Aviseringar
Rensa alla

Sverigedemokrater behandlas som judar på 30-talet


Rödingajäveln: . Muslimer behandlas däremot som judar på 30-talet.

Men vi redde ju ut detta i den andra tråden. Minns du inte det?

NiklasW: Jag har inte hävdat att alla muslimer antidemokratiska eller att ens en majoritet är det. Jag har spekulerat i att det är många men varit tydlig med att det just bara är spekulationer. Detta att jämföra med nazismens propaganda där man ständigt försökte hjärntvätta folk att tro att judar styrde världen, att de var onda, snåla och stod bakom allt hemskt i världen. Jag förespråkar ingen diskriminering av muslimer, jag känner själv muslimer, övertygad om att en majoritet av alla muslimer är laglydiga svenska medborgare och har ingen anledning att vilja behandla de annorlunda än några andra medborgare. Detta att jämföra med nazismens judeutrotning.

Du märker ju själv att parallellen inte håller och den nästan blir smått osmaklig när man jämför med nazismens vidriga politiken. Du behöver som sagt inte hålla med, men att jämföra en faktamässigt grundad kritik med nazismens förföljelse av judar. Det är bara inte okej.

Ni rödingar måste börja förstå att man kan kritisera exempelvis islam och många av de åsiktsriktningar som finns inom islam utan att för den delen jämföras med de grövsta extremisterna. När ni ständigt håller på och drar sådana idiotiska paralleller dumförklarar ni bara era egna argument och era egna åsikter.

.


   
SvaraCitera

NiklasW: Men vi redde ju ut detta i den andra tråden. Minns du inte det?

Nä det har vi inte gjort, tänkte svara mer där nån annan dag för diskussionen är väldigt tråkigt och går bara på rundgång. Ska sova nu.


   
SvaraCitera

Ni är judar


   
SvaraCitera

Kronotomi:
Ni är judar

Sant. Ännu en anledning till varför jämförelsen med Hitler och nazismen både blir extremt patetiskt och något osmaklig med tanke på vilken bakgrund många i partiet har.

Hosthost..

Rödingajäveln:


   
SvaraCitera

Rödingajäveln: Tycker det är ett väldigt dåligt argument att någon är demokratiskt vald. Det ger inte deras politik legitimitet. Den är lika sjuk och rasistiskt oavsett hur många som är för den.

menade inte att det legitimerar deras politik, menar bara att man inte kan försumma den. Jag kan seriöst inte minnas en saklig debatt mellan SD och någon annan? Kan du? Allt bygger på SD's "åh det är så synd om oss :((" och det funkar för ingen vill debattera/saknar bra argument för sin ståndpunkt. Då mobbas och ignoreras de istället, detta är ett faktum. Man kan inte göra så när typ 10% av befolkningen röstat SD, det har motsatt effekt, och är det verkligen vad vi vill uppnå?

Rödingajäveln: Att bli utfryst för det tycker jag däremot är helt okej. Kompisar är ingen rättighet. Har man vidriga åsikter får man tåla att folk inte tycker om en. Det är något man kan förändra själv.

seconded

Rödingajäveln: Ja t.ex. att SD driver en mycket mer aggressivt rasistisk politik än vad M gör. Jag tycker det är illa att vara moderat med så vet inte riktigt vad jag ska svara mer än så.

Detta hör väl inte hit men, jag tycker inte att SD's lilla inflytande på annat än löpsedlarna kan jämföras med Moderaternas brist på respekt för mänskliga rättigheter och sataniska ondska? Typ som att en arg loser framför teven med kassa åsikter är ondare än ett etablerat kapitalistparti som underminerar folks möjligheter till ett drägligt liv som låtsas stå upp för någon slags vettig människosyn. Men detta var bara en parentes.

Rödingajäveln: Det är ju bara en konspirationsteorimyt som SD sprider. Inget parti får så mycket uppmärksamhet för sin politik som dem. De är överallt och pratar politik hela tiden. Klart man får ifrågasätta flyktingpolitiken om man vill men gör man det ur en rasistisk synvinkel får man också tåla att kallas rasist. Det är liksom ingen rättighet att få yttra sina åsikter överallt hela tiden utan att kritiseras för dem.

Antingen får de uppmärksamhet för något efterblivet de gjort, eller så är de i teve och säger "ansvarslös flyktingpolitik". Det är då vad jag sett iaf. Aldrig har jag hört dem bli ägda av någon som pratar i termer utanför "rasist-Åke" etc. Det är ett faktum, det är de andra partierna som gör deras offerkoftametoder framgångsrika.


