bara har övervikt pga mat


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

Jag har INTE sagt att det är fel med att vara stolt över sin kropp, skulle bli riktigt glad och peppa personer som är överviktiga och vågar ta sig till gymmet.

du ser inte motsägelsen i denna mening? du förutsätter att överviktiga ska gå till gymmet, samtidigt som du säger att de visst kan få vara stolta över sina kroppar.

oatsreuvaue:

var ju ba 50 % kan man lika gärna kalla sig för före detta egg

skulle säga att både ägget och spermien var 100 % du även innan befruktningen. men ja, du kan förstås formulera dig på det viset om du känner för't.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

du ser inte motsägelsen i denna mening? du förutsätter att överviktiga ska gå till gymmet, samtidigt som du säger att de visst kan få vara stolta över sina kroppar.

Man kan väl både vara stolt över sin kropp ( hur armen ser ut eller kroppsbyggnaden) men ändå veta om att man nog allt har för mycket fett och behöver gå till gymmet. Det ena utesluter inte det andra..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

Man kan väl både vara stolt över sin kropp ( hur armen ser ut eller kroppsbyggnaden) men ändå veta om att man nog allt har för mycket fett och behöver gå till gymmet. Det ena utesluter inte det andra..

jo, om man är nöjd med sin kropp som den är, inte vill gå ner i vikt och inte vill gå till gymmet. (man kan förstås träna av andra skäl än att gå ner i vikt, men det bortser vi från nu.) vilket brukar vara innebörden av att vara stolt över sin kropp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tlaltecuhtli:

skulle säga att både ägget och spermien var 100 % du även innan befruktningen. men ja, du kan förstås formulera dig på det viset om du känner för't.

mh det kanske är mer så, men det är bara som två kombinerade byggnadsritningar en med det estetiska o en med det praktiska som man lägger över varandra o bygger efter


   
SvaraCitera

mullis711:

Är man tjock är det inte hälsosamt, hjärtat får arbeta hårdare för varje kilo fett kroppen har. Normalvikt gör att hjärtat får arbeta i "normal takt" övervikt tvärtom för hög takt vilket kan ge Stroke, Diabetes 2 m.m

Att vara överviktig behöver inte alltid vara ohälsosamt. Studier har till och med visat att överviktiga löper mindre risk att dö i förtid än normalviktiga. Extrem övervikt, det vill säga fetma, har däremot många hälsorisker.

"En ny stor studie pekar på riskerna med fetma, men visar också att övervikt inte alltid är dåligt för hälsan. Personer med ett BMI över 30 visade sig ha en ökad risk för död i förtid, medan överviktiga hade lägre risk än normalviktiga."
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=5395992&utm_sour...

“Both U.S. government and Swedish studies indicate that fatness is not associated with increased doctor visits, medical procedures or hospitalizations...Fat men took no more days of sick leave...and were no more likely to have work-limiting health conditions,” wrote Drs. Paul Ernsberger and Paul Haskew in The Journal of Obesity and Weight Regulations. Among those over age 60, “‘obese’ men and women are no more likely to suffer from chronic diseases than ‘average-weight’” persons.” But they are more likely to survive longer. (Yes, even when researchers have factored for weight loss that could be a symptom of late-stage cancer and other pre-existing illnesses that could make thinner groups appear less healthy.)"
http://junkfoodscience.blogspot.se/2006/12/obesity-paradox-2-how-can-it-be.html


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

LÄGG AV.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack, capture!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STORM:

LÄGG AV.

Med vad? Förklara tydligt vad du menar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

Med vad? Förklara tydligt vad du menar

Med dina fördomar och hur du ser ner på tjocka människor. Det är osmakligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

STORM:

Med dina fördomar och hur du ser ner på tjocka människor. Det är osmakligt.

Jag ser inte ner på dem, tycker dock inte om när de skyller på saker som inte är relevanta. Bortförklaringar överlag gillar jag inte, men du kanske tycker sådant är okej vad vet jag? Äter personen medicin så de ökar i vikt eller har en sjukdom som sänker deras matsmältningsprocess accepterar jag övervikten. Annars NEJ!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mullis711:

Jag ser inte ner på dem, tycker dock inte om när de skyller på saker som inte är relevanta. Bortförklaringar överlag gillar jag inte, men du kanske tycker sådant är okej vad vet jag? Äter personen medicin så de ökar i vikt eller har en sjukdom som sänker deras matsmältningsprocess accepterar jag övervikten. Annars NEJ!

Men liksom vad är det du stör dig på när det kommer till övervikt och tjocka människor? Om det är hälsan så finns det massa människor som mår sjukligt dåligt trots att dom är smala också pga ohälsosamt leverne.


   
SvaraCitera