Aviseringar
Rensa alla

Sverige behöver anarkism.


Ämnesstartare

Jag anser att detta värdelösa samhälle behöver anarkism eftersom att poliserna gör inte sitt jobb. Dom får knappt ens dra vapen. Vad är det här? Lek och lär medan mördare och galningar går fria på gatorna?
Dom kan välja att ta in hårdare straff eller så får vi helt enkelt skaffa anarki.

Jag skriver och står för denna tråd eftersom jag anser att staten bara tänker på sig själva samt kommunen som sprider lögner.
Sådant maktgalet folk bör försvinna ur existens.

Vad vi behöver är frihet ifrån statens lögner.
Därför bör man avskaffa staten helt och sätta dit privata beskydd.
Dessa ska ha stake nog att dra fram vapnet när dom blir hotade.
Skolorna är ju lek och lär som ett dagis. Var är disciplinen?
Folk sitter och hånskrattar åt lärarna och skolkar i stora mängder.
Vad som behövs är rediga tag och in med aga igen.
Så snorungarna lär sig hur man ska leva i samhället.
Jag säger in med anarkism och in med disciplin o aga igen.


   
Citera

Snobb3n:

detta värdelösa samhälle

Snobb3n:

Sådant maktgalet folk bör försvinna ur existens

Samt:

Snobb3n:

privata beskydd

Snobb3n:

dra fram vapnet

Snobb3n:

disciplin o aga

Dina uttalanden är korkadeDold text: , tycker jag, och har liten till ingen verklighetsförankring.
Fan vad störigt av dig >:c

Snobb3n:

privata

Snobb3n:

lögner

Snobb3n:

privata

Snobb3n:

lögner

Snobb3n:

privata

Snobb3n:

lögner


   
SvaraCitera

Snobb3n:

poliserna gör inte sitt jobb.

Blev misshandlad tills jag tappade medvetandet en gång och var nära på att få en glasflaska i ansiktet.
jag hade flera vittnen, polisen om och såg att jag var helt yr och blödde, dom såg den trasiga flaskan på marken ETC:....
Vi stämde dom som hade hoppat på mig, och gissa vad polisen sa?
Det finns inte tillräckligt med bevis.
jag vet inte vad jag ska säga, det är svårt att känna sig säker när dom som ska skydda en är rädda för att straffa folk som bryter mot lagen.

Anledningen att jag fick spö var för att en av mina kompisar frågade en annan kille vad han sa efter att han kallat honom blattejävel.
vi var verkligen överdrivet oskyldiga men dom kom undan med det..
rätt sjukt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Dina uttalanden är korkadeDold text: , tycker jag, och har liten till ingen verklighetsförankring.
Fan vad störigt av dig >:c

Ser man på en hatare som är helt emot anarki.
Gissar på att du blev uppfödd med service hemma.
Själv blev man lärd hur man blir en redig man.
Om du har inte något bättre att komma med så blev ditt inlägg tragiskt och helt meningslöst.

Låt mej fråga dej.
Vad anser du för fel på disciplin?
Du kanske helt enkelt tycker om att ungdomar blir bortskämda.
Men av mina beräkningar så är du säkert en av dom som blev bortskämd av dina föräldrar.
Jag vill se ett bra samhälle och helt enkelt en bra arbetsmarknad.
Där folk kan söka sina jobb och arbeta utan att klaga på vad dom får.
Blev dom en sopgubbe som plockar skräp på marken.
Så borde dom vara glad för det.

Nu tillbaka till anarkin. Jag anser inte att moderaterna kan fortsätta att gynna dom rika utan att dom fattiga ska också vara jämlika med dom rika. Bara för att någon är fattig och sjuk så ska inte en rik man gå och sparka på dem som ligger ner. Det är helt fel!


   
SvaraCitera

Är underhållande med små pojkar och deras starka och ogrundade åsikter. Vore fint om glöden fanns kvar när de blev äldre och klokare.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

JoElite:

Blev misshandlad tills jag tappade medvetandet en gång och var nära på att få en glasflaska i ansiktet.
jag hade flera vittnen, polisen om och såg att jag var helt yr och blödde, dom såg den trasiga flaskan på marken ETC:....

Detta är helt fel. Polisen hade tillräckligt med bevis men ändå nekade dom bevisen. Det är sjukt och man ska kunna kräva rättighet att polisen gör en undersökning på flaskan samt höra med personerna vad som hände.


