Aviseringar
Rensa alla

Sverige propagerar mot Ryssland (igen)


Ämnesstartare

time:

Det är det ju visst, om man inte i samma veva också förbjuder heteropropaganda. Barn i hela världen matas dagligen med en stor sked heteronormativitet, vilket fasen i mig inte är roligt för barn som tidigt upptäcker sin "avvikande" läggning (det kommer kännas avvikande om samhället inte kan stötta en) och därmed upplever utanförskap. 

Det jag menar är att Ryssland vill motverka homosexualitet genom att förbjuda "homopropaganda" är en petitess jämfört med andra saker som sker i Ryssland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time:
Jag bara... jesus. Man VÄLJER inte att vara homosexuell. En blir inte homosexuell bara för att samhället visar sitt öppna stöd för HBT-grupper. En blir inte homosexuell för att en lekt med dockor, eller haft rosa kläder. Homosexualitet går inte att uppmuntra för det är inte ett val. Sexualitet är väldigt flytande, för vissa mer än för andra. 

Nu tror jag däremot att homosexualitet både kan uppstå utifrån ens gener men också utifrån ens miljö, oftast är det nog troligtvis en blandning. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu är det så att Vladimir Putin plockar politiska poäng och det ger en legitimitet till den ryska regimen när Olympiska kommitén väljer att låta OS arrangeras i Ryssland av Ryssland det är politik redan där Patrick. Med undantaget av några religiösa fundamentalister i Alabama och kanske Teheran så är det nog bara du som kan bli irriterad över en sådan här politisk protest.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förtryck är inte okej. Vi ska inte trippa på tå och låta folk bli behandlade hur som helst. Länder med gatuhundar dödar ju t ex mängder av dem pga vill att det ska vara fint inför sådana här evenemang, och det är verkligenverkligen inte okej. Vi kan inte bara stå och se på barbai och rent dårskap.


   
SvaraCitera
time
 time

NiklasW: Nu tror jag däremot att homosexualitet både kan uppstå utifrån ens gener men också utifrån ens miljö, oftast är det nog troligtvis en blandning.

Happ. Jag är bi och jag har inte den blekaste aning om var det kom ifrån. Allt jag vet är att jag inte valde det. Jag upptäckte det i samband med att jag blev intresserad av sex överhuvudtaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

time: Jag vill i bästa välmening säga att du verkligen behöver läsa på om hur HBT-personer har det i Ryssland just nu. Det är sjukt uppenbart hur människor förföljs. Det är vanvettigt att, år 2014, inte acceptera att kärlek mellan samtyckande individer är okej bara för att personerna råkar vara av samma kön.

Det beviset vill jag se först, och det i flera källor oberoende av varandra. Det är inget jag begär av dig här men det är vad jag vill se för att överväga att ändra min ståndpunkt. 


   
SvaraCitera
time
 time

   
SvaraCitera
time
 time

Bara ett axplock från svenska medier, som i sin tur bara är en bråkdel av vad som rapporterats runtom i världen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vit priviligerad cisman: Det beviset vill jag se först, och det i flera källor oberoende av varandra. Det är inget jag begär av dig här men det är vad jag vill se för att överväga att ändra min ståndpunkt.

det är är dock sant...

www.huffingtonpost.com/2013/05/12/russian-gay-man-torture_n_3263406.html

www.youtube.com/watch?v=RaD2ycNs6YU

www.youtube.com/watch?v=SCH2jB6PlDQ

här har du politikern bakom lagen där han förklarar den.
www.youtube.com/watch?v=HtCx45DE3QM


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: det är är dock sant...

Känner mig inte tillräckligt övertygad dock. 

Ryssland är en nation präglat av våldsamheter och allmän ohälsa. Att homosexuella får ta liten del av det utlopp misären i landet skapat är bara ett litet och åter litet symptom för ett mycket större problem som hela den ryska nationen står inför. Håller helt med Niclas när han säger att det är en petitess i jämförelse med annat som sker just nu i Ryssland. Exempelvis alkoholkonsumtionen som skördar tiotusentals, kanske hundratusentals liv varje år. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att dö pga du dricker för mycket alkohol är en sak, men att bli mördad för din läggning en annan. 

Det spelar inte så stor roll att det finns andra problem i ryssland. 

Två fel ger inte ett rätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Patrick: Att dö pga du dricker för mycket alkohol är en sak, men att bli mördad för din läggning en annan.

Andra saker att bli mördad av är dina åsikter, din hudfärg. Givetvis ett problem ifall stora drivor av homosexuella utsätts för extrem form utav våld men jag kan inte se hur det faktiskt sker, inte med deras standarder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:
Förtryck är inte okej. Vi ska inte trippa på tå och låta folk bli behandlade hur som helst. Länder med gatuhundar dödar ju t ex mängder av dem pga vill att det ska vara fint inför sådana här evenemang, och det är verkligenverkligen inte okej. Vi kan inte bara stå och se på barbai och rent dårskap.

Hur kan ett land döda dem? Man måste ändå göra något av hundarna, verkligen inte nyttigt att de får härja fritt på gatorna. Om man bryr sig får man väl ge dem resurser att kunna ta hand om hundarna istället för att bara gnälla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vit priviligerad cisman:

Känner mig inte tillräckligt övertygad dock. 

Ryssland är en nation präglat av våldsamheter och allmän ohälsa. Att homosexuella får ta liten del av det utlopp misären i landet skapat är bara ett litet och åter litet symptom för ett mycket större problem som hela den ryska nationen står inför. Håller helt med Niclas när han säger att det är en petitess i jämförelse med annat som sker just nu i Ryssland. Exempelvis alkoholkonsumtionen som skördar tiotusentals, kanske hundratusentals liv varje år. 

Alkoholkonsumtion är ett eget val.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spotify: Alkoholkonsumtion är ett eget val.

Jag likställer inte mord med alkoholintag. Jag jämför problem med problem. 


   
SvaraCitera