Aviseringar
Rensa alla

Svenskt ID-kort i London?


Ämnesstartare

Jag ska snart till london och har förutom passet mitt svenska id-kort. Det är inget körkort utan det kort jag har ordnat och fått av min bank. På baksidan står det ''This is a certified swedish identity card''. Kan man använda sitt svenska id-kort som legitimation på uteställen och klubbar i London eller kommer jag bli tvungen att ta med mitt pass varje gång jag ska ut?

Är dessa svenska id-korten såkallade nationella id-kort eller funkar de bara i Sverige?


   
Citera
Ämnesstartare

Tveksamt. Eller ja kanske om det är EU-symbolen på det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

har du nationellt id borde det funka.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Testa, ta med passet också första kvällen om det inte funkar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

har du nationellt id borde det funka.

Hur ser ett nationellt id ut? Eller, vad är det på det som gör att man ser att det är ett nationellt? Står det något på?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannachri:

Hur ser ett nationellt id ut? Eller, vad är det på det som gör att man ser att det är ett nationellt? Står det något på?

Leg som inte är pass är nationella id-kort.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hannachri:

Är dessa svenska id-korten såkallade nationella id-kort eller funkar de bara i Sverige?

Jag har ett nationellt ID och inne på Tesco och Woolworths ville de att jag skulle visa pass som legitimation. De hade lappar vid kassorna osv där det stod att man var tvungen att ha ett ID-kort från Storbritannien, Europeiskt körkort eller pass. Inget annat var accepterat i alla fall där inne. Sen är det nog lite annorlunda på pubar osv, men jag vet inte.


   
SvaraCitera

hannachri:

Kan man använda sitt svenska id-kort som legitimation på uteställen och klubbar i London eller kommer jag bli tvungen att ta med mitt pass varje gång jag ska ut?

Beror helt på stället. Jag har varit med om allt ifrån krav på pass till att klara mig med busskort där jag skrivt mitt namn med tuschpenna. Så någonstans kommer du säkert in med endast leg men vill du vara säker på att komma in överallt är det nog säkrast att ta med passet ut.


   
SvaraCitera