Aviseringar
Rensa alla

sverigedemokrater


Ämnesstartare

Image

vad tycker ni om detta? borde inte sverigedemokraterna hålla bättre koll på sin egen ekonomi innan de klagar på andras?


   
Citera
Ämnesstartare

bara för din skull vu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jo


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om de inte kan sköta sin ekonomi, hur ska vi då förvänta oss att de ska kunna sköta vår politik?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Hur kommer det sig?

ingen aning, jag är inte vänsterpartist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

ingen aning, jag är inte vänsterpartist.

Varför gick inlägget bort?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Varför gick inlägget bort?

han gör så hela tiden. den dryge fan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

han gör så hela tiden. den dryge fan.

Wtf, kan man ta bort inlägg?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hoppsan, skulle precis redigera en sak till.

iosib:

vad tycker ni om detta? borde inte sverigedemokraterna hålla bättre koll på sin egen ekonomi innan de klagar på andras?

Det mest intressant i den här tabellen är ändå skillnaden mellan V- och S-väljarna. Skillnaden i medelinkomsten är "bara" 50 000 kr men ändå är Vänsterns procentsats nästan tre gånger så hög som Socialdemokraternas, vad gäller betalningsanmärkningar. För att inte prata om man jämför V med C.

Hur kommer det sig?

iosib:

ingen aning, jag är inte vänsterpartist.

Sett till medelinkomsten som SDare har så har de väl rätt att klaga på att partier med AVSEVÄRT högre inkomst har en så pass stor procentsats betalningsanmärkningar? Bättre ekonomi borde innebära att man kan betala det man är skyldig, väl?

Srbija:

Wtf, kan man ta bort inlägg?

Du kan ta bort inläggen om du klickar på "+" innan någon har läst ditt inlägg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Du kan ta bort inläggen om du klickar på "+" innan någon har läst ditt inlägg.

Men vi hann ju läsa?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Oj, jag såg nu att man kan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Bättre ekonomi borde innebära att man kan betala det man är skyldig, väl?

eftersom dt är omöjligt att göra en djupare analys av detta utifrån tabellen så får jag väl utgå efter egna erfarenheter. det finns akademiska vänsterpartister med välbetalda jobb, vilket skulle förklara det höga medelinkomsttalet. samtidigt finns det en grupp klassmedvetna låginkomsttagare. dessa kan ha svårare att klara betalningarna.

nu är detta såklart bara rena spekulationer, men det skulle kunna vara en förklaring.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Srbija:

Men vi hann ju läsa?

Det är nackdelen som moderator.."ta bort" finns alltid för oss. Man kan inte se när någon har läst det och tror att man kanske hinner ta bort det, skriva och redigera det igen innan någon har svarat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Det är nackdelen som moderator.."ta bort" finns alltid för oss. Man kan inte se när någon har läst det och tror att man kanske hinner ta bort det, skriva och redigera det igen innan någon har svarat.

Ahaa


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

det finns akademiska vänsterpartister med välbetalda jobb, vilket skulle förklara det höga medelinkomsttalet. samtidigt finns det en grupp klassmedvetna låginkomsttagare.

Jo, men och andra sidan nu när vi väl spekulerar så finns det säkert en massa "korkade" låginkomsttagare som röstar på alliansen i rent statussyfte eller liknande. Så det borde jämna ut sig det också tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chryseus:

Jo, men och andra sidan nu när vi väl spekulerar så finns det säkert en massa "korkade" låginkomsttagare som röstar på alliansen i rent statussyfte eller liknande. Så det borde jämna ut sig det också tycker jag.

i så fall borde ju medelinkomsten hos alliansens väljare vara lägre än vad den är nu. med tanke på att den faktiskt är betydligt högre än vänsterpartiets.


   
SvaraCitera