Aviseringar
Rensa alla

Svenskar mest konflikträdda


Ämnesstartare

Nachac:

Bristen på, snarast. Skäms å deras vägnar.

vad tror du du själv skulle ha gjort


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus: vad tror du du själv skulle ha gjort

Skulle sagt till, hade inte det fungerat hade jag brukat våld.


   
SvaraCitera
Kudhos

Exodus: och inte gjort nåt?

behövde inte. Såg det påbörjas på medborgarplatsen när jag var på avstånd. På typ 15 sekunder kom ordningsvakter och sen poliser.

Idioterna började bråka mitt på medis.

Exodus: Jag vet inte, jag tycker inte svenskar är väldigt introverta, kanske vissa. Det borde inte ha något att göra med att ingripa när det behövs.

Olika uppfattningar. Har nästan bara utlänningar i släkten, nästan alla tycker svenskar är lite.. Stela, passiva. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Skulle sagt till, hade inte det fungerat hade jag brukat våld.

har du gjort det förrut i såna situationer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exodus: har du gjort det förrut i såna situationer

Jag har varit beredd att göra det, men lyckligtvis har det inte behövts.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Typexempel på något väldigt svenskt som också är väldigt dåligt och som förhoppningsvis kommer kunna försvinna från Sverige på sikt. Svenskars konflikträdsla stör mig extremt mycket. 


   
SvaraCitera
time
 time

När jag pluggade psykologi gick vi igenom studier med människors reaktioner i liknande situationer också. De hade satt ihop ett experiment där ett flertal personer satt i telefon med någon som behövde hjälp. Ju fler människor som var inkopplade i samtalet, desto mindre villiga var folk att hjälpa personen. Om en person däremot var (eller trodde sig vara) ensam med den som behövde hjälp försökte hen hjälpa till. 

Jag kan dock inte tänka mig att inte ingripa. Den enda gången jag bevittnat våld på gatan var för några år sedan när jag passerade förbi en ung tjej som blev utkastad ur en bil och sedan hölls hårt av någon idiotsnubbe som ryckte henne i armen och håret. Hoppade mellan. Var förstås jätterädd att få stryk själv men man måste ju reagera. Tjejen pratade ryska så jag frågade henne om hon ville gå till polisen, hon följde med in på stationen men snubben följde efter och hon valde att inte anmäla i alla fall.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W:
Typexempel på något väldigt svenskt som också är väldigt dåligt och som förhoppningsvis kommer kunna försvinna från Sverige på sikt. Svenskars konflikträdsla stör mig extremt mycket. 

man måste lära barn att de är medskyldiga om de inte ingriper

jag brukar säga det till mina småsyskon iaf, att de också är mobbare om de inte försöker stoppa mobbare i skolan. verkar funka bra

men i sverige lär man barn att aldrig göra något själv utan man måste gå och snacka med en vuxen Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, folk behöver skaffa lite ryggrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

N.W: förhoppningsvis kommer kunna försvinna från Sverige på sikt.

hur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

hur?

jag tror snarare svenskar blir fegare och fegare


   
SvaraCitera

Fyfan vad lågt att ingen jävel bryr sig ett shit. Det är som att, ja men jag ska inte lägga mig i andras problem. Man blir bara ledsen och arg när folk inte reagerar!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gillar videon
hade också sagt nåt
så är det ofta i verkligheten att killar gör så. speceillt när de är ensamma med en tjej. inför andra är de oftare att de beter sig bra, för att det inte ska märkas.
och de flesta håller väl med eller tycker det är okej så är därför de inte reagerar, tycker det är okej att göra så eftersom det är "hans" tjej när de är tillsammans som han får göra vad han vill med.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fgasdfgd:

hade också sagt nåt

nej det hade du inte. lätt att säga att man skulle göra något, men oftast fegar man ur.

fgasdfgd:

så är det ofta i verkligheten att killar gör så. speceillt när de är ensamma med en tjej. inför andra är de oftare att de beter sig bra, för att det inte ska märkas.

mina erfaranheter är precis tvärtom, att det är tjejer som håller på så.

fgasdfgd:

och de flesta håller väl med eller tycker det är okej så är därför de inte reagerar, tycker det är okej att göra så eftersom det är "hans" tjej när de är tillsammans som han får göra vad han vill med.

så du kan läsa allas tankar???

vems tjej är det då??? grannens??? får man inte vara stolt över sin flickvän?


   
SvaraCitera

Fyfan vad vidrigt. Vad går gränsen? Skulle vissa av personerna inte reagerat om killen tryckt ner tjejen och slagit ner henne? Och kvinnan som sa typ "vänta till jag gått ut". Kom inte här och låt mig se saker framför mig som jag annars förtränger händer. Fy fan asså, helt obeskrivligt vad mycket det krävs för att vi ska bli berörda . Vi bara blundar. Så provocerad, glad att jag inte är den enda.


   
SvaraCitera