   
SvaraCitera

Rödingajäveln: Att bli utfryst för det tycker jag däremot är helt okej. Kompisar är ingen rättighet. Har man vidriga åsikter får man tåla att folk inte tycker om en. Det är något man kan förändra själv.

Ursh vilken vidrig demokratisyn och brist på tolerans. Själv umgås jag med alla sorters människor. Vänstermänniskor till högermänniskor, muslimer till ateister. Gäller att skilja på åsikt och person, vara tolerant, öppen. Måste vara jobbigt att vara så inskränkt. Synd om dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rödingajäveln: Jo du förespråkar många människors död och lidande genom den politik du förespråkar. Människor som flyr kommer fortfarande behöva fly, du gör det svårare för dem att lyckas. Du gör att fler tvingas leva som papperslösa i Sverige och att de kommer leva under ännu sämre förhållanden än idag

Jag skulle kunna sträcka mig till att ge ut temporära uppehållstillstånd och att få bo här tills kriget är över. Men sen ska dom hem igen, vad skulle vara problemet med det? Vi ger dom då skydd vid behov.


   
SvaraCitera

Tickstart:

menade inte att det legitimerar deras politik, menar bara att man inte kan försumma den. Jag kan seriöst inte minnas en saklig debatt mellan SD och någon annan? Kan du? Allt bygger på SD's "åh det är så synd om oss :((" och det funkar för ingen vill debattera/saknar bra argument för sin ståndpunkt. Då mobbas och ignoreras de istället, detta är ett faktum. Man kan inte göra så när typ 10% av befolkningen röstat SD, det har motsatt effekt, och är det verkligen vad vi vill uppnå?

Antingen får de uppmärksamhet för något efterblivet de gjort, eller så är de i teve och säger "ansvarslös flyktingpolitik". Det är då vad jag sett iaf. Aldrig har jag hört dem bli ägda av någon som pratar i termer utanför "rasist-Åke" etc. Det är ett faktum, det är de andra partierna som gör deras offerkoftametoder framgångsrika.

Mycket klokt! Partier och folk som smutskastar oss sverigedemokrater ökar bara vårt stöd. Bra för oss, dåligt för demokratin. Dock ska man ha klart för sig att folk som bara kan kalla SD för rasister, typ som rödingajävel, är de som saknar argument mot SDs politik. Som du säger, se bara en debatt mellan Åkesson och de andra partiledarna.

Åkesson: Vi måste minska invandringen för det skapar problem.

De andra: Du är rasist och vill att flyktingar ska dö.

Åkesson: Vi hjälper flest flyktingar.

De andra: Du är rasist och delar inte vår värdegrund.


   
SvaraCitera

Sheriffen:

Jag skulle kunna sträcka mig till att ge ut temporära uppehållstillstånd och att få bo här tills kriget är över. Men sen ska dom hem igen, vad skulle vara problemet med det? Vi ger dom då skydd vid behov.

SD hjälper dessutom flest flyktingar av alla partier i Sverige.


   
SvaraCitera

Sheriffen: och blir av med sina anställningar

NiklasW har redan försökt bevisa detta men misslyckats. Försök du om du tror att du kan bättre.

Hjärta


   
SvaraCitera

NiklasW:

Ursh vilken vidrig demokratisyn och brist på tolerans. Själv umgås jag med alla sorters människor. Vänstermänniskor till högermänniskor, muslimer till ateister. Gäller att skilja på åsikt och person, vara tolerant, öppen. Måste vara jobbigt att vara så inskränkt. Synd om dig.

känns det bra att vara perfekt ??


   
SvaraCitera

Jag känner av ett stort förakt mot Romer och Judar, Romer och Judar är som 30-talets Romer och Judar.

På 30-talet Judar är onda för att de styr världsbankerna och parastiterar samhället, Det är exakt som idag.


   
SvaraCitera

NiklasW: Åkesson: Vi måste minska invandringen för det skapar problem.

De andra: Du är rasist och vill att flyktingar ska dö.

Åkesson: Vi hjälper flest flyktingar.

De andra: Du är rasist och delar inte vår värdegrund.

Åkesson: Begränsa yttrandefriheten för invandrare.

De andra: ...

Hjärta


   
SvaraCitera

RobertHeinlein:
Jag känner av ett stort förakt mot Romer och Judar, Romer och Judar är som 30-talets Romer och Judar.

På 30-talet Judar är onda för att de styr världsbankerna och parastiterar samhället, Det är exakt som idag.

Galen              


   
SvaraCitera

s1cce:

känns det bra att vara perfekt ??

Fantastiskt. Du om någon vet väl hur det känns så att säga? Blink


   
SvaraCitera