Aviseringar
Rensa alla

Sverige i krig.


Ämnesstartare

Tror ni att vi nånsin kommer gå ut i krig igen? Ibland tycker jag vi borde ta över hela Norden och bli en stormakt! Mycket glad (okej det var lite på skoj, hoppas ni förstår det.)

Men vad tror ni?


   
Citera
Ämnesstartare

Inte så länge vi har dig otto <3<3<3<3<3<3


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför har Sverige ett försvar? Då är det ju precis som om vi väntar på att bli invaderade av någon.
Är det inte bättre att man har ett anfall i stället för ett försvar?
Jag menar det är väl bättre att lära sig hur man anfaller än hur man försvarar sig.
Inom sportens värld heter det ju att "anfall är bästa försvar".
Och det finns ju bevisligen länder i världen som har anfall i stället för försvar, som har gått till attack mot grannländer.

Nej, bygg ett anfall i stället för ett försvar och attackera Finland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

herr.göransson: Varför har Sverige ett försvar? Då är det ju precis som om vi väntar på att bli invaderade av någon.
Är det inte bättre att man har ett anfall i stället för ett försvar?
Jag menar det är väl bättre att lära sig hur man anfaller än hur man försvarar sig.
Inom sportens värld heter det ju att "anfall är bästa försvar".
Och det finns ju bevisligen länder i världen som har anfall i stället för försvar, som har gått till attack mot grannländer.

Nej, bygg ett anfall i stället för ett försvar och attackera Finland.

Haha tror det är lite skillnad på det hela. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Antingen så har man en riktig universell värnpliktsarmé efter något slags schweizisk gammal hederlig en man, ett gevär-princip förutom att vi inte är rädd att kasta in våra kvinnor när ryssen rullar in i norrbotten eller så avskaffar man skiten helt. Jag vet inte om det är rättfärdigat att kasta iväg 42 miljarder om året för att hålla USA med några hundra man Stosstruppe.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Antingen så har man en riktig universell värnpliktsarmé efter något slags schweizisk gammal hederlig en man, ett gevär-princip förutom att vi inte är rädd att kasta in våra kvinnor när ryssen rullar in i norrbotten eller så avskaffar man skiten helt. Jag vet inte om det är rättfärdigat att kasta iväg 42 miljarder om året för att hålla USA med några hundra man Stosstruppe.

Tycker vi borde rusta upp försvaret. Att lägga ner vore ju sjukt men den mittemellan grejen vi har nu med är också sjukt. Fattar inte varför man tar bort värnplikt, så jäkla bra grej för att få ungdomar att växa upp och lära sig, handlar ju inte bara om vapen och skit utan om sammarbete och överlevand osv. Vi är för bortskämda. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Tycker vi borde rusta upp försvaret. Att lägga ner vore ju sjukt men den mittemellan grejen vi har nu med är också sjukt. Fattar inte varför man tar bort värnplikt, så jäkla bra grej för att få ungdomar att växa upp och lära sig, handlar ju inte bara om vapen och skit utan om sammarbete och överlevand osv. Vi är för bortskämda. 

Jag lutar åt en riktig värnpliktsarmé kan jag säga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed: Jag lutar åt en riktig värnpliktsarmé kan jag säga

Ja det hade nog varit bättre. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sverige kan lägga ner hela sin bnp på att militarisera nationen, men om ryssland (eller för den delen nederländerna) får för sig att verkligen gå in för att invadera sverige så kommer det inte hjälpa. tricket är att göra det så kostsamt att invadera sverige att det inte blir lönsamt. 

en del av lösningen vore att militarisera gotland, släng upp ett gäng robotbaser där så dominerar vi östersjön. det finns en anledning till att finland tvingades demilitarisera åland efter vk2, och det är inte den vackra naturen. vi har inga sådana restriktioner på oss, och det bör vi utnyttja till max.

finns en hyfsat aktuell bok om ett militärt angrepp mot sverige från rysslands sida, som heter midvintermörker. den litterära kvaliteten är väl sådär, men settingen och storyn är intressant.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: sverige kan lägga ner hela sin bnp på att militarisera nationen, men om ryssland (eller för den delen nederländerna) får för sig att verkligen gå in för att invadera sverige så kommer det inte hjälpa. tricket är att göra det så kostsamt att invadera sverige att det inte blir lönsamt. 

en del av lösningen vore att militarisera gotland, släng upp ett gäng robotbaser där så dominerar vi östersjön. det finns en anledning till att finland tvingades demilitarisera åland efter vk2, och det är inte den vackra naturen. vi har inga sådana restriktioner på oss, och det bör vi utnyttja till max.

finns en hyfsat aktuell bok om ett militärt angrepp mot sverige från rysslands sida, som heter midvintermörker. den litterära kvaliteten är väl sådär, men settingen och storyn är intressant.

Cool bok! Den ska jag kolla upp, gillar dina teorier också. Fast jag har alltid tänkt mig att om vi blir invaderade så kör vi en Vietnam på USA. Gerrilakrig! 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stockholm är redan en stormakt i norden. Glad


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Sverige kommer aldrig hamna i krig politikerna kommer säga "va hände nu, nä så kan ni inte göra ok vi ger oss"


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte mot andra nationer. Däremot tror jag mycket väl på ett inbördeskrig inom en snar framtid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inbördeskrig låter absurt, mellan vilka delar? 

Men någon gång kommer det bli krig och då kommer Sverige bli mosat som en liten fluga för att vi inte har något försvar. Där tar historien slut.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vi har onsala korv så neee


   
SvaraCitera