   
SvaraCitera

Hur är detta anarkism, fattar inte?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Är underhållande med små pojkar och deras starka och ogrundade åsikter. Vore fint om glöden fanns kvar när de blev äldre och klokare.

Så du anser att jag inte är vuxen och klok?
Jag tror knappast att en ungdom skulle stå och hålla en diskussion om anarkism.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Hur är detta anarkism, fattar inte?

Anarkister vill avskaffa all myndighet och ge människan fullständig frihet över sina handlingar och sitt arbete.

Om du vet vad social anarkism är så borde du veta att man avskaffar myndigheten och låter samhället ta hand om sig själva och andra genom disciplin och väluppfostrade barn. Det handlar mest om privata
auktoriteter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Snobb3n:

Om du vet vad social anarkism är så borde du veta att man avskaffar myndigheten och låter samhället ta hand om sig själva och andra genom disciplin och väluppfostrade barn.

Tänk om någon förälder super till och slår till sina barn? [shake][shake][shake]


   
SvaraCitera

Snobb3n:

helt emot anarki

När skrev jag det? :s

Snobb3n:

Gissar på att du blev uppfödd med service hemma.

Har en ensamstående morsa, flyttade hemmifrån när jag var 15.
Du är ung, alternativt dum och oerfaren och dina

Snobb3n:

beräkningar

stämmer inte + är inte beräkningar öht.

Snobb3n:

Vad anser du för fel på disciplin?

Disciplin är inget som ska uppnås med våld. Bristande pedagogik är en av de främsta anledningarna till varför ungdomar skolkar från undervisning.

Om du förespråkar privatägda polisstyrkor tycker jag förövrigt att du låter mer som en arkist än en anarkist + dum.

Snobb3n:

redig man

Snobb3n:

redig man

Snobb3n:

redig man

Snobb3n:

redig man

Snobb3n:

redig man


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Axo_:

Tänk om någon förälder super till och slår till sina barn? [shake][shake][shake]

Såklart hjälper ju grannen till och uppfostra barnet rätt och det gör även skolor. Inom anarkismen så ska samhället stödja andra också.
Allt handlar ju om privata auktoriteter.

Därför måste samhället hjälpa till så att folk som kanske har alkohol problem kan rätta ut sina problem och istället inte dricka nära barnen.

Gör någon helt fel så blir det antagligen sjukhus vård genom rehabilitering där dom pratar om sina problem och reder ut dem.


   
SvaraCitera

Myksa:

Är underhållande med små pojkar och deras starka och ogrundade åsikter. Vore fint om glöden fanns kvar när de blev äldre och klokare.

Nej, vilket argument, vi är yngre.
därför finns tomten.
vi är yngre.
Därför har vi fel.
Gamla gubbar är så envisa och vägrar att erkänna när dom har fel, unga personer som oss står för utveckling och din generation är död, acceptera det du är för gammal för det här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Miceparade:

Har en ensamstående morsa, flyttade hemmifrån när jag var 15.
Du är ung, alternativt dum och oerfaren och dina

Jag blev uppfostrad av en narcissist samt en morsa som är alkoholist.
Jag fick lära mej disciplin i höga grader. Det var inget latande på soffan det här inte. Det var från städning till träning. Vilket gav mej en bra start i vuxen livet.

Miceparade:

Disciplin är inget som ska uppnås med våld. Bristande pedagogik är en av de främsta anledningarna till varför ungdomar skolkar från undervisning.

Om du förespråkar privatägda polisstyrkor tycker jag förövrigt att du låter mer som en arkist än en anarkist + dum.

Det är anarkism och om du hade läst på ordentligt så vet du mycket väl om att anarkism handlar om privat auktoritet och inte något myndighet baserat samhälle.

Det är ett samhälle där allt folk får vara med och bestämma och stödja varandra istället för att folk kränker ner varandra överallt.
Jag har sett små skitungar som säger ruskigt fula ord åt sina föräldrar. Det är helt tragiskt hur dom kan bära sig åt sådär.


   
SvaraCitera

JoElite:

unga personer som oss

Vilken hycklare du är, som säger att du älskar att lära dig men samtidigt kör ner dig i en massa föreställningar som du inte vill släppa. Oerhört motsägelsefullt.


   
SvaraCitera