Aviseringar
Rensa alla

Sverige ska bli ett av världens första fossilfria länder


trams


   
SvaraCitera

Det låter ju fint, men man är väl i vanlig ordning lite skeptisk.

Samt att det inte blir bättre av att det första man läser i trådstarten är "Igår sa Stefan Lövfen att...", erhm


   
SvaraCitera

reben:
finns dock större klimatproblem
sluta ät kött :)))))))))))

nej


   
SvaraCitera
reben

Jötunheimer:

nej

ok 🙂


   
SvaraCitera

Om vi ska lyckas med det måste vi behålla kärnkraften.
Åtminstone ett tag till och vi lär inte kunna klara oss på vind och solkraft, vi vill ju ha el även om vintern och när det inte blåser och är sol!


   
SvaraCitera

Fan heller då flytar jag till usa ingen jävel ska ta min bensin och ja jag bryr mig inte om hur många lagar jag bryter på det men blir det så att jag inte får benisin och olja blir jag så förbanad att det blir nog ett inbördes krig som slutar med att man bygger en stor jävla mur tvärs över sverige


   
SvaraCitera

jag tycker fossil är fina och viktiga

Archaeopteryx_fossil.jpg


   
SvaraCitera

thl*kt N.: jag tycker fossil är fina och viktiga

Stefan Löfven vill förstöra allt som är vackert


   
SvaraCitera

Punda:

Stefan Löfven vill förstöra allt som är vackert

ja. dessutom heter han egentligen något annat lite liknande men inte samma. han har ändrat sitt namn för att passa in bättre. 


   
SvaraCitera

presidente:
Sverige står inte ens för en promille av alla utsläpp. Så länge inte Kina, Indien och USA har någon vettig miljöpolitik så spelar det ingen roll hur mycket Sverige reglerar utsläppen. 

nej sverige står inte ens för en promille av alla utsläpp eftersom det är så litet. men ser man på konsumtionsbaserade utsläpp är det europa och usa som är de stora miljöbovarna


   
SvaraCitera

dinkompis: nej sverige står inte ens för en promille av alla utsläpp eftersom det är så litet. men ser man på konsumtionsbaserade utsläpp är det europa och usa som är de stora miljöbovarna

Precis. Enkelt uttryckt står den svenska industrin endast för en pytteliten del av världens koldioxidutsläpp, men här är det istället vår konsumtionsnivå som står för utsläppen. Genom konsumtionen orsakar vi en större del utsläpp än de flesta länder i världen.

Det är vi i de rika länderna som köper all skit som tillverkas i låglöneländer med kass miljölagstiftning. Att arbetsförhållandena och miljöhänsynen är urusla i dessa länder är inget argument för att vi ska skita i att förbättra vårt land.


   
SvaraCitera

trevlig-snubbe: Om vi ska lyckas med det måste vi behålla kärnkraften.

Tänker du ta upp uran utan fossila bränslen också? Annars är det fusk.


   
SvaraCitera

PMR: Hoppas verkligen inte att vi blir fossilfria, vill allt ha dem på museum åtminsto

du fatta väll att det inte var de han menade?Mycket glad fosil fritt land haha d får man gräva djupt sas!


   
SvaraCitera
b1son

inte så sannolikt


   
SvaraCitera

aristoteles:

Tänker du ta upp uran utan fossila bränslen också? Annars är det fusk.

Sant, bra tänkt där! Ja helst, eller med så klimatsmarta fordon som möjligt en...vad heter de nu som är både och?


   
SvaraCitera