Aviseringar
Rensa alla

Svenskarna kan vara i minoritet om tio år


Chibibbi:
Tror inte alls invandrare kommer att vara e majoritet, då de som invandrar idag kommer vara svenskar om tio år. Och så kommer det att fortsätta med varje årskull som integreras. 

han menar vita "etniska" svenskar


   
SvaraCitera
alien

Chibibbi: Tror inte alls invandrare kommer att vara e majoritet, då de som invandrar idag kommer vara svenskar om tio år.

Blir en svensk som flyttar till Kina någonsin en "kines" i kinesernas ögon?   Mycket glad
Blir ens en svensk som flyttar till Finland någonsin en finländare i finländarnas ögon?


   
SvaraCitera

alien:

Blir en svensk som flyttar till Kina någonsin en "kines" i kinesernas ögon?   Mycket glad
Blir ens en svensk som flyttar till Finland någonsin en finländare i finländarnas ögon?

Har man bott i Sverige i 10 år är man väl inte mindre svensk än någon annan? Ursprung är inte allt. 


   
SvaraCitera

Chibibbi:
Tror inte alls invandrare kommer att vara e majoritet, då de som invandrar idag kommer vara svenskar om tio år. Och så kommer det att fortsätta med varje årskull som integreras. 

Så om jag bor i Kina i 10 år så blir jag automatiskt kines?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: Tror inte alls invandrare kommer att vara e majoritet, då de som invandrar idag kommer vara svenskar om tio år. Och så kommer det att fortsätta med varje årskull som integreras.

Hur många av dom som kom till Sverige för tio-femton år sedan är svenskar? Inte många. Känner även många som har föräldrar som kom hit på 60-talet och är födda här som inte heller är svenskar eller är en del av det svenska samhället.


   
SvaraCitera

Tickstart:
Ska börja sälja svarta skinnjackor. Araber älskar svarta skinnjackor.

Jag blir bmw handlare


   
SvaraCitera

rotorblad:

Har man bott i Sverige i 10 år är man väl inte mindre svensk än någon annan? Ursprung är inte allt. 

jag vet inte. har man bott här i tio år men den enda kontakten med svennar är att man blåser dom på knark eller måste gå på bidragsmöten hos dem så fattar jag inte hur man är svensk riktigt. lol.

extremt lätt att underskatta segregation.

hur man än definierar svenskhet själv så framgår det väl tydligt vad OP menar. och att folk ska hålla på och dansa runt det genom att definiera om ord eller kasta fram osannolika teorier om snart stundande kulturell och etnisk smältdegel bevisar ju bara att ni också anser tendensen problematisk. själv bryr jag mig inte.


   
SvaraCitera

thl*kt N.:

jag vet inte. har man bott här i tio år men den enda kontakten med svennar är att man blåser dom på knark eller måste gå på bidragsmöten hos dem så fattar jag inte hur man är svensk riktigt. lol.

extremt lätt att underskatta segregation.

Givetvis, borde uttryckt mig tydligare. 

Om man i 10 år varit svensk skattebetalare, ser sig som svensk, kan språket och sammhället är man väl inte mindre svensk än någon annan.


   
SvaraCitera

rotorblad:

Givetvis, borde uttryckt mig tydligare. 

Om man i 10 år varit svensk skattebetalare, ser sig som svensk, kan språket och sammhället är man väl inte mindre svensk än någon annan.

svensk är man väl helt enkelt om man ser sig själv som svensk. 


   
SvaraCitera

Tycker bara att det är orimligt att tala om 90% av invånarna som om de inte var en del av landet.


   
SvaraCitera

thl*kt N.:

svensk är man väl helt enkelt om man ser sig själv som svensk. 

Precis. 


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Hur många av dom som kom till Sverige för tio-femton år sedan är svenskar? Inte många. Känner även många som har föräldrar som kom hit på 60-talet och är födda här som inte heller är svenskar eller är en del av det svenska samhället.

Hur många av dessa arbetar och betalar skatt? Hur många av dessa stör dig eller andra rasister?

Dina åsikter och tankar är väldigt enkelspåriga och tråkiga. Se vad som finns utanför din trygghetszon istället för att snöa in dig i vad du tror är omvärlden. Jag träffar väldigt många personer varje dag, etniska svenskar som icke-svenskar men kunde inte bry mig mindre om dessa pratar ren svenska, bidrar till samhället på något vis eller ens har integrerats i samhället.  Finns väldigt många "svenskar" som inte heller är en del av det "svenska" samhället men dessa bryr du dig inte om?

Håller med S3ON om det han skrev om "The Earth". Så folk kan sluta tänka på "vi och dem" och komma ifrån sin tråkiga världsbild som bara förstör för dem själva och andra.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Det är ju inte mer än vad "svenskarna" vill så det är ju rätt. 


   
SvaraCitera
alien

rotorblad: Har man bott i Sverige i 10 år är man väl inte mindre svensk än någon annan? Ursprung är inte allt..

Har en kompis storasyrra som flyttade till London för många år sedan. Hon snackade flytande Londondialekt den dagen hon satte sin fot i London. Hon har varit brittisk medborgare alla år men ser Londonborna henne som britt eller svensk? Nej, de kommer nog alltid se henne som "den blonda svenskan" åtminstone av dom som vet hennes ursprung. Kulturellt lever hon ju som britt men det är svårt att bara radera sitt ursprung.


   
SvaraCitera
Exner

Orange:

Hur många av dessa arbetar och betalar skatt? Hur många av dessa stör dig eller andra rasister?

Dina åsikter och tankar är väldigt enkelspåriga och tråkiga. Se vad som finns utanför din trygghetszon istället för att snöa in dig i vad du tror är omvärlden. Jag träffar väldigt många personer varje dag, etniska svenskar som icke-svenskar men kunde inte bry mig mindre om dessa pratar ren svenska, bidrar till samhället på något vis eller ens har integrerats i samhället.  Finns väldigt många "svenskar" som inte heller är en del av det "svenska" samhället men dessa bryr du dig inte om?

Håller med S3ON om det han skrev om "The Earth". Så folk kan sluta tänka på "vi och dem" och komma ifrån sin tråkiga världsbild som bara förstör för dem själva och andra.

Sheriffen har inte skrivit något som skulle tyda på att han är rasist. Skärpning med tillmälena.


   
SvaraCitera