Aviseringar
Rensa alla

Sverige toppar Europa i antal Skolbränder


Ämnesstartare

Skolbränder vanligast i Sverige

SKÅNE. Lekar med eld som går överstyr, ett rop på hjälp eller en möjlighet att få uppmärksamhet. Det finns en rad tänkbara förklaringar till den senaste tidens skolbränder i Skåne. Och det är vanligare med skolbränder i Sverige än i andra europeiska länder.

För resten av artikeln och en krystad analys: http://www.skans​​​kan.se/article/20100611/NYHETER/706119983/1004

Lite statistik då om skolbränder.

Antalet skolbränder har fördubblats på tio år

http://s​verigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=2020263

2000-2009

Image

Detta är ju onekligen ett invandrarfenomen eller vad säger ni andra? Låter inte en fördubbling på 10 år lite suspekt eller tror ni mer på Sociologiprofessorn Sven åke Lundgrens förklaring?


   
Citera
Ämnesstartare

Helvete att det aldrig ska gå att få upp bilder på det här jävla forumet. bifogar den

Statistik 2000-2009.jpg


   
SvaraCitera

Bränderna i Eslöv. [n]

Tycker de kan skaffa en bättre hobby.. även om eld är vackert.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men snälla. Dina belägg för att det är ett invandrarfenomen är alltså att det är suspekt att det fördubblats på 10 år? Skolmassakrer i Tyskland har ökat med 300% de senaste tio åren och inte en enda av dem utfördes av invandrare.

Du är fånig nog när du "argumenterar" med någon slags faktagrund, nu tror jag mest att du försöker framstå som löjlig medvetet. Är du säker på att du inte försöker få folk att hålla sig borta från Sverigedemokraterna genom att låtsas vara en stereotyp SD-idiot?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

coolt


   
SvaraCitera

Sming:

Detta är ju onekligen ett invandrarfenomen eller vad säger ni andra?

Oh, såg inte detta innan.

Tror jag faktiskt inte..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Men snälla. Dina belägg för att det är ett invandrarfenomen är alltså att det är suspekt att det fördubblats på 10 år? Skolmassakrer i Tyskland har ökat med 300% de senaste tio åren och inte en enda av dem utfördes av invandrare.

Om skolmassakrer skulle vara ett invandrarfenomen eller inte låter jag vara osagt. Men bara för den saken behöver skolbränder här i sverige inte vara det.

mediakatt:

Du är fånig nog när du "argumenterar" med någon slags faktagrund, nu tror jag mest att du försöker framstå som löjlig medvetet.

Ja, speciellt när jag heller inte framfört några argument, ser du frågetecknena i sista stycket, vad brukar ett frågetecken betyda?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

.Om skolmassakrer skulle vara ett invandrarfenomen eller inte låter jag vara osagt. Men bara för den saken behöver skolbränder här i sverige inte vara det.

Nej, men att dra slutsatsen att det måste vara det bara för att det har ökat är ungefär lika genomtänkt som att säga att det är ett invandrarfenomen att rösta på högerblocket bara för att deras röster har ökat under de senaste åren.

Sming:

Ja, speciellt när jag heller inte framfört några argument, ser du frågetecknena i sista stycket, vad brukar ett frågetecken betyda?

Ser du "onekligen" i din egen mening? Jag vet inte vad du tror att onekligen innebär, men de flesta av oss brukar använda det när vi vill förmedla att någonting är på ett visst sätt. Ungefär på samma sätt som vi inte brukar anvanda "detta är" som en början på något annat än påståenden.

Ditt frågetecken rör sig om andra personers åsikter, och ditt "argument" var ganska uppenbart att det är "suspekt" att något skulle dubbleras på 10 år om det inte beror på invandring. Vilket är helt jävla skrattretande, vilket du nog också inser om du skaffar dig lite bättre kognitiv förmåga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Nej, men att dra slutsatsen att det måste vara det bara för att det har ökat är ungefär lika genomtänkt som att säga att det är ett invandrarfenomen att rösta på högerblocket bara för att deras röster har ökat under de senaste åren.

Det gör jag naturligtvis inte. Men om du läser trådstarten igen så kanske du finner att jag har lagt upp en ytterligare länk. I samma länk så omnämns skåne väldigt friskt. Och ja, varför just skåne? [rolleyes]

mediakatt:

Ser du "onekligen" i din egen mening? Jag vet inte vad du tror att onekligen innebär, men de flesta av oss brukar använda det när vi vill förmedla att någonting är på ett visst sätt.

Ja och det har knappast med saken att göra. För att vara lite mer grammatiskt korrekt skulle jag använt mig av ett kommatecken i den där meningen. Men inte var jag förberedd på att någon skulle komma in och börja trolla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack rosengård! yay :O -.- not


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sming:

Och ja, varför just skåne?

Det är ditt andra riktigt dåliga argument. Och ja, att artikeln nämner just Skåne ganska friskt kan ju bero på att det är en skånsk lokaltidning.

Sming:

Ja och det har knappast med saken att göra. För att vara lite mer grammatiskt korrekt skulle jag använt mig av ett kommatecken i den där meningen.

Vilket inte på något vis skulle förändrat att innebörden i vad du säger fortfarande är ett påstående och inte en fråga. Att du ens försöker hävda något annat känns riktigt krystat.

Sming:

Men inte var jag förberedd på att någon skulle komma in och börja trolla.

Det är ju rätt ogenomtänkt av dig i så fall, i och med att jag har sett dig anklaga folk för att trolla i varenda tråd du någonsin skrivit där någon inte hållt med dig. Det kanske är dags att konstatera att du antingen helt och hållet saknar förmåga att bilda dig erfarenheter, eller att du använder anklagelser om "trollande" som ett sätt att slippa komma med riktiga argument.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har nog aldrig gått på en skola jag inte velat bränna ner, och vet kritvita personer som gjort det här nere. Fail på dig jävla upplänning. Kom inte här och skriv bullshit om Skåne när du inte ens bor här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mediakatt:

Det är ditt andra riktigt dåliga argument. Och ja, att artikeln nämner just Skåne ganska friskt kan ju bero på att det är en skånsk lokaltidning.

Men hey, det är ju bara min åsikt, jag har ju lagt fram en del fakta för folk att läsa igenom så att dom kan komma med egna slutsatser. Om du nu har en bättre förklaring så får du gärna lägga fram den.

mediakatt:

Vilket inte på något vis skulle förändrat att innebörden i vad du säger fortfarande är ett påstående och inte en fråga. Att du ens försöker hävda något annat känns riktigt krystat.

Då får du väl tycka att det känns krystat från min sida, orkar inte direkt bry mig vad du tycker. Men om du nu trots allt misslyckades med att förstå det jag förde fram så är du väl mer en idiot än ett troll.

mediakatt:

Det är ju rätt ogenomtänkt av dig i så fall, i och med att jag har sett dig anklaga folk för att trolla i varenda tråd du någonsin skrivit där någon inte hållt med dig.

Om du nu läst igenom det mesta jag skrivit så hade du även vetat att det där är snack. Sluta greppa efter Halmstrån, du gör dig bara till åtlöje.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bara Ta Allt:

Kom inte här och skriv bullshit om Skåne när du inte ens bor här.

Word.


   
SvaraCitera

Jaxxe:

Word.

Är det ett bra argument tycker du?[party]

Ganska självklart vad ökning av skolbränder, samt ökningen utav brott beror på, Importen utav mångkultur!

Men förmodligen så beror väl detta fenomen på den strukturella rasismen som finns i samhället, Dvs, det är den vita manens fel alltihop[ops]


   
SvaraCitera